سامسونگ تولید انبوه چیپ های رم 4 گیگابایتی برای موبایل را شروع کرد

براساس اخبار منتشر شده، سامسونگ تولید انبوه اولین چیپ های 4 گیگابایت LPDDR4 را برای تلفن های هوشمند و تبلت ها و سایر دستگاه های قابل حمل آغاز کرده است. به گفته ی سامسونگ، فرایند تولید این چیپ ها با تکنولوژی 20 نانومتری انجام خواهد شد و علیرغم داشتن 50 درصد سرعت بیشتر، مصرف برق […]

براساس اخبار منتشر شده، سامسونگ تولید انبوه اولین چیپ های 4 گیگابایت LPDDR4 را برای تلفن های هوشمند و تبلت ها و سایر دستگاه های قابل حمل آغاز کرده است.

به گفته ی سامسونگ، فرایند تولید این چیپ ها با تکنولوژی 20 نانومتری انجام خواهد شد و علیرغم داشتن 50 درصد سرعت بیشتر، مصرف برق 40 درصد پایینتری ر ابا توجه به ولتاژ 1.1 ولت دارا میباشد.

با توجه به ورود پردازنده های 64 بیتی به بازار تلفنهای هوشمند، اکنون دور از انتظار نیست که حافظه رم 4 گیگابایتی را نیز در طول سال 2015 میلادی برای تلفن های هوشمند پرچمدار (مخصوصا برای Galaxy S6 و Galaxy Note 5) ببینیم.

سرعت انتقال اطلاعات در حافظه های جدید به 3200 مگابایت برثانیه رسید است که بسیار بیشتر از حافظه های DDR3 بوده و توانایی پشتیبانی از ضبط و پخش ویدئو های باکیفیت مانند UHD یا 4K را تقویت میکند.

از طرفی نمایشگرهای باکیفیت و رزولوشن بالا نیز نیاز به حجم بالای حافظه رم و سرعت بسیار زیادی برای نمایش روان محتوا دارند که از این طریق بهتر از قبل در این امر شاهد بهتر شدن خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال