کوآلکام بخش واقعیت افزوده خود را واگذار کرد

همانطور که اطلاع دارید، مباحث مربوط به “واقعیت افزوده” و “واقعیت مجازی” در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و پس از اینکه مایکروسافت از هدست HoloLens رونمایی کرد، این بخش بیش از پیش مورد توجه افراد مختلف قرار گرفت. شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند که از جمله مهم‌ترین آنها، شرکت آمریکایی کوآلکام است. […]

همانطور که اطلاع دارید، مباحث مربوط به “واقعیت افزوده” و “واقعیت مجازی” در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و پس از اینکه مایکروسافت از هدست HoloLens رونمایی کرد، این بخش بیش از پیش مورد توجه افراد مختلف قرار گرفت.

شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت دارند که از جمله مهم‌ترین آنها، شرکت آمریکایی کوآلکام است. اما در خبری غیر منتظره، اعلام شد که بخش واقعیت افزوده (AG) کوآلکام به شرکت PTC (که پروژه Internet of Things را دست دارد) و با قیمتی نامعلوم واگذار شده است. همراه با این خبر، مدیران PTC اعلام کردند که علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود از طریق پلفترم Vuforia (که توسط کوآلکام توسعه داده شده)، به فعالیت در زمینه واقعیت افزوده بپردازند. پیش از این اپلیکیشن‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی برای بخش واقعیت افزوده شرکت کوآلکام آغاز شده بود که از جمله‌ی آنها می‌توان به پروژه‌ی TARDIS و اپلیکیشن Sesame Street اشاره نمود.

هنوز مشخص نیست که PTC از پلفترم Vuforia به عنوان اساس کار خود استفاده و یا آن را تغییر خواهد داد، اما باید بدانید که این شرکت، تمام صنعت “واقعیت افزوده” کوآلکام را به صورت کامل خریداری کرده است. حتی این موضوع شامل “اکوسیستم توسعه‌دهنده” نیز می‌شود و این یعنی، از این پس تمامی آینده‌ی واقعیت افزوده کوآلکام در دستان PTC خواهد بود.

مدیران کوآلکام نیز با خروج از دنیای واقعیت افزوده، اعلام کردند که کوآلکام برای رسیدن پیشرفت دنیای تکنولوژی و کامپیوتر، تلاش خود را داشته قصد دارد دنیایی جدید را پیش روی مصرف‌کنندگان قرار دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال