سامسونگ اولین حافظه‌های جانبی با استاندارد UFS را معرفی کرد

روز گذشته خبر مهمی در رابطه با محصولات ذخیره‌سازی منتشر شد. شرکت سامسونگ موفق شده تا اولین حافظه جانبی مبتنی بر JEDEC با استاندارد UFS را برای استفاده در کارهای سنگین همچون دوربین‌های DSLR، ضبط ویدئوها با رزولوشن‌های بسیار بالا، انجام کارهای سه‌بعدی و همچنین استفاده در سیستم واقعیت مجازی، تولید نماید. سامسونگ می‌خواهد با عرضه کردن […]

روز گذشته خبر مهمی در رابطه با محصولات ذخیره‌سازی منتشر شد. شرکت سامسونگ موفق شده تا اولین حافظه جانبی مبتنی بر JEDEC با استاندارد UFS را برای استفاده در کارهای سنگین همچون دوربین‌های DSLR، ضبط ویدئوها با رزولوشن‌های بسیار بالا، انجام کارهای سه‌بعدی و همچنین استفاده در سیستم واقعیت مجازی، تولید نماید. سامسونگ می‌خواهد با عرضه کردن این محصولات در ظرفیت‌های 32 تا 256 گیگابایتی، عملکرد حافظه‌های جانبی موجود در بازار را تا حد زیادی افزایش داده و این صنعت را به کلی دگرگون سازد.

اینطور که مهندسین سامسونگ اعلام کرده‌اند، حافظه‌های جدید سامسونگ که اختصارا حافظه‌های UFS خوانده می‌شود، با سرعت بسیار بالایی که دارد می‌تواند در بسیاری از کارهای سنگین قرار گرفته و بدون هیچ مشکلی از پس پردازش آنها برآید. سرعت پردازشی این حافظه‌ها نسبت به دیگر کارت‌های حافظه بسیار بالا بوده به گونه‌ای که سرعت خواندن اطلاعات در آن با اندازه‌ی 530 مگابایت بر ثانیه، تا 5 برابر سریع‌تر از حافظه‌های Micro SD می‌باشد و می‌توان آن را همتراز با هاردهای جامد با رابط SATA در نظر گرفت. با این وجود، این حافظه قادر خواهد بود تا یک ویدئوی 5 گیگابایتی را در عرض تقریبا 10 ثانیه پردازش کند که در مقایسه با حافظه‌های UHS-1 که در حال حاضر سریع‌ترین حافظه‌های بازار بوده و این کار را در زمان 50 ثانیه انجام می‌دهند، عملکرد بسیار بهتری دارند.

به هنگام نوشتن (Write) و در واقع ذخیره کردن اطلاعات، این حافظه‌ها با داشتن سرعت 170 مگابایت بر ثانیه، عملکردی تا 350 برابر بیشتر از حافظه‌های micro sd دارند که می‌تواند توانایی بسیار بالای این حافظه‌ها را نشان دهد. این سرعت بالا می‌تواند این حافظه‌ها را به یکی از ملزومات اصلی بسیاری از عکاسان حرفه‌‌ای نیز تبدیل کند. اگر بخواهیم مثالی در این زمینه بزنیم، عکاسان برای ذخیره کردن یک تصویر به کمک دوربین‌های DSLR با حجم 1120 مگابایت، اگر از حافظه‌ی UHS-1 استفاده کنند، چیزی نزدیک به 32 ثانیه با سرعت 35 مگابایت بر ثانیه طول خواهد کشید، در صورتی که همین تصویر به کمک حافظه‌های جدید UFS سامسونگ می‌تواند به 7 کاهش پیدا کند!

هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه این حافظه‌های جانبی مشخص نشده، اما شکی نیست که با عرضه شدن آنها، بسیاری از کاربران و البته رقبای سامسونگ به استفاده و تولید این محصولات روی خواهند آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال