سامسونگ پرظرفیت‌ترین هارد SSD جهان را معرفی کرد؛ ظرفیت 15.36 ترابایتی

همانطور که مشاهده می‌کنید، رقابت میان سازندگان در حوزه‌ی هاردهای جامد بسیار سنگین بوده و شرکت‌های مختلف همواره قصد دارند تا محصولاتی بهتر و قدرتمند را معرفی نمایند. اخیرا غول بزرگ کشور کره، شرکت سامسونگ از تولید جدیدترین هارد جامد خود با نام PM1633a خبر داده، هاردی که اولین‌بار در اجلاس حافظه‌های فلش 2015 شاهد رونمایی آن بودیم. […]

همانطور که مشاهده می‌کنید، رقابت میان سازندگان در حوزه‌ی هاردهای جامد بسیار سنگین بوده و شرکت‌های مختلف همواره قصد دارند تا محصولاتی بهتر و قدرتمند را معرفی نمایند. اخیرا غول بزرگ کشور کره، شرکت سامسونگ از تولید جدیدترین هارد جامد خود با نام PM1633a خبر داده، هاردی که اولین‌بار در اجلاس حافظه‌های فلش 2015 شاهد رونمایی آن بودیم. این هارد با داشت ظرفیت 15.35 ترابایتی، به عنوان پرظرفیت‌ترین هارد جامد در دنیا شناخته شده و از رابط SAS نیز برای اتصال به مادربورد بهره می‌برد. چیزی که سبب شده تا این هارد مهم باشد تنها ظرفیت آن نیست، بلکه اندازه‌ی 2.5 اینچی این هارد جامد می‌تواند آن را مناسب استفاده‌ی شرکت‌های مختلف در دیتاسنترها و مراکز مختلف نماید.

یکی از مدیران ارشد سامسونگ، آقای Jung-bae Lee، از به کارگیری نسل جدید حافظه‌های فوق سریع 3D V-NAND خبر داده و اذعان داشته که محصول جدید آنها می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری از انتقال اطلاعات با بالاترین سرعت ممکن را به کاربران ارائه دهد.

شاید برای شما جای سوال داشته باشد که مهندسین سامسونگ چگونه توانستند هاردی با چنین ظرفیت بالایی را تولید نمایند. در این هارد جدید، از 512 چیپ 256 گیگابیتی V-NAND استفاده شده که هر کدام با داشتن 16 لایه، در مجموع 32 دسته‌ی 512 گیگابایتی را تشکیل داده و در نتیجه این ظرفیت بالا را پدید آورده‌اند. به کارگیری نسل سوم حافظه‌های V-NAND (با داشتن 48 لایه‌ چیپ 256 گیگابیتی) سبب شده تا علاوه بر سرعت، پایداری هاردهای جامد این شرکت نسبت به نسل قبلی حافظه‌های V-NAND (با داشتن 32 لایه‌ چیپ 128 گیگابیتی)، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نماید. در مورد نسل سلوم این حافظه‌ها نیز باید بگوییم وظیفه‌ی آنها تنها افزایش ظرفیت هارد نیست، بلکه حالا سرعت Write و Read در هارد جدید PM1633a، به 1200MB/s رسیده که فوق‌العاده بالا می‌باشد.

در کنار این موارد، این هارد جامد جدید از یک سیستم حفاظتی بسیار پیشرفته نیز بهره می‌برد تا امنیت اطلاعات موجود در هارد بالاتر رفته و در صورت بروز مشکلات مختلف و متعدد همچون خاموشی لحظه‌ای هارد، مشکلی از بابت از دست دادن اطلاعات وجود نداشته باشد. علاوه بر این، یک ابزار نرم‌افزاری بسیار پیشرفته نیز به همراه این هارد عرضه می‌گردد که می‌تواند فعالیت شرکت‌های مختلف را قابل مدیریت و پایدارتر کرده و اطمینان خاطر بیشتری را به مدیران بخشد.

سامسونگ قصد دارد هاردهای جامد سری PM1633a خود را در ظرفیت‌های 15.36، 7.68، 3.84، 1.92 ترابایتی و 960 و 480 گیگابایتی و از اواخر سال جاری، وارد بازار نماید. هنوز قیمت این هاردها مشخص نشده اما انتظار می‌رود به خاطر متنوع بودن ظرفیت‌ها و به کارگیری تکنولوژی‌های جدید، این محصولات کم‌کم به عنوان محبوب‌ترین هاردهای بازار مورد استفاده کاربران قرار بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال