بالاخره سامسونگ گوشی‌هوشمند گلکسی S7 اج را نیز معرفی کرد

بالاخره پرچم‌دار سامسونگ یعنی گوشی‌هوشمند Galaxy S7 edge نیز معرفی شد و تمامی شایعات منتشر شده در مورد این تلفن قدرتمند نیز درست بود. قوی‌ترین چیپ تولید شده توسط کوآلکام، Snapdragon 820 به همراه دوربین جدید و قدرتمند 12 مگاپیکسلی در کنار اسلات هیبریدی سیم‌کارت و پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر ظرفیت 200 گیگابایت و […]

بالاخره پرچم‌دار سامسونگ یعنی گوشی‌هوشمند Galaxy S7 edge نیز معرفی شد و تمامی شایعات منتشر شده در مورد این تلفن قدرتمند نیز درست بود. قوی‌ترین چیپ تولید شده توسط کوآلکام، Snapdragon 820 به همراه دوربین جدید و قدرتمند 12 مگاپیکسلی در کنار اسلات هیبریدی سیم‌کارت و پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر ظرفیت 200 گیگابایت و یک باتری قدرتمند 3600 میلی‌آمپرساعتی، همه در پرچم‌دار جدید سامسونگ جای گرفته‌اند تا این شرکت بتواند سال 2016 را با قدرتی بسیار بالا ادامه دهد.

در حالت کلی، طراحی گوشی‌هوشمند Galaxy S7 edge با Galaxy S6 edge تفاوت چندان خاصی نداشته و شاید اگر کمی دقت کنید، شاهد بهینه‌سازی‌هایی در بخش خمیده دستگاه باشید، کارهایی که سازندگان برای استفاده‌ی آسان‌تر دستگاه انجام داده‌اند و می‌تواند در استفاده‌ی روزانه تاثیر زیادی داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که در این گوشی‌هوشمند به چشم می‌خورد، وجود استاندارد IP68 است و این یعنی باز هم پرچم‌دار سامسونگ نسبت به آب و گرد و خاک مقاومت دارد، پس نباید نگران افتادن دستگاه خود در آب باشید. بهتر است در ابتدا نیز نگاهی کلی به مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند داشته باشید:

1456122704937

اما چند موضوع مهم و کلیدی در گوشی Galaxy S7 edge بهبود پیدا کرده‌اند که باید به آنها اشاره داشته باشیم. یکی از این موارد عملکرد بسیار بهتر دوربین دستگاه نسبت به نسل گذشته می‌باشد که به کمک آن می‌توان در نور کم نیز تصاویر بسیار خوبی را ثبت کرد. دیگری خبری از سنسور 16 مگاپیکسلی نیست و حالا مهندسین سامسونگ از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با ابعاد بزرگ‌تر پیکسل‌ها استفاده کرده‌اند که می‌تواند عملکرد دستگاه را بسیار بهتر از قبل نماید. دوربین این گوشی با گشودگی f/1.7 قادر به جذب نور بیشتر بوده و می‌تواند در نور کم نیز تصاویر را با جزئیاتی بالا ثبت نماید. روزنه عریض‌تر در کنار گشودگی بالاتر دریچه دوربین، باعث شده تا Galaxy S7 edge بتواند نور را تا 95 درصد بیشتر از Galaxy S6 جذب نماید! همچنین مجهز شدن دستگاه به لرزشگیر اوپتیکال (OIS) نیز می‌تواند سرعت عکس‌برداری را تا حد زیادی کاهش داده و به کاربران در ثبت تصاویر واضح‌تر کمک نماید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوبی که حالا در دوربین این گوشی آن را مشاهده می‌کنیم، وجود تکنولوژی Dual Pixel می‌باشد. این تکنولوژی که در دوربین‌های عکاسی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ترکیب کردن اطلاعات مربوط به دو پیکسل و ارسال آن برای سنسور دوربین، سرعت فوکوس کردن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. سامسونگ نیز اعلام کرده با وجود OIS و همچنین تکنولوژی Dual Pixel، محصولات جدید این شرکت در فوکوس کردن، سرعتی بسیار بالاتر از دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار داشته و در این زمینه سردمدار هستند. لازم به ذکر است که دوربین جلویی Galaxy S7 edge نیز به سنسوری 5 مگاپیکسلی با گشودگی f/1.7 مجهز شده و می‌تواند سلفی‌های بسیار خوبی را در شب ثبت نماید.

مورد دیگری که سامسونگ با معرفی Galaxy S7 edge بر روی آن تمرکز زیادی داشته، اضافه کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری Edge می‌باشد. دیگر کاربران تنها قادر به مشاهده‌ی اطلاعات و اعلانات از طریق این صفحه خمیده نیستند و حالا می‌توان اپلیکیشن‌های بسیار زیادی را نیز در این بخش قرار داد. این امکان برای کاربران وجود دارد که به کمک این صفحه‌نمایش خمیده بتوانند به سرعت به لیست مخاطبان دسترسی داشته، تقویم گوشی خود را باز کرده و یا یک سلفی بگیرند.

ویژگی بسیار خوب و جذاب دیگری که پیشتر ال‌جی نیز با معرفی G5 آن را معرفی نمود، “Always-On” یا “صفحه‌نمایش همیشه روشن” می‌باشد. از آنجایی که این گوشی‌هوشمند از پنل AMOLED بهره‌ می‌برد، دیگر نیازی به نگرانی در مورد مصرف برق نخواهیم بود و اطلاعات اصلی و پایه‌ای دستگاه همانند تماس‌های دریافتی، پیام‌های کوتاه و … در صورت وجود، همیشه بر روی صفحه‌نمایش دستگاه، نمایش داده خواهند شد. جالب است بدانید هنگامی که گوشی را در جیب خود قرار می‌دهید، سنسورها به صورت خودکار این موضوع را تشخیص داده و این صفحه‌نمایش را برای جلوگیری از مصرف بیشتر باتری، غیر فعال می‌کنند.

یکی از مواردی که همیشه در مورد محصولات سامسونگ در رابطه با آن صحبت میشد، استفاده از چیپ‌های Exynos در این دستگاه بود. تقریبا همگان مطمئن بودند که سامسونگ با موفقیتی که از عرضه چیپ Exynos 7420 و گوشی‌های Galaxy S6 edge و Galaxy S6 به دست آورده بود، دیگر سراغ چیپ‌های شرکت کوآلکام نخواهد رفت. اما از چند ماه پیش تا کنون اخبار و اطلاعات بسیار زیادی در مورد این گوشی و اینکه سازندگان از هر دو چیپ Snapdragon و Exynos استفاده خواهند کرد، منتشر شده بود که بسیاری از افراد را گیج کرده بود. تا اینکه حالا ما شاهد به کارگیری چیپ Snapdragon 820 در پرچم‌دار جدید سامسونگ هستیم. این سیستم روی چیپ نسبت به Snapdragon 810 عملکرد بسیار بهتری داشته و توان پردازنده‌ها تا 30 درصد و توان پردازشگرهای گرافیکی نیز تا 60 درصد افزایش پیدا کرده است.

زمان عرضه‌ی رسمی دستگاه پیش از معرفی نیز مشخص شده بود اما قیمت این گوشی‌هوشمند توسط سامسونگ اعلام نشده بود. در MWC 2016 سامسونگ باز هم اعلام کرد که فروش رسمی این گوشی از 21 اسفند آغاز خواهد شد و افرادی که آن را پیش‌خرید نمایند می‌توانند هدست واقعیت مجازی این شرکت، Gear VR که 100 دلار قیمت دارد را با قیمت 50 دلار و 6 بازی همراه نیز خریداری نمایند.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از گوشی‌هوشمند Galaxy S7 edge را مشاهده نمایید:

Galaxy-S7-edge-official-press-shots (1)Galaxy-S7-edge-official-press-shots (2) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (3) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (4) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (5) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (6) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (7) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (8) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (9) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (10) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (11) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (12) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (13) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (14) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (15) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (16) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (17) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (18) Galaxy-S7-edge-official-press-shots (19) Galaxy-S7-edge-official-press-shots

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال