یافته‌های جدید نشان می‌دهد تحرکات هیدروژن می‌تواند به تولید بهتر باتری‌ها کمک کند

به تازگی محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور متوجه شده‌اند که اگر الکترودهای باتری‌های لیتیوم-یونی با فعالیت‌های هیدروژن همراه باشند، می‌توانند باتری را برای مدت بیشتری در خود نگاه دارند. اگر آزمایش‌های محققان همانگونه که انتظارد ارند نتیجه دهد، می‌توانیم شاهد پیشرفتی بزرگ در این صنعت و همچنین بهبوبد عملکرد باتری‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند، […]

به تازگی محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور متوجه شده‌اند که اگر الکترودهای باتری‌های لیتیوم-یونی با فعالیت‌های هیدروژن همراه باشند، می‌توانند باتری را برای مدت بیشتری در خود نگاه دارند. اگر آزمایش‌های محققان همانگونه که انتظارد ارند نتیجه دهد، می‌توانیم شاهد پیشرفتی بزرگ در این صنعت و همچنین بهبوبد عملکرد باتری‌های به کار رفته در گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتالی، گجت‌های پوشیدنی و … باشیم.

زمانی که باتری‌ها در حال شارژ شدن هستند، الکترود و الکترون‌های مثبت و منفی میان آنها شناور هستند. در باتری‌های لیتیوم-یونی، از این شناور بودن به خاطر جنس الکترودهای موجود در باتری و همچنین فشاری که به آنها وارد می‌شود، می‌توان عملکرد باتری را اندازه گرفت.

در واقع تمرکز اصلی محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور بر روی الکترودهای گرافن موجود در باتری‌ها بوده و اخیرا نیز دریافته‌اند که برخورد این الکترودها با هیدروژن، می‌تواند به عملکرد بهتر آنها کمک کند. یکی از مهندسین حاضر در این تحقیق، آقای Morris Wang اعلام کرد که الکترودهای جدیدی که آنها تولید کرده‌اند، سرعت شارژ باتری را تا 40 درصد افزایش داده است.

Researchers discover hydrogen treatment brings better batteries 2

البته هنوز راه زیادی برای استفاده از نتایج تحقیقات این آزمایش باقی مانده اما آقای Wang اعلام کرده که تا این لحظه، علاوه بر سرعت بیشتر شارژ، انرژی کمتری نیز به هنگام شارژ شدن باتری هدر می‌رود. حتی تیم تحقیق‌کننده بر روی این باتری‌ها معتقدند که ویرایش‌های جدید آنها بر روی باتری‌ها لیتیوم-یونی، می‌تواند عمر باتری‌ها را نیز افزایش دهد. البته باید اشاره کنیم که این باتری‌ها هنوز در حال آزمایش شدن هستند و برای اعلام نتیجه‌ی قطعی، باید منتظر ماند؛ اما این عمر بیشتر، می‌تواند چیزی بین 10 تا 40 درصد باشد.

همانطور که در جریان هستید، باتری‌ها یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در دستگاه‌های الکتریکی و مدرن هستند و افزایش توانایی باتری‌ها، به یکی از مهم‌ترین زمینه‌ی تحقیقاتی برای بسیاری از گروه‌ها و شرکت‌ها تبدیل شده است.

هم‌اکنون نیز باتری‌ها لیتیوم-یونی در بسیاری از دستگاه‌های هوشمند و گجت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس بهینه‌سازی و بهبود عملکرد آنها می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال