Samsung Galaxy S6 یا HTC One M9 : کدام را بخریم؟!

کنگره جهانی موبایل 2015، مکانی بود که پرچم‌داران کمپانی‌های HTC و Samsung معرفی شدند. هر کدام از این دو گوشی‌هوشمند، امکانات جذابی را در خود دارند و همزمان بودن عرضه‌ی آنها، می‌تواند باعث سردرگم شدن بسیاری از کاربرانی که به دنبال خرید یکی از این دو گوشی‌هوشمند هستند، شود. در این بررسی قصد داریم تا این دو گوشی‌هوشمند را […]

کنگره جهانی موبایل 2015، مکانی بود که پرچم‌داران کمپانی‌های HTC و Samsung معرفی شدند. هر کدام از این دو گوشی‌هوشمند، امکانات جذابی را در خود دارند و همزمان بودن عرضه‌ی آنها، می‌تواند باعث سردرگم شدن بسیاری از کاربرانی که به دنبال خرید یکی از این دو گوشی‌هوشمند هستند، شود. در این بررسی قصد داریم تا این دو گوشی‌هوشمند را با یکدیگر مقایسه کنیم.

فراموش نکنید که حتما، نقد و بررسی HTC One M9 و نقد و بررسی Samsung Galaxy S6 را که پیشتر منتشر کردیم، مطالعه کنید تا به صورت کامل با این دو گوشی‌هوشمند جدید آشنا شوید.

طراحی

HTC با عرضه‌ی گوشی‌هوشمند One M8، محصولی بسیار زیبا را خلق کرد که زیبایی آن به One M9 نیز سرایت کرده و اچ‌تی‌سی، این زیبایی را در پرچم‌دار خود نگه داشته است. اما باید بدانید که شاید ظاهر کلی One M9 همانند One M8 باشد، اما این دو محصول تفاوت‌های بسیار زیادی را در جنس بدنه‌ دارند که سبب شده تا One M9، محصولی لوکس با بدنه‌ی فلزی باشد.

Samsung نیز می‌دانست که باید طراحی گوشی خود را تغییر دهد و اینکار را نیز واقعا انجام داد. استفاده از پوشش ضدخش Gorilla Glass 4 در هر دو قسمت جلویی و پشت گوشی، یکی دیگر از حرکت‌های مثبتی بود که سامسونگ انجام داد و بدنه‌ی فلزی و شیک این گوشی، سبب شده تا بار دیگر، هر آنچه که کاربران از یک پرچم‌دار انتظار دارند را ببینند.

گوشی‌هوشمند Galaxy S6، در ابعاد 143.4×70.5×6.8 میلی‌متر و وزن 138 گرم و گوشی‌هوشمند HTC One M9 در ابعاد 144.6×69.7×9.61 میلی‌متر و وزن 157 گرم ساخته شده که کاملا نشان می‌دهد، پرچم‌دار سامسونگ با داشتن اندازه‌ای تقریبا برابر، بسیار سبک‌تر است.

قدرت پردازش

هر دو کمپانی برای محصولات جدید خود از چیپ‌های 8 هسته‌ای 64 بیتی در کنار 3 گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرده‌اند اما این چیپ‌ها، کاملا با یکدیگر متفاوت است. One M9 از چیپ Snapdragon 810 استفاده کرده در حالی که سامسونگ، ترجیح داده تا از تراشه‌ی اختصاصی خود با نام Exynos بهره برد، تراشه‌ای که سبب شده Galaxy S6 سریع‌تر از One M9 عمل کند. اما این بدان معنا نیست که One M9 ضعیف بوده یا توانایی بالایی ندارد چرا که حتی در برخی از تست‌ها، این گوشی‌هوشمند، عملکرد بهتری از Galaxy S6 دارد. اما در تست‌ها و نتایج کلی، Galaxy S6 کمی سریع‌تر عمل می‌کند.

مصرف باتری‌

در مورد باتری گوشی‌هوشمند Galaxy S6، باید بدانید که ظرفیت باتری این گوشی 2550 میلی‌آمپر ساعتی می‌باشد که در مقابل One M9 که ظرفیتی برابر با 2840 میلی‌آمپرساعت دارد، کمتر می‌باشد. از طرفی، Galaxy S6 از سیستم شارژ بدون‌سیم پشتیبانی می‌کند اما چنین چیزی در One M9 وجود ندارد. هر دوی این گوشی‌ها نیز از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما سامسونگ معتقد است که گلکسی اس 6، سریعتر از سایر محصولات بازار شارژ می‌شود.

با اینکه مصرف باتری این دو گوشی‌هوشمند نسبت به نسل قبلی خود با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده اما HTC عملکرد بهتری در این مورد داشته و می‌تواند سامسونگ را مغلوب کند. البته پرچم‌دار سامسونگ در شرایط سخت و انجام کارهایی که برق زیادی را مصرف می‌کنند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما در شرایط عادی، ورق برمی‌گردد.

 صفحه‌نمایش

Galaxy S6 از صفحه‌نمایشی 5.1 اینچی با وضوح تصویر 2K بهره می‌برد که نتیجه‌ی آن، تراکم پیکسلی 577 پیکسل در اینچ است که سبب می‌شود این گوشی‌هوشمند، از صفحه‌نمایشی باکیفیت فوق‌العاده بالا برخوردار باشد. پنل به کارگرفته در این محصول جدید نیز همچون محصولات قبلی از نوع Super AMOLED می‌باشد.

پرچم‌دار جدید HTC نیز صفحه‌نمایشی 5 اینچی با وضوح‌ تصویر 1080p دارد و تراکم پیکسلی آن برابر با 440 پیکسل در اینچ می‌باشد. نکته‌ی بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وضوح تصویر بالاتر در گوشی‌هوشمند سامسونگ، تصاویر را با جزئیات بیشتری نشان نمی‌دهد و در این زمینه، این دو گوشی‌هوشمند تفاوت چندانی باهم ندارند.

با اینکه زاویه‌ی دید هر دو این گوشی‌های هوشمند بسیار بالاست، صفحه‌نمایش Galaxy S6 رنگ‌ها را بهتر از One M9 نمایش می‌دهد. البته باید توجه داشته باشیم که پنل به کار گرفته شده در One M9، از نوع LCD است و همین موضوع سبب شده تا با تصاویری شفاف‌تر و واضح‌تر روبه‌رو باشیم.

مورد آخری که البته شاید چندان مهم نباشد اما باید به آن توجه داشته باشید، این است که دکمه‌های کنترلی HTC One M9 در داخل صفحه‌نمایش آن گنجانده شده اما این دکمه‌ها در گوشی‌هوشمند Galaxy S6، دو طرف دکمه‌ی مرکزی قرار دارد که نتیجه‌ی آن، وجود فضای بیشتر در صفحه‌نمایش این گوشی است.

دوربین

اینکه اچ‌تی‌سی در گذشته امکانات بسیاری را برای گوشی‌های خود خلق کرده است، در گوشی‌هوشمند One M9 نیز دیده می‌شود و با وجود سنسور 20 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و سنسور جلویی 4MP التراپیکسل، دوربین One M9 همچنان هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این موضوع زمانی بهتر قابل درک است که بخواهید عکس سلفی بگیرید چرا که سنسور UltraPixel به کار گرفته شده در دوربین دوم One M9، قابلیت جذب نور در محیط‌های تاریک‌تر را دارد. اما مهم‌ترین موضوع در مورد دوربین One M9، مشکلات دوربین پشتی آن است که سبب شده تا یک بروزرسانی نرم‌افزاری توسط HTC عرضه شود! این مشکل به عملکرد بسیار بد در نور کم و وجود حاله‌ای زردرنگ در اغلب تصاویر مربوط می‌شود که نتیجه‌ی آن، عدم ثبت درست تصاویر می‌باشد.

از سوی دیگر، سامسونگ در زمینه‌ی دوربین بسیار خوب عمل کرده و در گذشته با گوشی‌های هوشمندی همچون Note 4، توانسته خود را اثبات نماید. دوربین پشتی گوشی‌هوشمند Galaxy S6، سنسوری 16 مگاپیکسلی داشته و دوربین جلویی آن نیز سنسور 5 مکاپیکسلی دارد که هر دو، توانایی بسیار بالایی در ثبت تصاویر دارند. این در حالیست که یک اپلیکیشن مخصوص نیز توسط سامسونگ به صورت پیش‌فرض بر روی Galaxy S6 نصب شده که می‌تواند انجام بسیاری از کارها را ساده‌تر از گذشته نماید.

سنسور اثر انگشت

دومین تلاش سامسونگ برای به کارگیری سیستم‌ امنیتی “سنسور اثرانگشت” در گوشی‌هوشمندش، نتیجه‌ی بسیار خوبی داشت، در صورتی که One M9 چنین سیستم امنیتی را ندارد و همچنان هم برای بازی کردن گوشی خود، نیاز به وارد کردن کلمه‌ی عبور دارید. البته شاید این موضوع را کوچک بپندارید اما اگر جزو افرادی باشید که در تمام طول روز از گوشی خود استفاده می‌کنید، آزاردهنده بودن قفل‌های قبلی را متوجه خواهید شد.

جمع‌بندی

در حال حاضر، دو پرچم‌دار از شرکت‌های Samsung و HTC را با یکدیگر مقایسه‌ کردیم و این دو محصول به قدری قدرتمند هستند که هر کدام از آنها را بخواهید انتخاب کنید. هر دو این گوشی‌های هوشمند، از سیستم‌عامل اندروید 5.0 بهره برده و در One M9 شاهد رابط کاربری Senese 7.0 و در Galaxy S6 شاهد رابط کاربری TouchWiz هستیم. سامسونگ از سرویس پرداخت پول خود با نام Samsung Pay نیز در پرچم‌دار جدید خود بهره برده که هنوز اچ‌تی‌سی در این مورد اقدام نکرده است.

از سوی دیگر، قدرت پردازشی این دو گوشی‌هوشمند به قدری بالا هست که نیازتان را برطرف سازد اما سامسونگ کمی قدرتمندتر بوده و از سوی دیگر، محصول جدید اچ‌تی‌سی، مصرف باتری کمتری دارد که خب این موضوع نیز به دلیل داشتن پیکسل‌های کمتر در صفحه‌نمایش آن می‌باشد.

در بخش طراحی نیز هر دو این تلفن‌ها، حس گران‌قیمت بودن را به کاربران القاء خواهند کرد و بدنه‌ی تجملی و فلزی HTC One M9 و استفاده از آهن و شیشه به جای پلاستیک توسط Samsung در Galaxy S6، باعث شده تا محصولاتی با کیفیت ساخت فوق‌العاده بالا در انتظار کاربران باشد.

واقعا سخت است که بخواهیم یکی از این دو گوشی‌هوشمند را انتخاب و معرفی کنیم. HTC در مجموع، می‌تواند همراه بهتری باشد چرا که باتری قدرتمندتری نیز دارد اما سامسونگ در بخش عکاسی و صفحه‌نمایش، عملکرد بهتری دارد. در این بررسی نیز همچون موارد دیگر، باز هم انتخاب نهایی بر عهده‌ی خودتان خواهد بود. ما تنها سعی کردیم به صورتی کلی، پرچم‌داران HTC و Samsung را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اما به نظر شما کدام پرچم‌دار می‌تواند انتخاب بهتری برای خرید باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال