ری تاملینسون خالق ایمیل در سن 74 سالگی درگذشت

ایمیل (Email) یا پست الکترونیک، چیزیست که امروزه تقریبا تمامی افرادی که از اینترنت و وسایل هوشمند استفاده می‌کنند، بدان وابسته بوده و یکی از این حساب‌ها را برای خود دارند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران چندین پست الکترونیک را به صورت همزمان داشته و از هر کدام برای انجام کارهای مختلفی استفاده […]

ایمیل (Email) یا پست الکترونیک، چیزیست که امروزه تقریبا تمامی افرادی که از اینترنت و وسایل هوشمند استفاده می‌کنند، بدان وابسته بوده و یکی از این حساب‌ها را برای خود دارند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران چندین پست الکترونیک را به صورت همزمان داشته و از هر کدام برای انجام کارهای مختلفی استفاده نمایند. اما آیا تا کنون فکر کرده‌اید که این سرویس چگونه ایجاد شده است؟

در سال 1971، یک برنامه‌نویس آمریکایی با نام ری تاملینسون، این سرویس را ایجاد نمود. توانایی و خلاقیت بسیار بالای او باعث شد تا امروزه بتوانیم از این پست الکترونیک به بهترین شکل ممکن استفاده نماییم. در آن سال، کاربران تنها قادر بودند تا پست‌های الکترونیک خود را در یک کامپیوتر و برای یکدیگر ارسال نمایند، اما تلاش‌های این برنامه‌نویس آمریکایی باعث شد تا کاربران بتوانند پست‌های الکترونیک را میان هاست‌های مختلف ارسال نمایند. وی برای انجام این کار و برای جداسازی کاربران، از علامت “@” استفاده کرد، چیزی که هنوز هم در سرویس‌های ایمیل مورد استفاده قرار گرفته و حالا به یک استاندارد تبدیل شده است.

اما اخیرا گزارش شده که این برنامه‌نویس توانمند در سن 74 سالگی، از دنیا رفته و دیگر در جمع توسعه‌دهندگان قرار ندارد. علت مرگ وی نیز ایست قلبی اعلام شده است. در مصاحبه‌ای که آقای ری تاملینسون با مجله‌ی اینترنتی The Verge داشت، وی اعلام کرده بود که انگیزه ایجاد این سرویس، در دسترس بودن افراد بیشتری از این طریق بود و این روش، می‌توانست جایگیزین بسیار بهتری برای پیام‌های کوتاهی باشد که از طریق تلفن‌های همراه ارسال می‌گردد.

هم‌اکنون شرکت‌های بسیار زیادی در حال ارائه‌ی سرویس ایمیل به صورت کاملا رایگان هستند که از جمله‌ی آنها می‌توانیم به یاهو، گوگل و مایکروسافت اشاره نماییم. همچنین بسیاری از سرویس‌دهندگان ایرانی همانند سرویس “چاپار”، این سرویس را به صورت رایگان و بومی، در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال