سامسونگ در حال کار روی یک پچ پوست الکترونیکی برای استفاده در فعالیت های ورزشی است

آنچه که سامسونگ در حال توسعه آن است یک پچ پوستی OLED نازک است که می تواند به جای ساعت های هوشمند فعالیت‌های ورزشی کاربر را رصد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید سامسونگ به نام پچ پوست الکترونیکی قابل کشش محصول محققان موسسه فناوری پیشرفته (SAIT)  بوده و در […]

آنچه که سامسونگ در حال توسعه آن است یک پچ پوستی OLED نازک است که می تواند به جای ساعت های هوشمند فعالیت‌های ورزشی کاربر را رصد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید سامسونگ به نام پچ پوست الکترونیکی قابل کشش محصول محققان موسسه فناوری پیشرفته (SAIT)  بوده و در آن از یک نمایشگر اولد قابل کشش استفاده شده است. این پچ پوستی به مچ دست چسبیده و از طریق نمایشگر، اطلاعات مربوط به فعالیت کاربر را هنگام ورزش نشان می دهد. محققان این موسسه در مورد این محصول گفتند: این پوست الکترونیکی در قسمت مچ دست و نزدیکی سرخرگ زند زبرین قرار خواهد گرفت و حرکت دست باعث خرابی نمایشگر آن نیز نخواهد شد. بدین ترتیب برخی ویژگی‌های سلامت مانند ضربان قلب از طریق یک سنسور  اندازه گیری خواهد شد.

در آزمایشی که برای تست این محصول انجام گرفت مشخص شد نمایشگر این محصول می‌تواند تا ۳۰ درصد کشیده شده و همچنان به کارکرد خود ادامه دهد. سنسور سنجش ضربان قلب و نمایشگر اولد در این آزمایش بیش از هزار بار کشیده شد اما همچنان فعالیت خود را ادامه دادند.

پچ پوستی سامسونگ از یک ترکیب پلیمری کششی و انعطاف پذیر ساخته شده و در آن از فرآیندهای ساخت نیمه رسانا در زیر لایه های نمایشگر اولد و سنسورهای جریان خون بهره گرفته شده است. سامسونگ پس از معرفی این پچ پوستی گفته است این شرکت اولین شرکت خواهد بود که در این صنعت چنین فناوری ای را تولید کرده است. کاربر با استفاده از این پچ پوستی می تواند داده های بیومتریک خود را مشاهده کند و به این ترتیب بدون هیچ دستگاه اضافه دیگر این اطلاعات روی نمایشگر نشان داده خواهد شد.