بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

12 مردادماه  گلکسی نوت 7 به صورت رسمی از سوی سامسونگ معرفی می‌شود؛ جدیدترین سری از گوشی‌های‌ نوت سامسونگ آمده است تا به‌روزترین سخت‌افزارهای دنیای گوشی‌های‌هوشمند را به کاربران تحویل دهد. سامسونگ که از نام گلکسی نوت 6 برای سری بعدی گوشی‌های نوت صرف نظر کرده قصد داشته تا گلکسی نوت 7 را از لحاظ […]

12 مردادماه  گلکسی نوت 7 به صورت رسمی از سوی سامسونگ معرفی می‌شود؛ جدیدترین سری از گوشی‌های‌ نوت سامسونگ آمده است تا به‌روزترین سخت‌افزارهای دنیای گوشی‌های‌هوشمند را به کاربران تحویل دهد. سامسونگ که از نام گلکسی نوت 6 برای سری بعدی گوشی‌های نوت صرف نظر کرده قصد داشته تا گلکسی نوت 7 را از لحاظ نام گذاری به گلکسی اس 7 نزدیک کرده باشد و از سوی دیگر، بتواند با آیفون 7 اپل نیز رقابتی سرسخت را داشته باشد.

به‌هرحال از دلایل نام گذاری این گوشی که بگذریم، تاکنون به طور کلی شایعات زیادی پیرامون این فبلت دوست‌داشتنی منتشر شده که به طور کلی توانسته‌اند مشخصه‌های فنی گلکسی نوت 7 را در اختیار ما قرار دهند که در اینجا نگاهی به آن‌ها می‌اندزایم.
Samsung Galaxy Note 7 preliminary specs review

دو چیپست متفاوت

یکی از مواردی که در اکثر شایعات منتشر شده به وضوح دیده می‌شد استفاده‌ی سامسونگ از دو چیپست متفاوت در بازارهای مختلف بوده است؛ سامسونگ چیپست اسنپ‌دراگون 821 را در سینه‌ی گلکسی نوت 7 برای بازار کشور آمریکا می‌گنجاند و در دیگر مناطق، گوشی نام برده را به چیپست اگزینوس 8893 مجهز می‌کند.

شرکت کوالکام که به تازگی چیپست اسنپ‌دراگون 821 را معرفی کرده، مدعی است که این چیپست ده درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسخه‌ی قبلی، اسنپ‌دراگون 820 به نمایش می‌گذارد. در واقع چیپست به کار رفته در گلکسی نوت 7، نسخه‌ی اورکلاک شده‌ی چیپست اسنپ‌ 820 خواهد بود. به‌هر‌حال عملکرد بسیار خوب اسنپ 820 باعث شده تا دیگر شک و ابهاماتی در مورد چیپست اسنپ‌ 821 وچود نداشته باشد. پردازنده‌های چهار هسته‌ای این چیپست به صورت سیستم 14 نانومتری Kryo کوالکام تولید شده‌اند. دو هسته‌ی این چیپست قدرت پردازشی 2.4 گیگاهرتزی را در اختیار گوشی قرار می‌دهند و دو هسته‌ دیگر نیز، برای مصرف کمتر باتری و برای برنامه‌های معمولی با قدرت پردازش 2 گیگاهرتزی بر روی این چیپست قرار گرفته‌اند.

بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

ازسوی دیگر، سامسونگ در اکثر نسخه‌های گلکسی نوت 7 از چیپست اگزینوس 8893 استفاده خواهد کرد؛ این چیپست که گفته می‌شود بهتر از چیپست اسنپ‌دراگون عمل کرده جواب خود را در گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج پس داده است. درواقع بنچمارک‌های منتشر شده از گلکسی اس 7 و  اس 7 اج، نشان داده‌اند که نسخه‌ی اگزینوس این دو گوشی بهتر از نسخه‌ی اسنپ‌دراگون عمل کرده‌ و امتیازات بهتری را نیز کسب کرده‌اند.

از دیگر مشخصه‌های فنی مربوط به گلکسی نوت 7 سامسونگ می‌توان به مقدار فضای رم گنچانده شده در این گوشی اشاره کرد؛ گفته می‌شود سری بعدی گوشی‌ نوت سامسونگ به رم 6 گیگابایتی مجهز می‌شود اما برخی دیگر از شایعات حکایت از وجود رم 4 گیگابایتی در گلکسی نوت 7 را داده بودند. به‌هر‌حال در این زمینه بهتر است تا معرفی رسمی این گوشی منتظر بمانیم.

حافظه‌ی 64 گیگابایتی به عنوان مدل پایه

سامسونگ در گلکسی نوت 4، مقدار حافظه‌ی داخلی گوشی را به 32 گیگابایت به عنوان مدل پایه رساند و حالا بعد از دو سال، احتمالا مدل 64 گیگابایتی را به عنوان مدل پایه معرفی می‌کند. آخرین شایعات منتشر شده حاکی از این بوده‌اند که گلکسی نوت 7 سامسونگ دارای حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی به همراه درگاه کارت حافظه‌ی جانبی خواهد بود.

بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

باوجود ضبط تصاویر با رزولوشن 4K و ذخیره سازی فراوان عکس‌ها و ویدئوهای مختلف در گوشی‌های‌هوشمند، افزایش مقدار حافظه‌ی داخلی گوشی می‌تواند مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار بگیرد. سامسونگ در گلکسی اس 7 از حافظه‌های UFS 2.0 استفاده کرد و انتظار می‌رود در گلکسی نوت 7 نیز از همان نوع UFS 2.0 استفاده کند.

صفحه‌نمایش خمیده

سامسونگ هنگامی که در ابتدا نمایشگرهای AMOLED را در گوشی‌های‌ خود به کار برد، با مشکلات زیادی از جمله بی‌کیفیتی رنگ‌ها و غیرطبیعی بودن آن‌ها مواجه بود اما به مرور زمان و با عرضه‌ی گوشی های مختلف این مشکلات برطرف شدند. نمایشگر 5.7 اینچی خمیده‌ی گلکسی نوت 7 شباهت بسیار زیادی به نسخه‌ی اج گلکسی اس 7 خواهد داشت و جالب‌تر اینکه گفته می‌شود این بار تنها نسخه‌ی مد نظر سامسونگ برای عرضه‌ی رسمی، نسخه‌ی خمیده‌ی گلکسی نوت 7 خواهد بود و دیگر خبری از نسخه‌ی عادی گوشی یاد شده نیست.

بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

طبیعتا سامسونگ در نسخه‌ی اج گلکسی نوت 7، رابط کاربری جداگانه‌ای را در نظر گرفته است؛ شایعات بر این باورند که گلکسی نوت 7 دارای رابط کاربری  TouchWiz خواهد بود که سامسونگ این رابط کاربری را برای استفاده‌ی هرچه راحت‌تر از نسخه‌ی خمیده‌ی گوشی بهبود بخشیده است. برای مثال دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف گوشی و منوی کاملا جدید از ویژگی‌های رابط کاربری مخصوص بخش خمیده‌ی گلکسی نوت 7 خواهد بود.

اسکنر قرنیه‌ی چشم 

یکی دیگر از شایعات بسیار جالب پیرامون سری بعدی گوشی‌های نوت سامسونگ، وجود اسکنر قرنیه‌ی چشم است که در گوشی‌های لومیای مایکروسافت هم به کار گرفته شد و گلکسی نوت 7 احتمالا اولین گوشی اندرویدی خواهد بود که از این اسکنر پشتیبانی می‌کند. کاربر برای استفاده از اسکنر گلکسی نوت 7 و باز کردن قفل گوشی خود، باید آن را در فاصله‌ی 25 تا 35 سانتی‌متری خود نگه‌دارد و به مدت چند ثانیه، به سمت قسمت بالایی گوشی، جایی که این اسکنر تعبیه شده، نگاه کند.

بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

به‌هرحال  استفاده از روش‌های جدید و متنوع برای باز کردن قفل گوشی آن‌چنان هم بد به نظر نمی‌رسد اما تجربه نشان داده که استفاده از اسکنر قرنیه‌ی چشم برای بازکردن قفل گوشی به مدت زمان زیادی نیاز دارد و حتی در برخی مواقع، دولت می‌تواند مشخصات و قرنیه‌ی چشم کاربر را در پایگاه داده‌های خود ثبت کند.

 

باتری 3600 میلی‌آمپری و سنسوری 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی گوشی 

شایعات اخیر باتری با ظرفیت 3600 میلی‌آمپر ساعتی را برای گلکسی نوت 7 در نظر گرفته‌اند و سنسور تعبیه شده برای دوربین اصلی این گوشی هم با پرچم‌دار فعلی سامسونگ، گلکسی اس 7، یکی خواهد بود. این بدان معناست که گوشی مورد بحث ما نیز به سنسور 12 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر مجهز خواهد شد. عمرباتری گلکسی اس 7 و کیفیت دوربین پرچم‌دار موفق سامسونگ، به خوبی توانسته کاربران را راضی نگه دارد و امیدوار هستیم گلکسی نوت 7 هم بتواند عملکردی مشابه گلکسی اس 7 را تحویل کاربران دهد.

بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

قیمت و زمان عرضه 

درنهایت سامسونگ، گکلسی نوت 7 را در تاریخ 12 مردادماه معرفی می‌کند و انتظار می‌رود در همان روز معرفی، آن را به طور رسمی و در بازارهای مختلف برای فروش قرار دهد. احتمالا قیمت مدل پایه‌ی گلکسی نوت 7 از 800 دلار شروع می‌شود.

بررسی اولیه مشخصات گلکسی نوت 7 سامسونگ

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال