شایعه: گوشی‌های نکسوس سال 2016 چیپست اسنپدراگون821 را در سینه خواهند داشت

در حال حاضر، چیپست اسنپ‎دراگون 820، قوی‎ترین پردازنده‎ی موبایلی است که تا به امروز شرکت کوالکام موفق شده درون گوشی‎های هوشمند موجود قرار دارد، ولی به نظر می‎رسد که اوضاع عوض خواهد شد چون این شرکت روز گذشته به صورت رسمی پردازنده‎ی اسنپ‎دراگون 821 را معرفی کرد. قبلا شایعه شده بود که این شرکت به […]

در حال حاضر، چیپست اسنپ‎دراگون 820، قوی‎ترین پردازنده‎ی موبایلی است که تا به امروز شرکت کوالکام موفق شده درون گوشی‎های هوشمند موجود قرار دارد، ولی به نظر می‎رسد که اوضاع عوض خواهد شد چون این شرکت روز گذشته به صورت رسمی پردازنده‎ی اسنپ‎دراگون 821 را معرفی کرد. قبلا شایعه شده بود که این شرکت به دنبال ارائه‎ی نسخه‎ی پیشرفته‎تری از اسنپ‎دراگون 820 است و از قضا مدل جدید این چیپست یعنی SD821 حاصل این شایعه است. هم‎چنین از قبل شایعه شده بود که نسل بعدی گوشی‎های نکسوس که قرار است توسط شرکت اچ‎تی‎سی ساخته شوند، در اواخر امسال وارد بازار می‎شوند و طبق همین شایعات آن‎ها چیپست اسنپدراگون821 را در سینه خواهند داشت. البته، هنوز این دو دستگاه بعدی نکسوس به صورت رسمی تایید نشده‎اند و تنها شایعات اشاره به دستگاه نکسوسی با اسم رمزی مارلین دارند که در وب‎سایت Chromium ماه گذشته ظاهر شد.

حالا شایعه‎ی جدیدی امروز شکل گرفته که اشاره به این دارد که به احتمال خیلی زیاد هر دو گوشی‎های جدید نکسوس امسال با چیپست اسنپ‎دراگون 821 به بازار خواهند آمد که اگر این شایعه درست باشد، کمی با استراتژی که گوگل سال قبل در پیش گرفته بود متفاوت است، به نحوی که این شرکت اسنپ‎دراگون 810 قوی‎تر را داخل گوشی نکسوس P6 قرار دارد و به دستگاه نکسوس 5X چیپست تنها اندکی تنها ضعیف‎تر اسنپ‎دراگون 808، برای پایین آوردن هزینه‎ها، داده شد.

اگر هردوی این دستگاه‎ها دارای جدیدترین چیپست کوالکام باشند، شاید منطقی باشد که شرکت‎های گوگل و اچ‎تی‎سی، اگر قصد فروش گوشی‎های هوشمندی با قیمت پایین‎تری دارند، بر سر ارائه‎ی دو دستگاه کوچکتر به توافق برسند که اسم رمزی آن‎ها Sailfish نام گذاشته شده است. برنامه‎ی گوگل از ابتدا این‎چنین فرض شده است. جدا از بحث توافق بر سر سخت‎افزار، اشاره شده که زمان معرفی اسنپ‎دراگون 821، در تقویت این باور که هر دو دستگاه با این پردازنده تولید خواهند شد، نقش مهمی ایفا خواهد کرد، چون هنوز اسم هیچ گوشی اعلام نشده است که از این پردازنده بخواهد بهره ببرد و خبر مورد نظر برای این دو دستگاه نکسوس تصور می‎شود که تا قبل از پایان تابستان، به صورت رسمی تایید شود. فعلا تنها با شایعات روبرو هستیم، ولی باید اشاره داشت که مشخصات فنی شایعه شده برای هر دو گوشی اشاره به پردازنده‎هایی داشتند که 4 هسته‎ای خواهند بود و SD821 نیز یک پردازنده‎ی 4 هسته‎ای است، گرچه در آن زمان مدل خاص CPU اعلام نشد. به هر حال، مشخصات لیست شده برای CPU و دستگاه مارلین نشان از پردازنده‎ای دارد که از شرکت کوالکام خواهد بود، ولی مشخصات فنی که برای Sailfish یک هفته زودتر از آن ارائه شده بود نوع پردازنده را مشخص نکرده است. باید تا زمان اعلام رسمی گوگل در رابطه با نکسوس‎های سال 2016 صبر کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال