پردازنده‌های زیستی سامسونگ با مجهز بودن به سنسورهای EPG (الکتروکاردیوگرامی)، قادر خواهند بود ضربان قلب شما را به یک کلید امنیتی تبدیل کنند

این هفته سامسونگ چیپی جدید را معرفی نمود که می‌تواند برای همیشه دنیای گجت‌های پوشیدنی را دگرگون سازد. این چیپ جدید که در واقع یک پردازنده زیستی می‌باشد، قادر خواهد بود ضربان قلب شما را به سرعت اندازه گرفته و از فواید آن برای سلامتی استفاده نماید. این چیپ که “Bio Processor” نام دارد، از گوشی‌های […]

این هفته سامسونگ چیپی جدید را معرفی نمود که می‌تواند برای همیشه دنیای گجت‌های پوشیدنی را دگرگون سازد. این چیپ جدید که در واقع یک پردازنده زیستی می‌باشد، قادر خواهد بود ضربان قلب شما را به سرعت اندازه گرفته و از فواید آن برای سلامتی استفاده نماید.

این چیپ که “Bio Processor” نام دارد، از گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی پوشیدنی فعلی دقیق‌تر عمل می‌کند و دلیل آن نیز مجهز بودن به سنسور EPG (الکتروکاردیوگرام) است. همچنین یک بلوتوث و حافظه‌ی فلش تعبیه شده تا بتواند به سرعت به دستگاه هوشمند شما متصل شده و اطلاعات را انتقال دهد. تنها نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم، این است که این چیپ برای انجام وظیفه‌ی خود به صورت صحیح، باید درست بر روی قلب و پوست بدن شما قرار گرفته باشد.

علاوه بر اینها، سامسونگ S-Patch را نیز با قیمتی کمتر از 200 دلار معرفی کرده ک هالبته هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار خواهد شد. سامسونگ در این مورد امیدوار است بتواند با کاهش دادن اندازه‌ی چیپ، مصرف باتری آن را نیز کاهش دهد.

بررسی و دنبال کردن ضربان قلب بدن، می‌تواند امری حیاتی برای هر فردی باشد که مبتلا به یک بیماری خاص بوده و یا ورزشکارانی که باید به ضربان قلب خود توجه بالایی داشته باشند، مفید باشد. البته این تمام موضوع نیست و این چیپ قادر خواهد بود با بررسی دقیق ضربان قلب شما، از آن به عنوان یک کلید دیجیتالی نیز استفاده نماید و به سادگی، قفل در خانه‌ی شما و یا محل کارتان را باز نماید. همچنین امکان دانلود خودکار اطلاعات شما و انتقال آن به دستگاه‌های دیگر نیز وجود دارد.

هنوز راه زیادی برای استفاده از این چیپ مانده و شاید مشکلات زیادی در مورد آن وجود داشته باشد. اما اگر واقعا سامسونگ بتواند کاری کند که از این چیپ به صورت فراگیر در گجت‌های پوشیدنی استفاده گردد، شاید بتوان گفت که آینده‌ی این صنعت می‌تواند برای همیشه دگرگون شود. البته باید اشاره کنیم که خوشبختانه سامسونگ، زمان زیادی را برای استفاده از این چیپ‌ها را پیش روی خود نمی‌بیند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال