تلاش گوگل برای بهینه‌سازی عملکرد باتری در اندروید مارشمالو

مطمئنا امروزه یکی از بزرگترین شکایات کاربران از گوشی‌های هوشمند خود، میزان کم دوام باتری دستگاهشان است. در واقع تا به امروز به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت باتری‌های بهتر و بادوام‌تر، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مجبور بودند تا در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌های هوشمند خود تغییراتی خلاقانه بوجود آورده تا از میزان […]

مطمئنا امروزه یکی از بزرگترین شکایات کاربران از گوشی‌های هوشمند خود، میزان کم دوام باتری دستگاهشان است. در واقع تا به امروز به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت باتری‌های بهتر و بادوام‌تر، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان مجبور بودند تا در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه‌های هوشمند خود تغییراتی خلاقانه بوجود آورده تا از میزان مصرف انرژی آنها بکاهند.

شرکت گوگل در نسخه مارشملو سیستم عامل اندروید خود بیش از پیش به این موضوع توجه داشته است و آن را جزء بروزرسانی‌های مهم این نگارش جدید قرار داده است. تا جایی که چندی پیش در وب‌سایت Android Police شاهد انتشار خبری در مورد لزوم پایبندی شرکت‌ها و توسعه دهندگان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در مورد ارائه اطلاعات مربوط به مصرف انرژی و عدم مخفی سازی آنها (به منظور صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی هر چه بهتر در این زمینه) بودیم.
2015-10-23-image-18

قابلیت Doze از جمله ویژگی‌های جدید این نسخه از اندروید می‌باشد که با استفاده از آن برنامه‌هایی که گهگاه از آنها استفاده می‌شوند، طی فرایندی به خواب عمیقی فرو می‌روند (غیر فعال می‌شوند) و البته از این راه به مصرف کمتر انرژی اضافی و افزایش صرفه‌جویی در آن کمک می‌شود. در ادامه شرکت گوگل اینطور اضافه می‌کند که اپلیکیشن‌هایی می‌توانند از ویژگی Doze و یا استندبای رهایی یابند که در تنظیمات بخش بهینه‌سازی مصرف انرژی گوشی، اطلاعات آنها در این زمینه توسط گوشی تایید شود.

حتی با نگاهی به “سند قوانین ارائه نرم‌افزار” این نسخه، به طور واضح و آشکار لزوم عدم مخفی‌سازی اطلاعات مربوط به مصرف انرژی توسط توسعه‌دهندگان شرح داده شده است. در حقیقت با اینکه شاید این موضوع به اندازه قابل توجهی و مستقیمی باعث کاهش میزان انرژی باتری دستگاه نشود، اما خوشبختانه کاربر می‌تواند به سادگی بر روی آمار دقیق مربوط به مصرف انرژی برنامه‌ها نظارت داشته باشد.

در حقیقت در حالت تئوری می‌توان این طور گفت که کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند برنامه‌هایی که مصرف انرژی کمتری داشته را انتخاب کنند و از طرفی به توسعه‌دهندگان در مورد مصرف بیش از حد انرژی توسط برنامه‌های مزبور و عدم توسعه و بهینه‌سازی آنها در این زمینه هشدار دهند. جالب است بدانید که به تازگی وب‌سایت شرکت AVG در بخش Android App Report خود در مورد سرویسی مخفی از دستگاه‌های هوشمند شرکت سامسونگ حرف به میان آورد که پروسه آن با نام com.sec.android.fwupgrade شناخته می‌شود. این سرویس به طور خودکار اطلاعات لیستی بروز شده در مورد سرویس‌هایی فعال که به طور مخفیانه  در حال مصرف انرژی باتری گوشی هستند را به دستگاه انتقال می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال