برخورد با فروشگاه‌های اینترنتی توزیع‌کننده کالاهای ممنوعه

حسین مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد: با کالاهای ممنوعه که توسط فروشگاه‌های اینترنتی ارسال می‌شوند برخورد جدی خواهد شد. از سال گذشته در موضوع تبادل نوع کالا در سرویس‌های تجارت الکترونیکی با حساسیت برخورد می‌کنیم که در این راستا 100درصد فروشگاه‌های همکار شرکت پست باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند و از ارسال […]

حسین مهری، مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد: با کالاهای ممنوعه که توسط فروشگاه‌های اینترنتی ارسال می‌شوند برخورد جدی خواهد شد. از سال گذشته در موضوع تبادل نوع کالا در سرویس‌های تجارت الکترونیکی با حساسیت برخورد می‌کنیم که در این راستا 100درصد فروشگاه‌های همکار شرکت پست باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند و از ارسال ممنوعات پستی پرهیز کنند.

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پست، طبق مطالعات تطبیقی انجام شده مشخص شد از 192 کشور 185 کشور دارای پست دولتی هستند که برای مثال حتی آلمان پس از واگذاری پست ناگزیر شد بار دیگر سهام طلایی شرکت پستی DHL را برای دولت خریداری کند و در انگلستان و آمریکا نیز پست دولتی است. پس از این وزارت ارتباطات مکلف شده طی یک سال مجوز 2 اپراتور پستی خصوصی را صادر کند. همچنین در اساسنامه جدید شرک ملی پست وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شده است که پیش از آن این دفاتر رقیب پست تلقی می‌شدند و در نتیجه این رقابت زیان‌ده شده‌اند.

مهری در ادامه با اشاره به اجرای طرح به هنگام‌سازی آدرس‌های اماکن پستی(JNAF) ، گفت: در این طرح 48 میلیون آدرس پستی شامل 38 میلیون آدرس شهری و 10میلیون آدرس روستایی مجهز به کد پستی 10 رقمی می‌شود. تاکنون صد درصد اماکن شهری و 50 درصد اماکن روستایی به هنگام شده که طبق استاندارد اماکن شهری هر دو سال یکبار و اماکن روستایی هر 4 سال یکبار باید به‌هنگام سازی شود. در طرح به‌ هنگام سازی پس از مشخص شدن کد پستی 10 رقمی طبقه‌بندی مشاغل تا 4 رده نیز در آن ملک انجام می‌‌شود.

وی همچنین از ژئوکد کردن اماکن و استاندارد کردن نشانی‌ها خبر داد و تصریح کرد: در شیوه جدید استاندارد نشانی آدرس سه سیلابی شده است که شامل محله، معبر ماقبل آخر و پلاک شهرداری است و سازمان‌ها باید از این پس از این آدرس پیروی کنند. در این طرح طول و عرض جغرافیایی اماکن مشخص می‌شود که تا سه ماهه آینده صددرصد اماکن کشور و تا پایان سال جاری صددرصد اماکن روستایی کشور ژئوکد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به طراحی سامانه یکپارچه املاک (سیماک)، اظهار داشت: این طرح در سه استان به صورت پایلوت آغاز شده که تا پایان امسال 49 شهرداری و 550 دهیاری به این سامانه مجهز می‌شود و همچنین 6 دستگاه تا پایان 93 به این سامانه متصل خواهند شد.

مهری در ادامه سخنان خود با بیان آمار 4 ماهه عملکرد شرکت پست در سال 95، گفت: در این مدت ترافیک محصولات سفارشی 28 درصد رشد داشته که از 7 میلیون به 9 میلیون مرسوله رسیده و سرویس‌های الکترونیکی نیز با رشد 6درصدی از 16 میلیون به 17میلیون مرسوله افزایش یافته است.

وی از رشد ترافیک 83 درصدی سرویس امانات خبر داد و افزود: سرویس امانات از 254 هزار به 478 هزار رسیده که حجم پایینی را نسبت به مجموع محصولات خود اختصاص می‌دهد و باید سرمایه‌گذاری بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین اعلام کرد: سرویس پشت پیشتاز به دلیل الکترونیکی شدن امور 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال