آگهی بازرگانی

چند راهکار استثنایی برای پاک کردن لکه چای از روی فرش

چای از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار میان ما ایرانیان است. شاید برای تمام افراد پیش آمده است که به خاطر یک سهل انگاری یا حواس پرتی تمام محتویات داخل لیوان چای روی فرش ما ریخته شده و سبب زشت شدن ظاهر فرش ما شود. مهم ترین اقدامی که قبل از آغاز فرایند پاکسازی باید […]

چای از نوشیدنی های محبوب و پرطرفدار میان ما ایرانیان است. شاید برای تمام افراد پیش آمده است که به خاطر یک سهل انگاری یا حواس پرتی تمام محتویات داخل لیوان چای روی فرش ما ریخته شده و سبب زشت شدن ظاهر فرش ما شود. مهم ترین اقدامی که قبل از آغاز فرایند پاکسازی باید انجام دهید داشتن سرعت عمل بالا است. همانطور که می دانید چای رنگ دهی بسیار بالایی دارد پس توصیه می شود برای سهولت در پاکسازی آن، این مطلب را که توسط تیم تولید محتوای قالیشویی منطقه شهرک غرب به تحریر در آمده است را تا انتها مطالعه فرمایید.

روش های متداول برای  از بین بردن لکه چای از روی فرش های ماشینی و دست باف

برای این کار از روش های زیر می توانید استفاده کنید:

  • در اولین گام تا جایی که امکان دارد مقدار چای ریخته شده روی فرش را با استفاده از یک قاشق جمع کنید تا چای به طور کامل به الیاف فرش نفوذ پیدا نکند.
  • مقداری از محلول های شوینده مانند پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی را با کمی آب مخلوط کنید و روی محل مورد نظر بریزید، سپس اجازه دهید به مدت 5 دقیقه محلول روی محل مورد نظر بماند.
  • در مرحله بعدی با استفاده از یک حوله ی کاملا خشک و تمیز، رطوبت قالی را بگیرید امّا مواظب باشید لکه به طور کامل پخش نشود.
  • در گام بعدی می توانید از سرکه سفید استفاده کنید و مقداری از آن را روی محل مورد نظر اسپری کرده و سپس توسط یک اسفنج که مرطوب باشد لکه را پاک کنید و در گام آخر با استفاده از یک حوله خشک رطوبت را بگیرید.

لکه برداری چای با استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از روش های موثر در از بین بردن لکه ی چای، استفاده از محلول جوش شیرین است. ابتدا مقداری جوش شیرین را داخل ظرفی جداگانه بریزید و یک حوله مرطوب را به جوش شیرین آغشته کنید. حوله را روی لکه قرار دهید و سپس با آب سرد محل را آب کشی نمایید. این کار تا جایی که لکه به طور کامل از بین برود انجام دهید.

لکه برداری چای با استفاده از نمک

یک روش بسیار موثر در پاکسازی لکه چای، استفاده از نمک است. در این روش ابتدا مقداری نمک روی لکه بریزید و بلافاصله مقداری آب گازدار(سودا) روی نمک ها اسپری کنید و 5 دقیقه صبر کنید سپس با استفاده از یک حوله مرطوب محل مورد نظر را پاک نمایید. نکته ی بسیار مهمی که در این روش وجود دارد این است که اگر بلافاصله بعد از ریخته شدن چای روی فرش، نمک روی آن بریزید دیگر نیازی به آب گازدار نیست و نمک تا حد بسیار زیادی لکه را پاک می کند. پس دقت کنید دقیقا همان لحظه ای که چای روی فرش ریخته می شود از این روش استفاده کنید.

لکه برداری چای با استفاده از آب لیمو

در این روش ابتدا با یک قاشق تمام چای ریخته شده روی فرش را به آرامی جمع کنید و سپس روی محل آلوده شده مقداری آبلیمو اسپری کنید. بعد از گذشت 10 دقیقه با استفاده از یک دستمال نخی تمیز روی محل مورد بکشید و در آخر با یک حوله تمیز مرطوب  لکه را پاک کنید. چنانچه این روش اثر بخش نبود می توانید از قالیشویی میرداماد کمک بگیرید.

پاکسازی لکه چای با استفاده از ماست

در این قسمت می خواهیم پاکسازی لکه چای با استفاده از ماست را به شما آموزش دهیم. همانند روش های قبل ابتدا پس از ریخته شدن چای روی فرش، آن را با قاشق جمع کنید سپس مقداری ماست روی لکه بریزید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی لکه بماند، پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از یک قاشق، ماست ها را از روی فرش جمع کنید و با یک حوله ی مرطوب، لکه را به طور کامل پاک کنید.

پاکسازی لکه چای با استفاده از شامپو فرش

یکی از ساده ترین روش های پاک کردن لکه چای از روی فرش استفاده از شامپو فرش است. در این روش ابتدا مقداری شامپو فرش را با کمی آب مخلوط کنید و یک اسفنج یا حوله تمیز را به این محلول آغشته کنید و روی محل مورد نظر بکشید و فرصت دهید تا کمی روی آن بماند. در آخر با استفاده از یک حوله مرطوب  محل را پاک کنید، سپس با یک حوله خشک قسمت خیس شده را خشک نمایید.

نکته ای که در این روش بسیار اهمیت دارد این است که اگر فرش دستباف دارید باید در انتخاب نوع شوینده بسیار دقت کنید زیرا برخی از شوینده ها سبب پخش شدن رنگ فرش شما می شوند. بهتر است قبل از شروع کردن ابتدا روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید اگر دیدید آسیبی به فرش شما وارد نمی کند روی لکه بریزید.

تفاوت پاک کردن لکه از روی فرش های دستباف و ماشینی از نگاه قالیشویی ابریشم اصل

از نظر کارشناسان قالیشویی ابریشم اصل به طور کلی پاک کردن لکه چای میان فرش های دستباف و ماشینی تفاوت چندانی ندارد، امّا نکته ی بسیار مهمی که در مورد فرش دستباف وجود دارد این است که جنس الیاف استفاده شده در آن بسیار متفاوت و حساس تر است. فرش های ماشینی معمولا از الیاف مصنوعی بافته می شوند ولی فرش های دستباف با الیاف صد در صد طبیعی مانند ابریشم بافته می شوند. نکته ی دیگری که  در پاک کردن لکه چای میان فرش های دستباف و ماشینی بسیار مهم است، تشخیص ثابت بودن رنگ الیاف آن ها است. اگر مطمئن هستید که فرش شما رنگ نمی دهد، به راحتی می توانید با استفاده از روش های بالا، لکه را پاک کنید، امّا اگر فرش دستباف شما بسیار حساس است و از ثابت ماندن رنگ آن مطمئن نیستید به هیچ وجه این کار را خودتان انجام ندهید و برای پاک کردن چنین لکه هایی از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرید. برای استفاده از خدمات بی نظیر قالیشویی ابریشم اصل می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

abrishamasl.com

آشنایی با قالیشویی ابریشم اصل

قالیشویی ابریشم اصل فعالیت خود را از سال 1367 در تهران در زمینه ی شستشوی فرش آغاز کرد. این مجموعه با بهره مندی از نیرو های مجرب و متخصص انواع خدمات قالیشویی از موکت شویی و مبل شویی گرفته تا شستشوی فرش و قالی به صورت فوق تخصصی را انجام می دهد.

.

.

سلب مسئولیت: این مطلب یک مقاله رپورتاژ آگهی میباشد که توسط تبلیغ کننده نگارش شده است و آژانس خبری تکنا صرفا نمایش دهنده آن است. انتشار این مطلب بمعنای تایید صحت و سقم محتوای آن نیست لذا مسئولیت و عواقب حقوقی استفاده از این مطلب بعهده کاربر میباشد.