[شایعه] تمامی آنچه که باید از گوشی‌های آینده سامسونگ، گلکسی اس6 پلاس و گلکسی اس6 اج پلاس بدانیم

اخیرا شایعات تازه‌ای از سوی کمپانی کُره‌ای سامسونگ به گوش می‌رسد و آن هم احتمال برگزاری مراسمی کوچک و مجزایی در اوایل ماه سپتامبر و قبل از مراسم IFA 2015 برلین، درست قبل از معرفی احتمالی پرچمدار جدید فبلت‌های این شرکت، گلکسی نوت 5 است. همچنین اعلام شده است که این مراسم باعث شگفتی کاربران […]

اخیرا شایعات تازه‌ای از سوی کمپانی کُره‌ای سامسونگ به گوش می‌رسد و آن هم احتمال برگزاری مراسمی کوچک و مجزایی در اوایل ماه سپتامبر و قبل از مراسم IFA 2015 برلین، درست قبل از معرفی احتمالی پرچمدار جدید فبلت‌های این شرکت، گلکسی نوت 5 است. همچنین اعلام شده است که این مراسم باعث شگفتی کاربران پرچمدار فعلی گوشی‌های اندرویدی این شرکت خواهد شد. با این تفاسیر احتمال می‌رود که گوشی‌ جدیدی در قالب پسوند “پلاس” (همانند گوشی‌های شرکت اپل) برای گوشی گلکسی اس6 در راه باشد.

اما این تمام مسئله نیست. به تازگی شایعات جدید در مورد احتمال عرضه گوشی جدیدی با پسوند “پلاس” به دنبال تولید گوشی گلکسی اس6 اج این شرکت نیز به گوش می‌خورد. مسلما وجود صفحه نمایشی که در کناره‌های خود دارای خمیدگی است از ویژگی‌های بارز این گوشی جدید به حساب خواهد آمد. از طرفی به احتمال زیاد این گوشی دارای نمایشگر بزرگتر نسبت به گلکسی اس6 اج خواهد بود.

به منظور آگاهی بیشتر از گوشی‌های احتمالی آینده شرکت سامسونگ، تمامی شایعات و خبر‌های منتشر شده در زمینه گوشی‌های گلکسی اس6 پلاس و گلکسی اس6 اج پلاس را جمع‌آوری کرده و در پایان می‌توانیم به نتیجه بهتر و صحیح‌تری در مورد چگونگی و همچنین زمان و مکان معرفی این گوشی‌ها بپردازیم.

نام

اولین پسوندی که با وجود صفحه نمایشی بزرگتر بر روی گوشی‌های شرکت سامسونگ به ذهن می‌رسد، عبارت گرند (Grand) می‌باشد. البته اخیرا نام گلکسی اس6 گرند کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بر‌اساس اطلاعات منتشر شده، بیشتر از پسوند “پلاس” استفاده می‌شود.

اولین بار منشا این پسوند از خبری در مورد “برنامه‌ریزی سامسونگ بر روی طراحی گوشی‌هایی تحت پروژه صفر 2” بوجود آمد. با توجه به اینکه هر دو گوشی گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج سامسونگ مبتنی بر پروژه صفر این شرکت بودند پس این انتظار می‌رود که پروژه صفر 2 سامسونگ در زمینه باز‌طراحی و تولید گوشی هوشمندی با نمایشگر بزرگتر در همین سری باشد.

علاوه بر آن اخیرا خبر‌های در مورد ثبت نام جدیدی از سوی سامسونگ در لیست ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (US Patent and Trademark Office) با عبارت  “+S6 EDGE” به چشم می‌خورد که در انتهای این عبارت نیز نشانه “پلاس” به وضوح دیده می‌شود. البته این نام در تاریخ 26 ماه ژوئن به ثبت رسیده و هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

همانطور که می‌دانید کمپانی‌های بزرگ دنیا همیشه نام محصولات بعدی خود را در محل پتنت‌ها و علایم تجاری به ثبت می‌رسانند و گاهی هیچ‌وقت از آنها عملا استفاده نمی‌کنند ولی این بار به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای تولید گوشی هوشمندی تحت نام گلکسی اس6 اج پلاس با نمایشگری بزرگتر باشد. البته این گوشی می‌تواند جایگزینی برای گوشی گلکسی اس6 استاندارد کنونی نیز باشد.

تاریخ عرضه

در این مرحله از انتشار شایعات رسانه‌ای، مسلما تاریخ عرضه گوشی‌های احتمالی سامسونگ به طور دقیق مشخص نمی‌باشد اما با کمی تامل می‌توان به این نتیجه رسید که سامسونگ به احتمال زیاد برای کاسته نشدن از اعتبار مراسم گلکسی نوت5 خود، مراسم رونمایی از گلکسی اس6 پلاس یا اج پلاس را زود‌تر برگزار خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که مراسم پیش‌روی در اوایل ماه سپتامبر و یا زود‌تر از آن یعنی در ماه آگوست سال جاری برگزار شود (رویداد IFA 2015 در شهر برلین در بازه زمانی چهارم تا نهم سپتامبر مصادف با سیزدهم تا هیجدهم شهریور‌ماه برگزار خواهد شد).

صفحه نمایش

مطمئنا یکی از بزرگترین دلایل تولید گوشی‌های جدید، استفاده از نمایشگر بزرگتر آنهاست و طبق اطلاعات منتشر شده از منبع خبری OnLeaks، گلکسی اس6 اج پلاس دارای ابعادی برابر 154.5 × 75.80 × 6.85 میلی‌متر خواهد بود. اگر ابعاد احتمالی این گوشی را با گوشی گلکسی اس6 اج کنونی (142.1 × 70.1 × 7 میلی‌متر) مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که نسخه پلاس به میزان 8.7 درصد از گوشی استاندارد کنونی سامسونگ بزرگتر است.

این قضیه این مورد را با اثبات خواهند رساند که به دلیل اینکه گوشی گلکسی اس6 اج سامسونگ دارای صفحه نمایشی به ابعاد 5.1 اینچ است، پس در نتیجه ابعاد احتمالی مدل پلاس این گوشی، 5.54 اینچ خواهد بود. البته می‌توان به طور دلخواه این عدد را به بالا یا پایین با توجه به اندازه حاشیه گوشی، گرد کرد. البته بسیاری از سایت‌های خبری این عدد را به پایین گرد کرده و مدعی‌اند که گوشی پلاس آینده دارای نمایشگری با ابعاد 5.5 اینچ خواهد بود.

در مورد دقت تصویر نمایشگر این گوشی نیز باید گفت که به احتمال زیاد نسخه پلاس گلکسی اس6 نیز مانند مدل استاندارد آن از دقت تصویر QHD تبعیت کرده و از این نظر به گوشی‌های قبلی این شرکت شباهت دارند.

طراحی

اگر موضوع بزرگ بودن بدنه گوشی‌ جدید را کنار بگذاریم، این گوشی از نظر قالب شباهت بسیاری با گوشی‌های پرچمدار کنونی سامسونگ داشته و تنها از نظر مقیاسی تغییر کرده‎اند. همچنین منبع خبری OnLeak در اکانت توئیتر خود به غیر از انتشار اطلاعات دقیق ابعاد گوشی‌ جدید سامسونگ، تعدادی تصویر از گوشی جدید اس6 اج پلاس ساختگی توسط یکی از تولید‌کنندگان چینی را نیز به نمایش گذاشته است.

phppssrks

 

البته تمامی این موارد می‌تواند تنها شایعات بی‌پایه و اساس وساختگی بوده و اینطور به نظر می‌رسد که شایعه اخیر نیز با کمی اغراق شکل گرفته باشد. با تمام این تفاسیر، ابعاد گوشی احتمالی سامسونگ در تصویر بالا با پرچمدار کنونی این شرکت قابل مقایسه می‌باشد.

مشخصات فنی

بهتر است در مورد این موضوع با خودمان صادق باشیم که هنوز اطلاعات بسیار دقیق یا معتبری از برنامه سامسونگ برای تولید چنین گوشی هوشمندی وجود ندارد اما بدون شک اطلاعات منتشر شده کنونی را نیز نمی‌توان دست کم گرفت. در صورت تواید این گوشی در آینده احتمالا بسیاری از مشخصات فنی پرچمدار فعلی سامسونگ را به همراه خواهد داشت.

وجود تراشه هشت هسته‌ای اگزینوس 7420 سامسونگ به همراه سه گیگا‌بایت حافظه RAM و دوربینی 16 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی دستگاه و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو دستگاه برای عکاسی سلفی از مشخصات احتمالی این گوشی خواهند بود. اما مسلما ظرفیت باطری این گوشی به دلیل افزایش ابعاد نمایشگر آن، افزایش خواهد یافت و در این مورد با گوشی‌های پرچمدار فعلی تفاوت خواهد شد.

با تمام این تفاسیر به نظر شما شایعات منتشر شده در این باره به حقیقت خواهند پیوست؟! در صورت مثبت بودن، آیا سامسونگ همانند مراسم رونمایی از پرچمدار قبلی خود به معرفی دو گوشی هوشمند جدید اقدام خواهد کرد؟ لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

در ادامه شاهد تصاویر منتشر شده از منبع خبری OnLeak خواهید بود:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال