3 چیپست جدید اگزینوس سامسونگ در راه‌اند

روز شنبه یکی از منابع خبری اعلام کرد که شرکت سامسونگ در حال برنامه‌ریزی به منظور تولید سه تراشه جدید از سری اگزینوس خود می‌باشد. تراشه اگزینوس 8890 سطح بالاترین چیپ از میان این سه بوده که البته قبلا با اسم رمز Mongoose M1 شناخته می‌شد. جالب است بدانید که احتمالا این همان تراشه‌ای خواهد بود […]

روز شنبه یکی از منابع خبری اعلام کرد که شرکت سامسونگ در حال برنامه‌ریزی به منظور تولید سه تراشه جدید از سری اگزینوس خود می‌باشد. تراشه اگزینوس 8890 سطح بالاترین چیپ از میان این سه بوده که البته قبلا با اسم رمز Mongoose M1 شناخته می‌شد. جالب است بدانید که احتمالا این همان تراشه‌ای خواهد بود که بر روی گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 قرار خواهد گرفت. البته بر اساس شواهد و مدارک موجود، نسخه قابل عرضه این گوشی به کشورهای چین و ایالات متحده به تراشه اسنپدراگون 820 شرکت کوآلکام مجهز خواهد بود. علاوه بر آن جالب است بدانید که این تراشه قدرتمند قبلا بر روی گوشی گلکسی اس 7 سوار شده و حتی بنچمارک‌هایی از آن نیز منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، چیپ اگزینوس 8890 سامسونگ با حداکثر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات خواهد پرداخت و از هسته‌ای سفارشی استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن در این تراشه شاهد فناوری 14 نانومتری FinFET نیز خواهیم بود. این چیپ که قرار است در سه ماهه دوم سال 2016 وارد بازار شود، زمان عرضه آن با تاریخ معرفی گلکسی اس 7 این شرکت گره خورده است.

xy6

چیپ اگزینوس 7422  شرکت سامسونگ که اوایل امسال انتظار می‌رفت بر روی گوشی گلکسی نوت 5 سوار شود، احتمالا از دیگر تراشه‌های جدید این شرکت خواهد بود. در نهایت گمانه‌زنی‌هایی به جهت عرضه تراشه اگزینوس 7880 نیز وجود دارد. دو تراشه اخیر به احتمال بسیار زیاد به هسته‌های کورتکس A72 و کورتکس A53 به همراه معماری big.LITTLE مجهز خواهند بود. بهتر است بدانید که در طی فناوری big.LITTLE موجود در این سری از چیپ‌ها، هسته‌های  کورتکس A72 برای پردازش‌های سنگین‌تر مورد استفاده قرار خواهند گرفت و هسته‌های کورتکس A53 نیز به جهت فرآیندهای سبک و ساده استفاده خواهند شد. تراشه‌های اگزینوس 7422 و 7880 سامسونگ در نیمه دوم سال 2016 میلادی عرضه خواهند شد و البته به احتمال بسیار زیاد، چیپ اگزینوس 7880 را در محصولات میان‌رده سری A آینده شرکت سامسونگ خواهیم دید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال