کاربرد فرش گرد در منزل

فرش یکی از وسایل پرکاربرد در منزل می‌باشد که تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون منزل و ایجاد آرامش برای افراد دارد. اما باید در هنگام انتخاب شکل فرش و ابعاد آن بسیار دقت شود، تا این‌موضوع میسر شود و درصورتی‌که شکل فرش با محیط موردنظر همخوانی نداشته باشد باعث ایجاد جلوه نازیبا وعدم آرامش می‌شود. […]

فرش یکی از وسایل پرکاربرد در منزل می‌باشد که تاثیر بسیاری بر روی دکوراسیون منزل و ایجاد آرامش برای افراد دارد. اما باید در هنگام انتخاب شکل فرش و ابعاد آن بسیار دقت شود، تا این‌موضوع میسر شود و درصورتی‌که شکل فرش با محیط موردنظر همخوانی نداشته باشد باعث ایجاد جلوه نازیبا وعدم آرامش می‌شود. فرش‌ها در ابعاد مختلف و شکل‌های متفاوت در بازار موجود می‌باشد که یکی از این فرش‌ها، فرش گرد می‌باشد.

فرش های گرد دارای زیبایی و جذابیت بالایی هستند و در واقع فرش‌های گرد بدلیل این‌که دارای زاویه نمی‌باشد، باعث می‌شود زوایای اطراف به چشم نیاید و منزل بزرگ‌تر از حد معمول نشان داده شود.

مهم‌ترین کاربردهای فرش گرد

۱- استفاده در راهروها

مهم‌ترین کاربردهای فرش گرد یکی از مکان‌هایی که امروزه در بیشتر خانه‌ها وجود دارد، وجود راهرو، به‌خصوص در  مسیر ورودی منزل می‌باشد. استفاده از فرش گرد برای این مکان‌ها، باعث می‌شود، این فضاها به‌صورت فضای بی‌ روح نباشد و زیبایی این مکان‌ها را افزایش می‌دهد. اما باید در انتخاب فرش گرد برای این مکان‌ها دقت کرده تا با رنگ دیوار و اندازه این مکان‌ها متناسب باشد تا باعث افزایش زیبایی مکان شود، در غیر این صورت ممکن است تاثیر زیادی بر چشم‌انداز منزل نداشته باشد و حتی باعث شود فضا دلگیرتر باشد.

۲- استفاده در آشپزخانه

یکی از مکان‌هایی که می‌توان از فرش گرد استفاده کرد، فضای آشپزخانه می‌باشد. استفاده از فرش گرد برای محیط آشپزخانه باعث می‌شود چشم‌انداز آن بیشتر باشد و فضا بزرگ تر به نظر برسد. اما باید در زمان خرید فرش دقت کنید، اندازه آن با محیط آشپزخانه همخوانی داشته باشد و رنگ آن با رنگ دیوارها و نورپردازی آن متناسب باشد، تا تاثیر آن بیشتر باشد.

۳- استفاده برای مکان‌های کم فضا

ممکن است فضاهایی در منزل باشد که نتوان از فرش‌های مستطیلی برای آن استفاده کرد، همچنین خالی بودن این مکان‌ها از فرش، دید خوبی ندارد، برای این مکان‌ها می‌توان از فرش‌های گرد متناسب با فضا استفاده کرد، تا باعث زیبایی و بزرگ‌تر دیده شدن فضا شود.

 ۴- ایجاد هماهنگی بیشتر بین وسایل منزل

استفاده از فرش گرد، تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد و باعث می‌شود بقیه وسایل دکوری بیشتر به چشم بیاید. درصورتی‌که فرش گرد با لوستر، کنسول وسایر وسایل اطراف فضا همخوانی داشته باشد، باعث می‌شود این وسایل تاثیر چشمگیرتری بر روی دکوراسیون داشته باشد و باعث افزایش جذابیت دکوراسیون می‌شود. درصورتی‌که وسایل منزل شما به‌صورت منحنی باشند استفاده از فرش گرد در کنار این وسایل به افزایش جذابیت وسایل، کمک می کند.

جهت شستشوی انواع فرش می توانید از قالیشویی معتبر خدمات بگیرید.

۵- استفاده از فرش گرد برای زیر میز ناهار خوری

یکی از کاربردهای فرش گرد، برای زیر میز می‌باشد. بسیاری از میز های ناهار خوری به‌صورت گرد می‌باشند، و استفاده از فرش گرد برای زیر میزها گزینه مناسبی می‌باشد و اندازه آن باید به گونه‌ای باشد که وقتی در زیر میز قرار می‌گیرد،  زمانی‌که صندلی‌ها به عقب کشیده می‌شود، بر روی فرش جا بگیرند و قرار گرفتن صندلی‌ها بیرون ازفرش، باعث ایجاد جلوه نازیبا در منزل می‌شود.

۶- استفاده برای اتاق‌ خواب

استفاده از فرش گرد برای اتاق خواب گزینه مناسبی می‌باشد، زیرا باعث می‌شود لبه‌های تخت خواب به چشم نیاید و باعث ایجاد حفظ آرامش در محیط اتاق‌خواب می‌شود. اما باید در انتخاب رنگ این فرش‌ها دقت کنید که با رنگ تختخواب و دیوارها همخوانی داشته باشد تا باعث القای حس آرامش شود.

۷- استفاده از فرش گرد برای حمام

زمانی‌که از فشار کارهای روزمره خسته می‌شوید، گرفتن یک دوش کمک شایانی به رفع خستگی می‌کند. درصورتی‌که فضای حمام به گونه‌ای طراحی شود که باعث ایجاد آرامش بیشتر شود تاثیر آن دوچندان می شود.  استفاده از فرش گرد در محیط ورودی حمام بخصوص برای حمام‌هایی که به‌صورت مستطیل ‌شکل می‌باشد، تاثیر بسزایی در تلقین حس آرامش دارد.

۸- استفاده برای مبلمان نیم‌دایره

امروزه به دلیل فضای کم منازل اکثر افراد ترجیح می‌دهند از مبلمان نیم‌دایره برای منزل استفاده کنند، انتخاب فرش گرد برای این نوع مبلمان‌ها گزینه مناسبی می‌باشد. زیرا انحنای این مبلمان با انحنای فرش گرد، تناسب دارد و باعث ایجاد حس آرامش در منزل می‌شود.

۹- استفاده برای اتاق کودکان

کودکان نسبت به اشکال هندسی که به‌صورت دایره‌ای می‌باشند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. پس استفاده از فرش گرد برای اتاق کودکان باعث تنوع و آرامش بیشتر برای کودکان می‌شود.

۱۰- برای منازلی که دیوار آن‌ها به‌صورت منحنی می‌باشد.

استفاده از فرش گرد، برای منازلی که دیوار آن به‌صورت انحنادار می‌باشد، گزینه مناسبی می‌باشد. زیرا اکثر این دیوارها دارای نقوش معماری هستند، که با قرار گرفتن فرش گرد در کنار آن، جزئیات معماری بیشتر نمایان می‌شود.

جهت انتخاب فرش مناسب منزل می توانید از افراد متخصص در قالیشویی معتبر راهنمایی بگیرید.

۱۱- برای خاص نمودن یک نقطه از منزل

گاهی فضای منزل به گونه‌ای می‌باشد که ترجیح می دهید، قسمتی از آن را به مکانی برای کتابخانه و یا ریلکسیشن، اختصاص دهید. استفاده از فرش گرد برای این مکان گزینه مناسبی می‌باشد و درصورتی‌که بر روی این فرش یک صندلی راحتی و یک گلدان قرار دهید، باعث می‌شود آن مکان باعث احساس آرامش شود و یک نقطه خاص از منزل شود.

به‌هنگام انتخاب فرش گرد باید به چه نکاتی توجه کرد۱۲- جدا کردن دو فضا از هم

می‌توان برای این‌که دو فضا را در منزل از یکدیگر جدا کنید، از فرش گرد استفاده کنید. استفاده از فرش گرد می‌تواند باعث شود که آن قسمت به‌صورت مکان مستقلی در نظر گرفته شود، استفاده از یک فرش با رنگ‌بندی مناسب باعث می‌شود یک مکان به صورت فضایی روح‌بخش در منزل ایجاد شود به‌این‌ترتیب دو فضایی که دارای احساس‌های مختلف هستند، از یکدیگر جدا می‌شود.

۱۳-  برای فضاهای دارای محدودیت

 استفاده از فرش گرد متناسب با یک فضا، می‌تواند تاثیر بسزایی برروی بزرگ‌تر نشان‌دادن آن فضا داشته باشد‌. درصورتی‌که یک مکان کوچک باشد با استفاده از فرش گرد متناسب با ابعاد آن محیط، می‌توان کاری کرد که آن محیط بزرگ‌تر به چشم بیاید.

به‌هنگام انتخاب فرش گرد باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

با اینکه فرش گرد تاثیر بسزایی در دکوراسیون و جذابیت آن دارد اما باید این ‌موضوع را در نظر بگیریم که در هنگام خرید فرش باید، چند نکته مدنظر داشته‌ باشیم تا بتوانیم یک خرید مناسب برای منزل داشته‌ باشیم. تنها موضوع، پر کردن یک مکان خالی از منزل نیست، بلکه با این خرید باید دکوراسیون منزل بیشتر به چشم بیاید و باعث ایجاد حس آرامش شود. بنابراین قبل ‌از خرید فرش به چند نکته اساسی توجه کنیم

۱- میزان هزینه‌ای که برای خرید فرش دارید

فرش‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشد که هر کدام از فرش ها با توجه به الیاف بکار برده در آن و اندازه آن، دارای قیمت‌های مختلفی هستند. اما قبل ‌از این‌که به این موارد توجه کنید باید میزان هزینه‌ای که برای خرید فرش دارید، را برآورد کنید و چنانچه با قیمت آن فرش‌ها تناسب دارد، اقدام به خرید کنید. بهتر است موقع خرید، فرش‌های باکیفیت بالاتر را انتخاب کنید و درصورتی‌که فروشگاه موردنظر، امکان خرید قسطی را به شما می‌دهد با خرید فرش با کیفیت‌تر می‌توانید، از ایجاد هزینه‌های بیشتر جلوگیری کنید.

۲- فضای موردنظر

بعد از قیمت فرش باید نوع مکان خود را در نظر بگیرید. فرش های مختلفی برای مکان‌های متفاوت وجود دارد که باید در هنگام خرید فرش این نکات را در نظر بگیرید.  به‌عنوان مثال فرش‌های که با جنس مخمل هستند گزینه مناسب‌تری برای اتاق کودکان می‌باشد، زیرا نرمی و لطافت آن‌ها باعث می‌شود، کودکان در هنگام بازی دچار آسیب نشوند. اما چنانچه این فرش را برای مکان‌های پررفت‌وآمد در نظر دارید، باید از جنس‌های با استحکام بیشتر استفاده کنید.

۳-  نوع کف‌پوش منزل

هدف از خرید فرش برای منزل تنها به‌عنوان زیرانداز نمی‌باشد و جنبه تزئینی آن را نیز باید در نظر بگیریم. کف‌پوش هایی که برای منزل استفاده می‌شود از نوع سرامیک و پارکت می‌باشند، که هر کدام دارای رنگ‌های مختلفی می‌باشند. زمانی‌که قصد خرید فرش را داریم، باید فرش‌هایی را انتخاب کنیم که با رنگ کف‌پوش، هم‌خوانی داشته باشد و ترکیب زیبایی از قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم، در منزل ایجاد شود.

استفاده از پارکت برای منازل عایق مناسبی می‌باشد و شاید در ذهن خود فکر کنید که با استفاده از پارکت برای منزل دیگر نیازی به فرش نیست، اما باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که استفاده از فرش تنها به‌عنوان زیرانداز نیست و گاهی استفاده از فرش تاثیر جذابیت دکوراسیون را چندین برابر می‌کند.

مزایای خرید فرش گرد

استفاده از فرش گرد برای منزل به‌گونه‌ای می‌باشد که به‌عنوان نقطه مرکزی برای محیط در نظر گرفته می‌شود. وقتی یک فرش گرد در  مکانی انداخته می‌شود، تمامی وسایلی که در منزل چیده شده‌است، در اطراف آن قرار می‌گیرد و به گونه‌ای می‌باشد که تمامی تمرکز بر روی آن نقطه می‌باشد و استفاده از یک کانون برای یک مکان منزل، باعث می‌شود، پراکندگی وسایل اطراف آن از بین برود و بر روی یک نقطه متمرکز شود.

در واقع استفاده از فرش گرد در منزل باعث ایجاد نظم بیشتر می‌شود و چنانچه منزل شما دارای دکوراسیون ساده‌ای می‌باشد، استفاده از فرش گرد برای آن نقطه باعث می‌شود تا جذابیت دکوراسیون بیشتر شود.