7 ماده غیرسمّی برای تمیز کردن فرش

فرش ها جزو مهم ترین بخش از دکوراسیون خانه ها هستند. اما همین فرش ها اگر کثیف شوند، ظاهر نامناسبی داشته و باعث می شوند فضای خانه شما زشت و نامرتب به نظر برسد. تمیز کردن فرش چه آنکه کثیف شده یا بو گرفته باشد و چه آنکه چیزی روی آن ریخته و لک شده […]

فرش ها جزو مهم ترین بخش از دکوراسیون خانه ها هستند. اما همین فرش ها اگر کثیف شوند، ظاهر نامناسبی داشته و باعث می شوند فضای خانه شما زشت و نامرتب به نظر برسد. تمیز کردن فرش چه آنکه کثیف شده یا بو گرفته باشد و چه آنکه چیزی روی آن ریخته و لک شده باشد، بهرحال بایستی به سرعت انجام شود.

اما اگر شما هم اهل استفاده از مواد شوینده قوی نیستید یا لکه بر در خانه ندارید، چاره شما استفاده از مواد تمیز کننده طبیعی یا مواد تمیز کننده در دسترس است.

7 ماده غیرسمّی برای تمیز کردن فرشپس با https://tohidcarpet.com باشید تا در این مقاله، چندین ماده پاک کننده طبیعی و همچنین چندین ماده که معمولا در خانه همه ما پیدا می شود و می توانید با آن فرش را به خوبی تمیز کنید، آشنا کنیم.

جوش شیرین

جوش شیرین یک پودر تمیزکننده قوی است که معمولا در تمام خانه ها پیدا می شود. جوش شیرین پودری به خوبی می تواند بوی نامطبوع را از فرش خارج کند. اما اگر همین جوش شیرین با آب ترکیب شود، یک شامپوی خوشبو کننده فرش درست کرده اید.

اگر فرش تان زیاد کثیف نیست، جوش شیرین و آب را به مقداری تریب کنید که بتوان آن را به راحتی از یک بطری پلاستیکی روی فرش پخش کرد (رقیق باشد). اما اگر لکه ای روی فرش ایجاد شده است، می توانید خمیر غلیظ تری با جوش شیرین و آب درست کنید و سپس آن را روی لکه بزنید. بعد از خشک شدن کامل، محل تمیز شده را جاروبرقی بکشید.

آرد ذرت

آرد ذرت یکی از انواع تمیز کننده های پودری است که می تواند به خوبی بوی فرش را از بین ببرد. همچنین اگر بوراکس یا جوش شیرین دارید نیز می توانید با آرد ذرت ترکیب کرده و یک تمیزکننده حرفه ای بسازید.

برای تهیه این ترکیب، مخلوطی از 2 فنجان آرد ذرت را با 1 فنجان بوراکس یا جوش شیرین آماده کنید. مخلوط را روی فرش پخش کنید. اجازه دهید حدود 1 ساعت روی الیاف باقی بماند. سپس جاروبرقی بکشید.

مایع ظرفشویی

نصف فنجان مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب جوش ترکیب کنید. به خوبی هم بزنید تا کف ایجاد شده و مایع کاملا در آب حل شود. سپس اجازه دهید مخلوط خنک شود. حالا با استفاده از یک اسفنج مرطوب، مخلوط را روی فرش بمالید.

سرکه سفید

محلولی از 1 فنجان سرکه سفید با یک گالن آب گرم آماده کنید. با استفاده از یک پارچه تمیز با احتیاط (بدون اینکه آن ناحیه را اشباع کنید) از محلول برداشته و روی فرش بمالید. فرآیند شستشو با سرکه را چندین بار تکرار کنید. در آخر با یک حوله تمیز، محل را خشک کنید.

سرکه سفید

آب لیمو

آب لیمو به دلیل خواص اسیدی که دارد، به خوبی می تواند لکه هایی مانند لکه جوهر را از روی فرش پاک کند. مقداری آب لیموی تازه را در ظرفی بریزید. بهتر است خودتان در همان لحظه لیمو را فشار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس با ی دستمال تمیز که به آب لیمو آغشته شده، محل را پاک کنید. اجازه دهید محلول حداقل یک دقیقه روی محل بماند. سپس محل را با یک اسفنج مرطوب پاک کنید و اجازه دهید ناحیه خشک شود.

نوشابه

یکی از موثرترین راه ‌ها برای از بین بردن لکه ‌های خون و شکلات، استفاده از نوشابه است. نوشابه مشکی کلاسیک می تواند به خوبی این لکه ها را از بین ببرد. یک دستمال را به نوشابه آغشته کنید. لکه ها را با این پارچه آغشته به نوشابه تمیز کنید. در صورت لزوم از پارچه های تمیز دیگر استفاده کنید. درنهایت با یک دستمال مرطوب، محل را تمیز کنید و اجازه دهید خشک شود.

روغن ‌های ضروری

روغن های ضروری از جمله روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و همچنین روغن درخت لیمو حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی هستند. می توانید از این روغن ها در ترکیب با دیگر مواد، استفاده کرده و لکه گیری فرش را انجام دهید.

اما دقت کنید که یک آزمایش لکه‌گیری قبلی روی قسمتی از فرش خود انجام دهید تا مطمئن شوید روغن ‌ها روی فرش را لک نمی‌ کنند.

خدمات حرفه ای

همچنین به یاد داشته باشید که هرچقدر فرش تان را تمیز نگه دارید، بهرحال باید حداقل سالی یک بار آن را توسط یک مرکز قالیشویی حرفه ای، عمیقا شستشو دهید تا از حالت کدر بودن، خارج شود و تمیزی و نویی اولیه خود را به دست آورد. یک سرویس قالیشویی حرفه ای از مواد غیرسمی برای شستشوی فرش شما استفاده کرده و بنابراین مطمئن خواهید بود که پس از شستشوی فرش نیز، فرش تان محل امنی برای کودکان یا حیوانات خانگی شماست.

نرخ قالیشویی مسلما یکی از دغدغه های همه ما در هنگام رزرو نوبت شستشوی فرش است. در قالیشویی توحید می توانید خدمات شستشوی فرش و موکت را با قیمت های بسیار مناسبی دریافت کنید.

شستشوی فرش و موکت با مواد شوینده درجه یک

اگر شما هم به دنبال یک قالیشویی مجهز و با سابقه می گردید که از مواد شوینده استانداردی استفاده کند که علاوه بر تمیز شدن فرش، برای سلامتی تان خطری نداشته باشد، قالیشویی توحید در خدمت شماست. در قالیشویی توحید از مواد شوینده درجه یکی استفاده می شود که نه تنها طول عمر فرش شما افزایش می یابد بلکه سلامتی شما و اعضای خانواده تان نیز حفظ خواهد شد.

علاوه بر این، استفاده از خدمات قالیشویی توحید با نرخ مصوب بوده و بنابراین دیگر نیازی نیست بابت هزینه قالیشویی نگرانی داشته باشید.

شستشوی فرش و موکت با مواد شوینده درجه یک

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید به اقصی نقاط تهران بزرگ، خدمات خود را ارائه می دهد. پس اگر می خواهید لکه های فرش تان را از بین ببرید یا بوی فرش تان برایتان آزاردهنده شده و یا حتی می خواهید فرش تان همچون روز اول براق و تمیز جلوه کند، روی خدمات ما حساب باز کنید.

در قالیشویی توحید تمام فرآیندهای شستشو و خشک کردن توسط تکنسین های حرفه ای انجام می شود. همچنین پس از انجام مراحل مختلف، فرش ها به صورت لول شده و کاور شده در محل به شما تحویل خواهند شد.

salb-techna