سامسونگ ادعا کرده که اسکنر چشم را به گوشی‌های میان‌رده نیز خواهد آورد

هنگامی که سامسونگ گلکسی نوت 7 را در رویداد نیویورک به صورت رسمی معرفی کرد، رئیس بخش موبایل این شرکت،  D.J. Koh، از برنامه‌های‌ آتی سامسونگ برای استفاده ار اسکنر عنبیه‌ی چشم سخن گفت. این اسکنر تاکنون در دو محصول سامسونگ دیده شده است؛ یکی گلکسی نوت 7 و دیگری گلکسی تب Iris نام دارد […]

هنگامی که سامسونگ گلکسی نوت 7 را در رویداد نیویورک به صورت رسمی معرفی کرد، رئیس بخش موبایل این شرکت،  D.J. Koh، از برنامه‌های‌ آتی سامسونگ برای استفاده ار اسکنر عنبیه‌ی چشم سخن گفت. این اسکنر تاکنون در دو محصول سامسونگ دیده شده است؛ یکی گلکسی نوت 7 و دیگری گلکسی تب Iris نام دارد و کره‌ای‌ها قصد دارند آن را در گوشی‌های میان‌رده‌ی خود نیز به کار گیرند.

براساس گفته‌های رئیس بخش موبایل سامسونگ، این شرکت کره‌ای تبار بیش از سه سال بر روی اسکنرهای عنبیه‌ی چشم سرمایه‌گذاری کرده‌ و از لحاظ تئوری، این اسکنر امن‌ترین روش برای باز کردن قفل گوشی به حساب می‌آید. سامسونگ با توسه‌دهندگان در حال مذاکره است تا آن‌ها نیز بتوانند از طریق API، برنامه‌های مناسبی را برای اسکنر عنبیه‌ی چشم تولید کنند و از سوی دیگر، کاربران شاید بتوانند در آینده تراکنش‌های بانکی خود را از این طریق تایید کنند.

سامسونگ ادعا کرده که اسکنر چشم را به گوشی‌های میان‌رده نیز خواهد آورد

علاوه‌براین، احتمالا طی سال‌های آینده هزینه‌ی به کارگیری این اسکنرها کمتر خواهد شد و شرکت‌های مختلفی می‌توانند از آن استفاده کنند و سامسونگ هم آن‌ را در درون گوشی‌های میان‌رده‌ی خود خواهد گذاشت. اسکنر عنبیه‌ی چشم گلکسی نوت 7 می‌تواند قفل گوشی را در سریع‌ترین زمان ممکن باز کند. این اسکنر حتی بر روی عینک‌ها نیز جواب می‌دهد و در محیط‌های تاریک و یا خیلی روشن هم به خوبی کار می‌کند. نقد و بررسی‌های انجام شده بر روی این اسکنر نشان داده که فعلا مشکلات زیادی در استفاده از آن دیده نشده و کاربر می‌تواند به خوبی با آن قفل گوشی خود را باز کند. از سوی دیگر، تکنولوژی جدیدی که سامسونگ در گلکسی نوت 7 به کار برده باعث شده تا این اسکنر، سریع‌تر از حسگرهای اثر انگشت کار کند و در مقایسه با حسگرهای اثر انگشت، درصد خطای کمتری نیز از آن مشاهده شده است.

یکی دیگر از هم‌میهنان سامسونگ، ال‌جی نیز با همکاری شرکت Irience بر روی ساخت اسکنر عنبیه‌ی چشم برای پرچم‌دار بعدی تلاش می‌کند و گفته می‌شود پرچم‌دار بعدی این شرکت، LG V20 که قرار است تابستان امسال به صورت رسمی معرفی شود، این اسکنر را با خود حمل خواهد کرد. گوشی نام برده، یکی از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل گوگل، اندروید 7 ، استفاده می‌کند. پیش‌از این نیز شایعات حکایت از این موضوع داشتند که ال‌جی در گوشی جی 5 از این اسکنر استفاده می‌کند اما تاکنون که چنین اتفاقی رخ نداده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال