سامسونگ اندروید را کنار خواهد گذاشت؛ تمرکز بر روی سیستم‎عامل تایزن

سامسونگ یکی از بزرگ‎ترین تولید‎کنندگان گوشی‎های هوشمند در جهان به شمار می‎رود که به واسطه‎ی دستگاه‎های اندرویدی خود مشهور است و هم‎چنان در نظر دارد که تکیه‎ی خود بر پلت‎فرم متن باز گوگل را کاهش داده و بر سیستم‎عامل اختصاصی خود تمرکز داشته باشد. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست، ولی اوایل امروز نشریه‎ی Korea Times […]

سامسونگ یکی از بزرگ‎ترین تولید‎کنندگان گوشی‎های هوشمند در جهان به شمار می‎رود که به واسطه‎ی دستگاه‎های اندرویدی خود مشهور است و هم‎چنان در نظر دارد که تکیه‎ی خود بر پلت‎فرم متن باز گوگل را کاهش داده و بر سیستم‎عامل اختصاصی خود تمرکز داشته باشد. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست، ولی اوایل امروز نشریه‎ی Korea Times (KT) گزارش داد که این شرکت ممکن است به شیوه‎ی اپل عمل کرده و سیستم‎عامل تایزن خود را کامل‎تر کند.

منبع اطلاعاتی ناشناسی در شرکت سامسونگ طبق چیزی که KT از او نقل‎قول می‎کند ادعا کرده‎ است که “اگر اکوسیستم خودت را نداشته باشی، آینده‎ای هم برایت وجود نخواهد داشت.”

تا الان سامسونگ تقریبا بر روی هر محصول خود از گوشی‎های سری Z در هند گرفته تا ساعت‎های هوشمند از اندروید استفاده کرده است و بعضی از محصولات خانگی این شرکت از سیستم‎عامل تایزن استفاده می‎کنند.

با در نظر گیری میزان حضور این غول کره‎ای در بازار جهانی گوشی‎های هوشمند، این احساس وجود دارد که این شرکت آماده‎ی انجام حرکتی پر دل و جرات‎ است که یا به خوبی جواب می‎دهد یا باعث بروز مشکلات زیادی می‎شود.

این مقام اجرایی ناشناس از سامسونگ می‎پذیرد که این شرکت در توسعه‎ی اکوسیستم خاص خود دیر اقدام کرده است، ولی اشاره می‎کند با این‎حال “وضعیت سامسونگ در حال بهتر شدن” است. او از ادعای خود بر اساس چیزی حمایت می‎کند که عبارت از تغییری است که اخیرا در صنعت فناوری مشاهده شده یعنی تغییر استراتژی از بخش فوق‎العاده فرار واحد تجاری با مصرف کننده (B2C) به سمت حوزه‎ی واحد تجاری با واحد تجاری (B2B) و می‎گوید چنین چیزی می‎تواند به سیستم‎عامل تایزن کمک کند که سهم خود در بازار را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

اقدام سامسونگ در واقع اصلا جای شگفتی ندارد. این شرکت از همان ابتدا در تلاش بوده با گوگل در رابطه با گجت‎های پوشیدنی رقابت کند و سرویس Android Pay را با سیستم پرداخت با موبایل Samsung Pay خود عوض کرد.

طبق گفته‎ی این مقام رسمی سامسونگ، این شرکت ابتدا در حال محک زدن دستگاه‎های دارای سیستم‎عامل تایزن در هند است:

گوشی‎های سری Z سامسونگ با داشتن سیستم‎عامل تایزن در پیش مصرف‎کنندگان هندی محبوب هستند. در طول سه ‎ماهه‎ی اول امسال، سامسونگ در حدود 64 میلیون گوشی در این بخش از بازار جهانی خود فروخته است. یعنی، تایزن قدرت رقابتی خود را دارد ثابت می‎کند.

هدف بعدی تایزن می‎تواند دوربین‎های سامسونگ، ساعت‎های دارای اتصال اینترنت و تلویزیون‎ها باشد. سامسونگ گفته می‎شود که قصد دارد انگیزه‎هایی بیشتری برای توسعه‎دهندگان و شرکت‎های تبلیغ‎کننده‎ی پلت‎فرم تایزن به وجود آورده و از آن‎ها حمایت کند. گرچه معنای این حرف در سطح بازار جهانی هنوز مشخص نیست، ولی این مقام اجرایی اشاره کرده که سامسونگ از تعدادی از شرکت‎های روسی دعوت کرده تا سیستم‎عامل اختصاصی‎اش را تبلیغ کنند.

شاید این گفته سرنخی برای بازار هدف بعدی سامسونگ برای محک زدن دستگاه‎های دارای سیستم‎عامل تایزن آن باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال