کوآلکام از کاهش فروش چیپ‌های Snapdragon در نیمه‌ی دوم سال جاری خبر داد

شرکت کوآلکام همراه با انتشار گزارش‌های مالی خود، اعلام نمود که احتمالا نیمه‌ی دوم سال 2015، فروش چیپ‌های Snapdragon این شرکت، بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد. کوآلکام دلیل اصلی فروش کم این چیپ‌ها در نیمه‌ی اول سال جاری را نیز از دست دادن یکی از مشتریان بزرگ خود اعلام کرده است. همه‌ی ما […]

شرکت کوآلکام همراه با انتشار گزارش‌های مالی خود، اعلام نمود که احتمالا نیمه‌ی دوم سال 2015، فروش چیپ‌های Snapdragon این شرکت، بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد. کوآلکام دلیل اصلی فروش کم این چیپ‌ها در نیمه‌ی اول سال جاری را نیز از دست دادن یکی از مشتریان بزرگ خود اعلام کرده است.

همه‌ی ما در این مورد اطلاعات کافی داریم و می‌دانیم که سامسونگ با به‌کارگیری چیپ‌های Exynos 7420 در پرچم‌داران خود، کوآلکام و Snapdragon 810 را تنها گذاشت و با موفقیتی که سامسونگ به دست آورده است، احتمالا در پرچم‌داران بعدی خود، از نسل جدید چیپ‌های Exynos بهره می‌گیرد و هرگز به سراغ کوآلکام نمی‌آید.

در پاسخ به علت احتمال فروش کمتر چیپ‌های Snapdragon نیز این شرکت دو دلیل را برای آن ذکر کرد. اول اینکه کوآلکام به خاطر جبران ضررهای مالی که داشته، از مشتریان دیگر خود، حق پرداخت بیشتری بابت فروش هر گوشی مجهز به چیپ Snapdragon را درخواست کرده که همین موضوع، می‌تواند فروش کمتر این تراشه‌ها را به همراه داشته باشد. موضوع دوم که شاید از مورد اول مهم‌تر باشد، استفاده یا عدم استفاده سامسونگ از چیپ‌های Snapdragon در Galaxy Note 5 می‌باشد که اگر باز هم سامسونگ به سراغ چیپ‌های Exynos خود برود، ضربه‌ی بزرگی به کوآلکام وارد خواهد شد چرا که هم‌اکنون Galaxy Note 4 در برخی از مناطق به Snapdragon 805 مجهز شده است.

Qualcomm expects Snapdragon sales to slow during the second half of the year 2 Qualcomm expects Snapdragon sales to slow during the second half of the year

با توجه به گزارش‌های مالی کوآلکام، این شرکت 233 میلیون چیپ MSM را تولید و به فروش رسانده که به نسبت سال گذشته، افزایش 24 درصدی داشته است. همچنین، تعداد محصولات مجهز شده به تراشه‌های شرکت کوآلکام که در سه ماهه‌ی گذشته به فروش رسیده، 388 میلیون بوده که این مورد نیز به نسبت سال گذشته، افزایش 30 درصدی داشته است. درآمد این شرکت از فروش نیز 75.8 میلیارد دلار بوده که با توجه به سال قبل، میزان آن 13 درصد اضافه شده اما بخش مهم این موضوع، سه ماهه‌ی گذشته بود که در نشان می‌دهد درآمدهای این شرکت، حدود 46 درصد کاهش پیدا کرده که میزان بسیار قابل توجهی می‌باشد!

شاید تا امروز کوآلکام موفق عمل کرده باشد اما باید از امروز تا گزارش مالی بعدی این شرکت آمریکایی منتظر باشیم و ببینیم که آیا شرکت‌های آسیایی، می‌توانند بازار را از دستان Qualcomm خارج کنند یا نه.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال