سامسونگ و ال‌جی برای عرضه دوربین‌های دوگانه به بازار آماده می‌شوند

درحالی که دوربین‌های دوگانه در دنیای گوشی‌های‌هوشمند آن‌چنان هم جدید و نوپا نیستند، اما انتظار می‌رود این دوربین‌ها طی ماه‌های آینده نقش بسیار مهمی را در پیشرفت دوربین‌های گوشی‌های‌هوشمند بازی کنند و به زودی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شوند. آماده شدن دو شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی این دوربین‌ها برای افزایش تولید محصول خود، LG Innotek و Electro-Mechanics […]

درحالی که دوربین‌های دوگانه در دنیای گوشی‌های‌هوشمند آن‌چنان هم جدید و نوپا نیستند، اما انتظار می‌رود این دوربین‌ها طی ماه‌های آینده نقش بسیار مهمی را در پیشرفت دوربین‌های گوشی‌های‌هوشمند بازی کنند و به زودی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شوند. آماده شدن دو شرکت بزرگ تولیدکننده‌ی این دوربین‌ها برای افزایش تولید محصول خود، LG Innotek و Electro-Mechanics سامسونگ خود نشان می‌دهد که دوربین‌های دوگانه تاچه حد از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در زمستان سال گذشته بود که ال‌جی با معرفی جدیدترین پرچم‌دار خود، جی 5 برای اولین بار در سری G از دوربینی دوگانه استفاده کرد. گفته می‌شود آیفون 7 اپل و یا حداقل یکی از نسخه‌های این گوشی از دوربینی دوگانه استفاده خواهد کرد و شرکت ال‌جی مسئولیت تولید دوربین‌های دوگانه‌ی آیفون را برعهده گرفته است. ال‌جی برای اینکه بتواند نیازهای شرکت اپل و تقاضای بالای دوربین‌های دوگانه‌ی آیفون 7 را برطرف کند به تازگی در کشور ویتنام کارخانه‌ی جدیدی را به همین منظور راه‌اندازی کرده است. براساس گفته‌های پژوهشگران موسسه‌ی تحقیقاتی SK Securities، ال‌جی 31 میلیون ماژول دوگانه‌ی دوربین‌های آیفون 7 را طی شش ماه آینده تولید می‌کند و در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. آن‌ها همچنین بیان کردند که سود کسب شده از ماژول‌های دوگانه‌ی دوربین تلفن‌های‌هوشمند، بیش از دوبرابر ماژول‌های تک‌گانه بوده و ال‌جی با این قرارداد، سود بسیار بالایی را کسب خواهد کرد.

از سوی دیگر، غول کره‌ای گوشی‌های‌هوشمند، سامسونگ، تاکنون در هیچ‌کدام از گوشی‌های خود از دوربین‌های دوگانه استفاده نکرده و انتظار می‌رود پرچم‌دار سال 2017 این شرکت، گلکسی اس 8 به این ماژول مجهز شود. درخبرها هم داشتیم که سامسونگ به زودی ماژول‌های دوربین دوگانه را برای سازندگان چینی می‌فرستد و شرکت‌هایی نظیر شیائومی از ماژول‌های سامسونگ استفاده خواهند کرد. فعلا مشخص نیست که همکار شرکت ال‌جی در تامین دوربین‌های دوگانه‌ی آیفون 7، سامسونگ بوده یا خیر اما براساس گفته‌های موسسه‌ی Hanwha، شرکت Electro-Mechanics سامسونگ در سال جاری، حدود یک سوم از سود کسب شده‌ی خود را مدیون فروش این ماژول‌ها خواهد بود. به‌طورکلی، آن‌طور که به نظر می‌آید دوربین‌های دوگانه به زودی بر روی اکثر گوشی‌های‌هوشمند به کار گرفته می‌شوند و بدون شک، این دو شرکت کره‌ای تبار سود بسیار زیادی را از این طریق می‌توانند کسب کنند.