پردازنده‌های جدید سامسونگ با هسته‌های سفارشی در را‌ه‌اند

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش کمپانی بزرگ سامسونگ در جریان کنفرانس جهانی موبایل از دو پرچمدار جدید از سری کهکشانی خود؛ گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج رونمایی کرد که این 2 پرچمدار از چیپست اگزینوس 7420 برخوردار بودند که این چیپست در نوع خود بی نظیر است. پیش از این سامسونگ در […]

اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش کمپانی بزرگ سامسونگ در جریان کنفرانس جهانی موبایل از دو پرچمدار جدید از سری کهکشانی خود؛ گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج رونمایی کرد که این 2 پرچمدار از چیپست اگزینوس 7420 برخوردار بودند که این چیپست در نوع خود بی نظیر است.

پیش از این سامسونگ در سال 2013 در جریان مراسم Analyst Day اعلام کرد که در حال کار روی یک پردازنده 64 بیتی ARM است و قصد دارد تا سال 2016 به سمت ارائه چیپست‌هایی با هسته‌های سفارشی حرکت کند.

برطبق گزارشات، سامسونگ کماکان در حال کار روی همین پروژه است تا بتواند هسته‌های سفارشی پردازنده‌های عنوان شده را در سه ماه اول سال آینده میلادی آماده کند.

sammy-ap

غول کُره‌ای ، اخیرا اقدام به دریافت مجوزی با نام Cortex  از سوی ARM برای هسته‌های سفارشی خود کرده (همانطور که کوالکام برای چیپست 64 بیتی اسنپ دراگون 810 این مجوز را دریافت کرد)  و آنها در درون چیپ‌های اگزینوس جایگذاری کرده است.

بر طبق منابع خبری کره جنوبی، کمپانی سامسونگ امیدوار است که نتیجه تلاش خود را در رابطه با ساخت و توسعه همین هسته های سفارشی در سه ماهه اول سال 2016 ببیند. البته نباید انتظار داشت که این هسته‌های سفارشی در همان سه ماهه اول سال 2016 بازار اسمارت‌ فون‌ها را تحت ‌الشعاع خود قرارداده و به دنیای گوشی‌های هوشمند روانه شوند، اما احتمالا باید منتظر رویت این هسته‌های سفارشی در چیپ پرچمدار بعدی سری کهکشانی سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 باشیم، تا مشخص شود که چقدر سامسونگ در مورد کسب و کار در حوزه پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند جدی است.

همچنین سامسونگ گزارش داده است که در حال کار روی یک پردازنده گرافیکی اختصاصی (in-house mobile GPU) است و قصد دارد تا اواسط سال 2015 آن را روانه بازار کند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال