سامسونگ برای گرفتن سنسور دوربین اکسپریا Z5 و استفاده آن در گلکسی اس 7 با سونی مذاکره کرده است

اخیر شایعات حاکی از آن است که گوشی پرچم‌دار آینده شرکت سامسونگ با نام گلکسی اس 7 در بخش دوربین اصلی خود به یک حسگر 20 مگاپیکسلی مجهز خواهد آمد. این حسگر جدید که از سنسورهای ایزوسل شرکت سامسونگ محسوب خواهد شد یک بروزرسانی بسیار خوب به جای حسگر 16 مگاپیکسلی گوشی گلکسی اس 6، حداقل […]

اخیر شایعات حاکی از آن است که گوشی پرچم‌دار آینده شرکت سامسونگ با نام گلکسی اس 7 در بخش دوربین اصلی خود به یک حسگر 20 مگاپیکسلی مجهز خواهد آمد. این حسگر جدید که از سنسورهای ایزوسل شرکت سامسونگ محسوب خواهد شد یک بروزرسانی بسیار خوب به جای حسگر 16 مگاپیکسلی گوشی گلکسی اس 6، حداقل در میزان دقت تصویر به حساب خواهد آمد.

البته حسگر IMX300 شرکت سونی که هم اینک در گوشی پرچمدار این شرکت یافت می‌شود، توجه شرکت سامسونگ را بطور بسیار شدیدی به سمت خود جلب کرده است، به شکلی این کمپانی خواهان بکارگیری همزمان آن با سنسور ایزوسل خود در گوشی گلکسی اس 7 است. بنابراین ممکن است نسخه‌های موجود در مناطق مختلف دنیا با حسگرهایی متمایز شامل سنسورهای ایزوسل سامسونگ و یا IMX300 سونی به بازارهای فروش عرضه شوند.

حسگر IMX300 سونی که هم اکنون در سه گانه اکسپریا زد 5 این شرکت دیده می‌شود قبلا در طی تست‌های انجام شده در بین گوشی‌های هوشمند سطح بالا توانست امتیاز بسیار خوبی را از آن خود کند. فعلا مشکل در اینجاست که کمپانی سونی می‌خواهد این حسگر خاص و باکیفیت را منحصر به گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا خود محفوظ بدارد و از طرفی کمپانی کره‌ای سامسونگ نیز در حال تلاش سخت و مذاکره فشرده با این شرکت ژاپنی است تا بتواند این سنسورهای باکیفیت را از آن خریداری کند. علاوه بر آن از آنجایی که گوشی گلکسی اس 7 آینده سامسونگ به طور میلیونی به فروش خواهد رسید، در صورت قبول از پیشنهاد از سوی سونی، این شرکت ژاپنی می‌بایست در عرضه این تعداد حسگر به سامسونگ بسیار کوشا و دقیق باشد. حال آنکه بخش تولید حسگر این شرکت، یکی از چند بخش سودآور این کمپانی بزرگ به حساب می‌آید.

در مورد حسگر IMX300 سونی باید گفت که به طور بالقوه این سنسور یک حسگر 25 مگاپیکسلی به حساب می‌آید. اما به دلیل در اختیار داشتن بخش‌های حاشیه‌ای، عملا نمی‌توان از تمامی توان آن در یک زمان استفاده کرد. در واقع در نسبت 16 به 9، دقت تصاویر برابر 23 مگاپیکسل خواهند بود. در حالت 4 به 3 نیز تصاویری با دقت 21 مگاپیکسل ثبت خواهند گشت. البته این مورد نیز خود برای شرکت سامسونگ یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید، زیرا حسگر ایزوسل این شرکت دارای دقت 20 مگاپیکسل بوده و در صورت قرار گیری بر روی گوشی گلکسی اس 7، نمی‌توان برای این تلفن هوشمند دو نوع اطلاعات مربوط به دوربین اصلی را منتشر کرد.

xperia-sensor

حسگر IMX300 سونی دارای 192 نقطه فوکوس خودکار هیبریدی است که به گوشی‌های سری اکسپریا زد 5 این شرکت اجازه می‌دهد تا در سریع‌ترین مدت زمان ممکن یعنی در عرض 0.03 ثانیه بر روی سوژه خود عمل فوکوس را انجام دهند. حسگر 20 مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ از تکنولوژی پردازش 28 نانومتری استفاده می‌کند و علاوه بر آن دارای فناوری جدید RWB به منظور افزایش حساسیت به نور و همچنین افزایش نسبت سیگنال به نویز در شرایط نوری ضعیف است. در نهایت باید منتظر بود و دید که این شرکت در پایان کار، کدامیک از این دو سنسور را در ماژول دوربین اصلی گوشی گلکسی اس 7 قرار خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال