پروژه‌ گوگل آرا تا سال 2016 تاخیر خورد

همانطور که می‌دانید، کمپانی گوگل چند وقتی است که در حال کار بر روی پروژه گوشی‌های هوشمند ماژولار خود بوده و البته اخبار این پروژه، سال‌هاست که بر سرتیتر بسیاری از رسانه‌های خبری است. همچنان که در وبسایت تک‌نیوز نیز این موضوع را با دقت فراوانی دنبال می‌کردیم، در فروردین ماه سال پیش،کیت ماژولار پروژه گوگل […]

همانطور که می‌دانید، کمپانی گوگل چند وقتی است که در حال کار بر روی پروژه گوشی‌های هوشمند ماژولار خود بوده و البته اخبار این پروژه، سال‌هاست که بر سرتیتر بسیاری از رسانه‌های خبری است. همچنان که در وبسایت تک‌نیوز نیز این موضوع را با دقت فراوانی دنبال می‌کردیم، در فروردین ماه سال پیش،کیت ماژولار پروژه گوگل آرا رسما معرفی شد. همچنین دقیقا یکسال پیش بود که متوجه شدیم، سرپرست گروه طراحی کمپانی گوگل، شرکت مزبور را ترک کرده است. در ادامه و چند روز بعد از آن، خبر فراخوان پروژه گوگل آرا برای توسعه دهندگان به رسانه‌ها اعلام شد. در ادامه امید بسیاری به منظور تولید هر چه سریع‌تر این گوشی ماژولار بود. حتی در اواخر سال پیش بود که تصاویری از بخش ماژول دوربین این نوع از گوشی‌ها به بیرون درز کرد.

اما در نهایت امروز به طور رسمی اعلام شد که مرحله اجرایی این پروژه رویایی با کمی تاخیر آغاز خواهد شد و در واقع، تیم پروژه آرا گوگل، شایعات پیشین را تایید کردند. بر اساس خبر‌های تایید شده، گوشی‌های ماژولار این پروژه تا پایان سال میلادی 2015 معرفی و مورد رونمایی قرار نخواهد گرفت. البته در کنار به طور رسمی تایید شده است که گوشی‌های این پروژه عظیم در سال 2016 به بازارهای فروش خواهند رسید و کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه جدول زمان‌بندی جدید و یا بد قولی‌های دیگر، این نوع گوشی‌ها را در دست خود بگیرند. البته بهتر است بدانید که دیگر همانند زمان‌بندی گذشته، این پروژه و گوشی‌های آن در کشور پورتوریکو مورد رونمایی قرار نخواهد گرفت. بلکه طبق خبرهای منتشر شده، کشور ایالات متحده، مقصد اول این گوشی‌ها خواهد بود. البته با اینکه این تاخیر باعث کاهش نگرانی در مورد مشکلات موجود بر سر راه این پروژه و همچنین تامین قطعات آن توسط شرکای گوگل می‌شود، اما با تمام این تفاسیر، بد قولی‌های بوجود آمده باعث کاهش اعتماد کاربران و طرفداران این نوع گوشی‌ها خواهد شد.

این طور که به نظر می‌رسد، این پروژه از اردیبهشت ماه سال جاری، هیچ گونه فعالیت خاصی نداشته و ناتمام مانده است. در همین حال بود که ناگهان در حساب کاربری توییتر این پروژه شاهد بوجود آمدن تحرکاتی بودیم. ناگهان متوجه دو پیام جدید در این شبکه اجتماعی از طرف تیم این پروژه بودیم. این دو پیام شامل این محتوا بود که پروژه مزبور در کشور پورتوریکو برگزار نخواهد شد و همچنین به زمان معرفی این گوشی‌ها نیز اشاره شد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، کمپانی گوگل در حال برنامه ریزی به منظور اجرای اولیه این پروژه در مکان خاصی از کشور ایالات متحده هستند که البته هنوز مکان دقیق آن مشخص نشده است. احتمالا این تفکر در ذهن مسئولان کمپانی گوگل جوانه زده است که معرفی اولیه این پروژه در کشور آمریکا، فرخنده‌تر خواهد بود. همچنین مسلما ارائه این پروژه از نظر حقوقی و فنی در کشور خودی این کمپانی، کار بسیار راحت‌تری خواهد بود. همچنین این اقدام برای این کمپانی از نظر اقتصادی، بسیار به صرفه‌تر بوده و اجرای آن بدون مشکل خواهد بود.

project-ara-delayهمانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تیم پروژه آرا با کمترین تعداد کلمات، به طور خیلی کوتاه به زمان کلی ارائه این پروژه و گوشی‌های آن اشاره کرده‌اند. در این پست هیچ خبری از زمان دقیق ارائه محصولات نبوده و در کنار آن در مورد ماژول‌ها و ترکیبات آنها با یکدیگر، هیچ گونه صحبتی انجام نگرفته است. این طور که از ماجرا پیداست، پروژه آرا به جای داشتن مشکلات فنی، از اختلالات و اختلافات و مشکلات مربوط به آماده‌سازی گوشی‌ها و تدارکات مربوط به آنها رنج می‌برد. همان طور که می‌دانید، این پروژه، خیلی وقت است که در این راه قدم گذاشته است، اما از شواهد پیداست که به منظور عملی شدن این پروژه و مشاهده محصولات آن و اجرای قول‌های داده شده، باز هم به زمان بیشتری نیاز است. همچنین بر اساس شواهد بروز یافته، می‌توان حدس زد که کمپانی گوگل به منظور آماده‌سازی و تامین قطعات و ماژول‌های گوناگون این گونه گوشی‌ها نیز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

اما در نهایت می‌تواند گفت که این موضوع به طور معمول کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد و جدا از بحث نگرانی ما در مورد این پروژه، شنیدن دوباره این موضوع که گوشی‌های تولید شده توسط این پروژه را در سال 2015 نخواهیم دید، کمی ناراحت کننده خواهد بود. مسلما این سری از گوشی‌ها به فروشگاه‌های خرده فروشی عرضه نخواهند شد و در واقع، یافتن نسخه خرده فروشی آنها، کار بسیار دشواری خواهد بود. اما در هر حال مطمئنا با خرید یکی از این گوشی‌ها، می‌توانید طی مدت زمان زیادی از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید، زیرا این سری از گوشی‌ها، ماژولار بوده و در صورت تمایل به افزایش قدرت و بروزرسانی سخت افزاری، می‌توانید به راحتی ماژول جدیدتری را برای آن تهیه کنید.

با تمام این تفاسیر باید گفت که پروژه آرا گوگل، یک پروژه عظیم و جالب بوده و در هر زمانی که گوشی‌های این پروژه وارد بازارهای فروش شوند، مطمئنا با استقبال مردم و کاربران مواجه خواهند شد. اما نظر شما چیست، آیا به نظر شما کمپانی بزرگ گوگل به همراه شریکان خود می‌توانند از پس تامین قطعات گوناگون این سری از گوشی‌های ماژولار بر آیند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال