گلکسی نوت 7 با درگاه حافظه هیبریدی UFS عرضه خواهد شد

سامسونگ هفته‌ی گذشته از کارت‌ حافظه‌های هیبریدی جدیدی مبتنی بر سیستم UFS رونمایی کرد و مدعی بود که این کارت‌ها، نسبت به کارت‌های حافظه‌ی میکرواس‌دی در گوشی‌های‌هوشمند از سرعت خواندن و نوشتن 5 برابری برخوردار هستند. سامسونگ که حالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های حافظه در دنیا شناخته می‌شود، با معرفی این کارت‌ها […]

سامسونگ هفته‌ی گذشته از کارت‌ حافظه‌های هیبریدی جدیدی مبتنی بر سیستم UFS رونمایی کرد و مدعی بود که این کارت‌ها، نسبت به کارت‌های حافظه‌ی میکرواس‌دی در گوشی‌های‌هوشمند از سرعت خواندن و نوشتن 5 برابری برخوردار هستند. سامسونگ که حالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های حافظه در دنیا شناخته می‌شود، با معرفی این کارت‌ها نشان داد که می‌خواهد در گوشی‌های‌هوشمند بعدی خود از جمله گلکسی نوت 7 که به زودی معرفی می‌شود، از این نوع کارت‌ها استفاده کند اما نحوه‌ی استفاده از آن‌ها به چه شکل خواهد بود؟

معمولا با معرفی تکنولوژی‌های جدید، سوال‌های زیادی پیرامون آن تکنولوژی شکل می‌گیرند. معرفی حافظه‌های هیبریدی UFS هم باعث شده تا سوال‌هایی در مورد درگاه کارت حافظه گوشی‌ها و پشتیبانی آن‌ها از میکرو‌اس‌دی و البته حافظه‌های UFS شکل بگیرد. خوشبختانه سامسونگ اعلام کرده که آن‌ها در حال کار بر روی درگاهی هستند که به طور همزمان از دو کارت‌حافظه‌ی میکرواس‌دی و UFS پشتیبانی کند.

درصورتی که سامسونگ بتواند چنین درگاهی را تولید کند، می‌توان گفت که کارت‌های حافظه‌ی میکرو‌اس‌دی با تمام محدودیت‌هایی که دارند همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از سوی دیگر، سازندگان گوشی‌های‌هوشمند که اصلا دوست ندارند میکرو‌اس‌دی‌ها را کنار بزنند، هم می‌توانند از کارت‌های حافظه‌ی UFS استفاده کرده و هم کارت‌های میکرو‌اس‌دی را برای گوشی خود در نظر بگیرند.

بنابراین ممکن است گلکسی نوت 7 سامسونگ به اولین گوشی‌هوشمندی تبدیل شود که از کارت‌های حافظه‌ی هیبریدی UFS استفاده کرده و سرعت بسیار بالاتری را به کاربران خود ارائه خواهد داد. تنها چند هفته‌ی دیگر باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ نسل جدیدی از کارت‌های حافظه را در گوشی خود به کار می‌گیرد یا خیر؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال