99 درصد بازار پنل‌های OLED در اختیار سامسونگ است

در کنار گزارشاتی که سامسونگ از فروش محصولات خود داشته، این شرکت اعلام کرده که 98 میلیون گوشی‌هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED را در سه ماهه‌ی دوم سال 2016 تولید کرده که این میزان نسبت به سال گذشته تا 81.5 درصد افزایش داشته است. این میزان نسبت به سه ماهه‌ی اول سال جاری که تعداد […]

در کنار گزارشاتی که سامسونگ از فروش محصولات خود داشته، این شرکت اعلام کرده که 98 میلیون گوشی‌هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش OLED را در سه ماهه‌ی دوم سال 2016 تولید کرده که این میزان نسبت به سال گذشته تا 81.5 درصد افزایش داشته است. این میزان نسبت به سه ماهه‌ی اول سال جاری که تعداد فروش گوشی‌های مجهز به این پنل‌ها 88.6 میلیون دستگاه بوده نیز افزایش نسبتا پیدا کرده است.

این روزها پنل‌های OLED بسیار فراگیرتر از پنل‌های LCD هستند و سازندگان مختلف یک به یک به تولید محصولاتی مجهز به این پنل‌ها روی می‌آورند. اخیرا شرکت‌های Oppo و Vivo نیز محصولات جدید خود را به همراه پنل‌های OLED عرضه نموده و قصد دارند محصولات بعدی خود را نیز با همین پنل‌های عرضه نمایند. شایعات بسیار زیادی در مورد شرکت اپل و احتمال روی آوردن این شرکت به این پنل‌ها در سال 2017 نیز وجود دارد که اگر این موضوع به حقیقت تبدیل شود، این امکان وجود دارد که آمار گوشی‌های OLED سامسونگ در رقابتی سخت با محصولات اپل قرار بگیرد. هر چند، باید اشاره داشته باشیم که در حال حاضر سامسونگ اعلام کرده که نمی‌تواند پنل‌های OLED را به تعداد مورد نیاز تولید کرده و در این زمینه کمی با مشکل مواجه شده که این موضوع می‌تواند فروش محصولات دیگر شرکت‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

تکنولوژی OLED از جهات مختلفی بر LCD برتری دارد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به روشن شدن مستقل پیکسل‌ها اشاره نمود. این موضوع می‌تواند به ذخیره شدن انرژی در انجام برخی از کارهای خاص همچون تماشای فیلم و یا استفاده از صفحه‌ای با محیط مشکی‌رنگ، کمک بسزایی نماید. به علاوه، امکان تولید کردن پنل‌های OLED به صورت خمیده یا انعطاف‌پذیر نیز وجود دارد، در حالی که پنل‌های LCD فاقد چنین قابلیتی هستند. در نهایت، پنل‌های OLED ضخامت کمتری نسبت به پنل‌های LCD دارند و دلیل آن نیز چیزی نیست جز نبودن لامپ‌های پس‌زمینه؛ موضوعی که می‌تواند به سازندگان در تولید محصولاتی با ضخامت بسیار پایین، کمک زیادی کند.

در حال حاضر، سهم سامسونگ از گوشی‌های مجهز به پنل OLED، چیزی معادل 99 درصد می‌باشد که آن یک درصد نیز به خاطر شرکت ال‌جی و ورود ایم کمپانی به دنیای پنل‌های OLED می‌باشد. از طرف دیگر، در زمینه‌ی پنل‌های LCD، سامسونگ جایگاه چندان قابل توجهی را ندارد و حتی پس از شرکت‌های Japan Display، Japan LG و BOE نیز قرار نمی‌گیرد.

به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم که شرکتی همچون ال‌جی که توانایی بسیار بالایی در تولید صفحه‌های نمایش دارد، چگونه می‌تواند با سامسونگ رقابت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال