حافظه‌های GDDR6 تا سال 2018 توسط سامسونگ عرضه خواهند شد

حتی اگر شرکت هاینیکس در تلاش باشد تا حافظه‌های HBM3 را با پهنای باندی 2 ترابایت بر ثانیه‌ای وارد بازار کند، دیگر شرکت‌های دیگر همچون سامسونگ به دنبال توسعه استانداردهای فعلی و ارزان‌قیمت بوده و بر روی آن حساب باز می‌کنند. مدتی می‌شود که حافظه‌های GDDR5X در کارت‌های گرافیک جدید انویدیا به کار گرفته شده‌اند و […]

حتی اگر شرکت هاینیکس در تلاش باشد تا حافظه‌های HBM3 را با پهنای باندی 2 ترابایت بر ثانیه‌ای وارد بازار کند، دیگر شرکت‌های دیگر همچون سامسونگ به دنبال توسعه استانداردهای فعلی و ارزان‌قیمت بوده و بر روی آن حساب باز می‌کنند. مدتی می‌شود که حافظه‌های GDDR5X در کارت‌های گرافیک جدید انویدیا به کار گرفته شده‌اند و حالا سامسونگ اعلام کرده که تا سال 2018، حافظه‌های جدید GDDR6 را عرضه خواهد کرد.

اینطور که اعلام شده، حافظه‌های GDDR6 می‌توانند پهنای باند را تا به حداکثر به 16 گیگابیت بر ثانیه (16Gbps) برسانند، در حالیکه حافظه‌های GDDR5X، پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه‌ای دارند. این موضوع می‌توان پهنای باند 512 گیگابایت بر ثانیه‌ای را برای حافظه‌های 256 بیتی و پهنای باند 768 گیگابایت بر ثانیه‌ای را برای حافظه‌های 384 بیتی به همراه داشته باشد که در این صورت، شاهد افزایش توان کارت گرافیک‌ها تا حد زیادی می‌توانیم باشیم.

اما موضوعی که می‌تواند یک نوآوری بزرگ در حافظه‌های GDRR6 نسبت به GDDR5X به حساب آید، تکنولوژی حافظه LP4X می‌باشد که می‌تواند امکان کنترل مناسب‌تر نسبت ولتاژ به کلاک هسته را برای مموری کنترلر فراهم نموده و تا 20 درصد، مصرف برق را نسبت به استانداردهای قدیمی‌تر کاهش دهد.

سامسونگ همراه با انتشار این خبر، اسلایدهایی در مورد این حافظه‌های جدید منتشر نموده و تلاش داشته تا در قالب نمودارها و تصاویر مختلف، کارایی این حافظه‌های جدید با حافظه‌های قدیمی‌تر را مقایسه کند.

Samsung Bets on GDDR6 for 2018 Rollout4 Samsung Bets on GDDR6 for 2018 Rollout2 Samsung Bets on GDDR6 for 2018 Rollout3

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال