شایعه: سامسونگ در گلکسی نوت 7 از صفحه نمایش Y-OCTA استفاده خواهد کرد

همواره زمانی که محصول جدید از یک خانواده‌ی نام‌آشنا توسط سازندگان معرفی و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، تلاش بر این است که ویژگی‌های اصلی این دستگاه بهبود پیدا کرده باشد. بسیاری از سازندگان به هنگام عرضه محصولی جدید، به استفاده از پردازنده‌ای قدرتمندتر در کنار دوربینی بهتر و حتی صفحه‌نمایشی با کیفیت‌تر مبادرت می‌ورزند، […]

همواره زمانی که محصول جدید از یک خانواده‌ی نام‌آشنا توسط سازندگان معرفی و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، تلاش بر این است که ویژگی‌های اصلی این دستگاه بهبود پیدا کرده باشد. بسیاری از سازندگان به هنگام عرضه محصولی جدید، به استفاده از پردازنده‌ای قدرتمندتر در کنار دوربینی بهتر و حتی صفحه‌نمایشی با کیفیت‌تر مبادرت می‌ورزند، و حتی این امکان نیز وجود دارد که ضخامت دستگاه مورد نظر نیز کمتر از گذشته شود.

بسیاری از محصولاتی که در سال‌ 2015 عرضه و معرفی شدند، بر روی مواردی همچون پردازنده قدرتمندتر و باتری بهتر تمرکز داشتند. اما سال 2016 کاملا متفاوت است و بسیاری از استانداردهایی که شاید حتی تصور آنها را نکنید نیز در حال تغییر است. به عنوان مثال جک 3.5 میلی‌متری در گوشی‌های جدید شرکت لنوو، موتورلا و LeEco حذف شده و حتی گزارش شده که اپل نیز می‌خواهد این جک در آیفون 7 را حذف کند. البته سامسونگ قصد ندارد این کار را انجام دهد و به جای آن، شایعاتی در مورد تکنولوژی جدیدی از سوی این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد مهندسین سامسونگ با توسعه تکنولوژی جدیدی، امکان به کارگیری صفحه‌نمایشی نازک‌تر و کوچک‌تر را برای نوت 7 فراهم خواهد کرد. هر چند، سامسونگ به ایده‌ی “هر چه نازک‌تر باشد، بهتر است” هیچ اعتقادی نداشته و در عرضه کردن گلکسی اس 7، به خوبی مشخص است که این شرکت از باتری بزرگ‌تری برای محصول خود استفاده کرده که در نهایت ضخامت خود گوشی نیز افزایش پیدا کرده است.

این تکنولوژی جدید که Y-OCTA نام دارد، این امکان را فراهم می‌کند تا بخش حساس به لمس صفحه‌نمایش را به بخش اصلی متصل کرده و ضخامت صفحه‌نمایش کاهش پیدا کند. علاوه بر این، استفاده از این صفحه‌‌نمایش، هزینه‌های تولید را نیز کاهش خواهد داد و حتی گزارش شده که نسل جدیدی محصولات سری گلکسی نوت سامسونگ که قرار است تا دو هفته‌ی دیگر معرفی شود، به این صفحه‌نمایش‌های مجهز شده است. هر چند هنوز مشخص نیست که این صفحه‌نمایش چگونه با قلم هوشمند S-Pen شرکت سامسونگ سازگار خواهد بود و حتی این امکان نیز وجود دارد که این شرکت بخواهد این تکنولوژی جدید را همزمان با معرفی نسخه‌های جدیدتر از گوشی گلکسی اس 7 معرفی نماید.

اینطور که به نظر می‌رسد، سامسونگ تکنولوژی Y-OCTA را توسعه داده و قصد دارد از این صفحه‌نمایش‌های در محصولات جدید خود نیز استفاده کند. اما اینکه حتما سازندگان بخواهند از این صفحه‌نمایش‌های در گلکسی نوت 7 که هفته‌ی آینده معرفی می‌شود، استفاده کنند، تنها شایعه‌ای است که می‌تواند به حقیقت تبدیل نشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال