گلکسی S7 و گلکسی S7 اج سامسونگ: با تمام قابلیت‌های جدید آن‌ها آشنا شوید

اگر این روزها پیگیر اخبار کنفرانس جهانی موبایل (MWC) بوده باشید حتماً اطلاع دارید که غول کره‌ای تبار دنیای تکنولوژی از پرچم‌داران جدید خود یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج رونمایی کرده است. با توجه به انقلابی که سامسونگ سال گذشته در طراحی دو پرچم‌دار خود داشته در دو محصول جدید این […]

اگر این روزها پیگیر اخبار کنفرانس جهانی موبایل (MWC) بوده باشید حتماً اطلاع دارید که غول کره‌ای تبار دنیای تکنولوژی از پرچم‌داران جدید خود یعنی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج رونمایی کرده است. با توجه به انقلابی که سامسونگ سال گذشته در طراحی دو پرچم‌دار خود داشته در دو محصول جدید این شرکت از لحاظ ظاهری تغییر زیادی در مقایسه با نسل قبلی به چشم نمی‌خورد اما چشم بادامی‌ها پرچمداران جدید خود را به قابلیت‌هایی تجهیز کرده که برگ برنده آن‌ها در بازار رقابت به منظور فروش بیشتر خواهد بود. در ادامه با بررسی این ویژگی‌ها با تک‌نیوز همراه باشید.

  1. دوربین Dual Pixel

پیش از این نیز در خصوص این ویژگی پرچم‌داران جدید سامسونگ گزارشاتی منتشر شده بود که از وجود دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به فناوری پیکسل‌های دوگانه به عنوان دوربین اصلی دستگاه خبر می‌داد. این دوربین نسبت به دوربین گلکسی اس 6، تراکم پیکسلی کمتری داشته اما شرکت سازنده چنین ادعا نموده که به دلیل مجهز بودن دوربین گلکسی اس 7 به دیافراگم وسیع‌تر و نیز اندازه پیکسلی 1.4 میکرونی که در مقایسه با نسل قبل بزرگتر بوده این قابلیت را دارد که 95 درصد جذب نور بیشتری نسبت به پرچم‌دار سال گذشته این شرکت داشته باشد و در ثبت تصاویر در شرایط نوری کم به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شناخته شود. فناوری Dual Pixel که پیش از این در دوربین‌های دیجیتال شاهد آن بودیم مدت زمان مورد نیاز برای فوکوس دستگاه را کاهش داده و این کار را در زمانی کمتر از یک ثانیه انجام خواهد داد.

Screeching-fast-mobile-chipsets

  1. استفاده از چیپست‌های پرسرعت

بنا به گفته نماینده سامسونگ در کنفرانس جهانی موبایل، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج در دو نسخه یکی مجهز به چیپ اسنپ‌دراگون 820 و دیگری تراشه اگزینوس M1 به بازار عرضه خواهند شد. لازم به ذکر است که چیپست اسنپ‌دراگون 820 آخرین چیپ تولیدی شرکت کوالکام و چیپ اگزینوس M1 آخرین دستاورد سامسونگ است و ظاهراً این دو پردازنده در حال حاضر قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار می‌باشند.

4-GB-of-DDR4-RAM

  1. حافظه رم 4 گیگابایتی

بعد از گلکسی نوت 5، گلکسی اس 7 اولین پرچم‌دار سری S است که از حافظه رم 4 گیگابایتی آن هم از نوع DDR4 بهره برده است. رم‌های DDR4 از نظر اندازه کوچکتر از از رم‌های DDR هستند که در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای امروزی به‌کار میروند. علاوه بر این، رم‌های ۴ گیگابایتی یاری کننده بسیار خوبی برای سیستم عامل‌هایی هستند که برای اجرای برنامه‌های خود به حافظه رم زیادی نیاز دارند. همان‌طور که مستحضر هستید پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ دارای رم 3 گیگابایتی بود بنابراین بدون شک گلکسی اس 7 با بهره گرفتن از حافظه رم 4 گیگابایتی DDR4 کارایی بیشتر را به نمایش خواهد گذاشت.

  1. باریک‌تر شدن بدنه گوشی، قابلیت مقاومت در برابر آب

پرچم‌داران جدید سامسونگ در مقایسه با گلکسی اس 6 ضخامت کمتری در بدنه دارند که این مسئله حس یک گوشی لوکس را بیشتر به ذهن کاربر القا خواهد نمود. اگرچه این روزها شاهد معرفی گوشی‌های رده‌بالای زیادی هستیم اما سونی تنها شرکتی است که بر بروی قابلیت ضدآب بودن محصولات خود به خوبی کار کرده است. با توجه به این شرایط دارا بودن گواهینامه IP68 را می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم گلکسی اس 7 سامسونگ برشمرد. به کار گیری شیشه تقویت شده در قاب پشتی این گوشی درکنار مقاومت بالایی که در برابر گرد و غبار به آن داده است منجر به این شده که در عمق 1.5 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه بدون هیچ مشکلی قابل استفاده قرار بگیرد.

Samsung-Smart-Switch-with-USB-connector-provided-in-the-box

  1. اپلیکیشن Samsung Smart Switch و کابل USB

هرچند این قابلیت به عنوان یک ویژگی منحصربه‌فرد برای گلکسی اس 7 نبوده اما با وجود این بد نیست بدانید که سامسونگ در پرچم‌داران جدید خود اپلیکیشنی با نام Samsung Smart Switch را اضافه کرده که وظیفه آن انتقال هرگونه اطلاعات از گوشی‌های قدیمی این شرکت، دستگاه‌های مبتنی بر iOS، ویندوز یا فلش درایو به گلکسی اس 7 می‌باشد. علاوه بر این با استفاده از کابل USB موجود در بسته‌بندی این گوشی این امکان برای شما فراهم خواهد بود تا به صورت مستقیم اطلاعات مورد نیاز خود از قبیل لیست مخاطبین، پیام‌ها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود را به گوشی گلکسی اس 7 جدیدتان منتقل نمایید.

Large-batteries

  1. باتری قدرتمندتر

سامسونگ در کنار بهینه‌سازی مصرف انرژی نمایشگر گلکسی اس 7 و نیز چیپ‌های اگزینوس خود در محصولات جدیدش از باتری با عمر شارژ بیشتر بهره گرفته است. سیر تحولی در ارتقا باتری در مدل‌های 2016 سری گلکسی A و گلکسی نوت 5 از سال گذشته آغاز شده و تجهیز گلکسی اس 7 و اس 7 اج به باتری 3000 و 3600 میلی‌آمپر ساعتی ادامه یافته است.

  1. اندروید 6 مارشملو به همراه رابط کاربری ارتقا یافته Edge UX

پرچم‌داران گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج اولین محصولات شرکت سامسونگ هستند که به صورت پیش‌فرض از اندروید 6 مارشملو بهره خواهند برد. این در حالی است که پرچم‌داران لایقی همچون گلکسی نوت 5 یا اس 6 کماکان منتظر دریافت آپدیت اندروید 6 هستند. علاوه بر این هردو دستگاه به نسخه هماهنگ با اندروید 6 تاچ وایز مجهز شده‌اند، با این حال سامسونگ برای افزایش کارایی بیشتر از گلکسی اس 7 اج، در این دستگاه به شکل اختصاصی از رابط کاربری Edge UX استفاده کرده است.

Cat.-12-LTE-modem

  1. بهره‌مندی از مودم پرسرعت  12

برخلاف گلکسی S6 و گلکسی نوت 5 که LTE Cat.9 را با حداکثر سرعت دانلود 450 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کردند. پرچم‌دار 2016 سامسونگ در هردو نسخه برخوردار از چیپست اگزینوس 8890 یا تراشه اسنپ‌دراگون 820، به مودم Cat. 12 سازگار با شبکه LTE مجهز شده است. حداکثر سرعت دانلود مودم LTE Cat.12 به صورت بالقوه چیزی در حدود 600 مگابیت در هر ثانیه و آپلود با سرعت 100 مگابیت در هر ثانیه است.

Always-on-display

9.    قابلیت Always-on display

هر دو گوشی گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج پرچمدار مجهز به قابلیتی به نام Always-on Display هستند. این ویژگی چیزی شبیه به گلنس اسکرین است که پیش از این در گوشی‌های سری لومیا شاهد آن بوده‌ایم. Always-on display منجر به نمایش اطلاعات اساسی همچون ساعت، تقویم و یا اعلانیه‌ها را به طور دائم خواهد شد. در ضمن برای افرادی که نگران مصرف باتری این قابلیت هستند باید گفت که این ویژگی به مراتب انرژی کمتری نسبت به حالت آماده به کار دستگاه برای نمایش اطلاعات مصرف می‌کند، با این وجود احتمالاً امکان شخصی‌سازی زمان فعال بودن این قابلیت برای کاربران وجود خواهد داشت تا در صورت عدم تمایل آن را غیرفعال نمایند.

Vulkan-graphics-and-Game-Launcher

  1. واسط گرافیکی Vulkan و Game Launcher

طبق ادعای نماینده شرکت کره‌ای تبار سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی اس 7 در کنفرانس جهانی موبایل سال جاری میلادی، این گوشی به واسط گرافیکی Vulcan تجهیز شده و در کنار آن نیز از Game Launcher اختصاصی بهره می‌برد که این امکان را برای کاربران فراهم خواهد نمود تا ناتیفیکیشن‌های دریافتی را در زمان اجرای بازی مخفی نگاه دارد. علاوه بر این با بهره‌گیری از این قابلیت امکان نظارت بر مصرف انرژی دستگاه در هنگام اجرای بازی و یا ضبط صحنه‌هایی از گیم خود و اشتراک آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم نیز وجود خواهد داشت. واسط گرافیکی Vulkan در واقع به عنوان نوعی جانشین برای Open GL مورد استفاده قرار گرفته و علی‌رغم کاهش مصرف انرژی عملکرد بالایی را برای یازی‌های گرافیکی به ارمغان خواهد آورد و قابلیت‌های نسخه قبلی را به شکل قابل توجهی ارتقا خواهد بخشید.

Liquid-cooling

  1. سیستم خنک‌کننده مایع

یکی از جالب‌ترین و جدیدترین نوآوری‌هایی که در خصوص گلکسی اس 7 بیان شده و سر و صدای زیادی را نیز با خود به همراه داشته، بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده مایع و لوله‌های کوچک مملو از مایع خنک‌کننده است که در اطراف CPU و نیز پردازنده گرافیکی دستگاه به منظور کاهش دمای داخلی آن مورد استفاده قرار گرفته است. چنین به نظر می‌رسد که به دلیل گرمای تولیدی قابل توجهی که چیپ اسنپ‌دراگون 820 در پردازش‌های سنگین از خود نشان داده، شرکت سامسونگ را بر آن داشته تا از لوله‌های مسی و این سیستم در جهت پخش کردن گرمای حاصل از فعالیت پردازنده‌ها استفاده نماید.

A-microSD-slot-yoohoo

  1. پشتیبانی مجدد از درگاه حافظه جانبی

با توجه به این مسئله که گوشی‌های گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ دو نسخه با ظرفیت 32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه خواهند شد، با این وجود بازهم شرکت کره‌ای امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را با بازگرداندن درگاه کارت حافظه جانبی که در پرچمداران چند سال اخیر سامسونگ خبری از آن نبود را به کاربران خود داده و دغدغه کمبود فضای ذخیره‌سازی را برای آن دسته از کاربرانی که با فایل‌های حجیم و ویدئوهای 4K سر و کار دارند از میان برده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال