محققان نوعی ستاره دریایی پردار با ۲۰ بازو کشف کردند

محققان نوعی ستاره دریایی پردار در اقیانوس منجمد جنوبی شناسایی کردند که شکل ظاهری آن متفاوت بوده و ۲۰ بازو دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در حین پژوهش در اقیانوس منجمد جنوبی نوعی گونه جدید از ستاره دریایی پردار را شناسایی کردند که ظاهر آن بسیار متفاوت و عجیب است. […]

محققان نوعی ستاره دریایی پردار در اقیانوس منجمد جنوبی شناسایی کردند که شکل ظاهری آن متفاوت بوده و ۲۰ بازو دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در حین پژوهش در اقیانوس منجمد جنوبی نوعی گونه جدید از ستاره دریایی پردار را شناسایی کردند که ظاهر آن بسیار متفاوت و عجیب است. محققان نام این موجود عجیب را توت فرنگی گذاشته‌اند که ۲۰ بازو دارد. برخی از بازوها به شکل پردار بوده و برخی دیگر نیز به صورت ناهموار با بقیه متفاوت هستند. طبق گفته گرگ راس، دکترای زیست شناسی از دانشگاه کالیفرنیا برخی از بازوهای این ستاره دریایی عجیب به طول ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

طبق گزارش‌های منتشر شده شکل ظاهری آن چندان شباهتی به توت فرنگی ندارد. اما در صورت دقت روی بدن آن یک نوک کوچک روی بازوها قرار گرفته که شباهت زیادی به توت فرنگی دارد. این گونه جدید با نام Promachocrinus kerguelensis از رده کرینوئیدها است. در این گروه از جانداران ستاره‌های دریایی، خارپشت‌های دریایی، خیارها و زنبق‌های دریایی نیز قرار دارند.

طبق گفته راس بسیاری از ستاره‌های پردار شناسایی شده تنها ۱۰ بازو دارند. موجود تازه کشف شده ۲۰ بازو داشته و همین موضوع باعث تعجب دانشمندان شده است. نوع بازوها نیز به صورت جمع شده به سمت پایین هستند. راس در این باره گفته است: محققان با کشف این گونه جدید می‌توانند علاوه بر شناخت بیشتر نسبت به ۸ گونه دیگر از ستاره‌های دریایی درک بهتری نسبت به گونه‌های مجزا و کشف شده قبلی داشته و آنها را دوباره احیا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال