محققان موفق به بازیابی ۹۸ درصدی لیتیوم از باتری‌های الکتریکی قدیمی شدند

محققان در یک روش جدید توانستند حدود ۹۸ درصد از لیتیوم باتری‌های غیرقابل استفاده را مجدداً بازیابی کنند. همچنین در این روش ۱۰۰ آلومینیوم موجود در این باتری‌ها نیز بازیابی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ابتکار جدید امکان بازیافت فلزات گرانبها از باتری‌های الکتریکی مستعمل ایجاد شده است. دانشمندان دانشگاه […]

محققان در یک روش جدید توانستند حدود ۹۸ درصد از لیتیوم باتری‌های غیرقابل استفاده را مجدداً بازیابی کنند. همچنین در این روش ۱۰۰ آلومینیوم موجود در این باتری‌ها نیز بازیابی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در ابتکار جدید امکان بازیافت فلزات گرانبها از باتری‌های الکتریکی مستعمل ایجاد شده است. دانشمندان دانشگاه فناوری چال مرز این تکنیک جدید را ابداع کرده‌اند و با کمک آن امکان بازیابی ۱۰۰ درصدی آلومینیوم و ۹۸ درصد از لیتیوم موجود در باتری خودروهای الکتریکی و همچنین باتری‌های مستمر و غیر قابل استفاده مجدداً فراهم می‌شود.

یکی از محققان این پروژه در مورد آن می‌گوید: تاکنون هیچکس نتوانسته در شرایط مناسب به این مقدار لیتیوم را از کل باتری جداسازی کرده و از اگزالیک اسید استفاده کند. امکان بازیابی تمام آلومینیوم نیز تاکنون وجود نداشته است. با توجه به اینکه آلومینیوم در تمام باتری‌ها موجود است باید بتوان آن را بدون از دست دادن دیگر فلزات جدا کرد.

یکی از روش‌های استخراج فلزات از جمله مس طلا نقره اورانیوم و دیگر عناصر خاک کمیاب استفاده از روش هیدرومتالولوژی است. البته این روش زمانی مورد انتخاب قرار می‌گیرد که سنگ معدنی نسوز بوده یا پردازش آن با استفاده از روش‌های دیگر مانند پیرومتالولورژیکی و فرایندهای با دمای بالا امکان‌پذیر نباشد.

محققان در این روش ابتدا لیتیوم و آلومینیوم را در باتریی‌ها بازیابی کرده و سپس با معکوس کردن ترتیب هیدرومتالورژی تلاش می‌کنند تا ضایعات فلزات گرانبهای مورد نیاز برای تولید باتری‌های جدید را نیز کاهش دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال