سامسونگ به دنبال عرضه تلفن‌های هوشمند با دوربین دوتایی در سال آینده

شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه تقریبا از هر گونه ابتکاری روی دوربین محصولات خود استفاده کرده‌اند و بهره گیری از یک دوربین دوگانه روی بدنه اسمارت‌فون‌ها مسئله جدیدی به حساب نمی‌آید، زیرا در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت اچ‌تی‌سی گوشی HTC One M8 خود را به یکی از آنها مجهز نموده بود که دوربین ثانویه در حقیقت […]

شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه تقریبا از هر گونه ابتکاری روی دوربین محصولات خود استفاده کرده‌اند و بهره گیری از یک دوربین دوگانه روی بدنه اسمارت‌فون‌ها مسئله جدیدی به حساب نمی‌آید، زیرا در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت اچ‌تی‌سی گوشی HTC One M8 خود را به یکی از آنها مجهز نموده بود که دوربین ثانویه در حقیقت کار دریافت اطلاعات مربوط به عمق تصویر را عهده‌دار بوده و با اضافه شدن این اطلاعات اضافی به تصویر، امکانی فراهم می‌شود تا سوژه اصلی و پس زمینه از یکدیگر جدا شوند.
حالا شایعات رسیده از کره از این حکایت دارند که سامسونگ نیز در حال آزمایش یک دوربین با حسگر دوگانه برای به کار گیری در محصولات آینده خویش می‌باشد. در این گزارشات که اخیرا در این رابطه منتشر شده، چنین بیان شده است که صنعت موبایل دیگر در حوزه کیفیت دوربین به حالت سکون رسیده و روش‌های سنتی نیز محدودیت‌های مختص خود را دارند. به همین دلیل است گفته می‌شود این موضوع به “آرمان جدید” سامسونگ تبدیل گشته است.
سخن گفتن در رابطه با اینکه کمپانی کره‌ای سامسونگ تا چه اندازه در فرایند این آزمایشات پیش رفته است، یا حتی اینکه آیا نتجه این تحقیقات را در محصولاتی آتی سامسونگ مشاهده خواهیم کرد یا خیر، کار دشواری است. علاوه بر این هیچ اشاره‌ای به این که سامسونگ با در نظر گرفتن دوربین های دوگانه برای محصولات خود چه هدفی را دنبال می‌کند نشده است و در حال حاضر اطلاعات ما تنها در همین حد است که این حسگرها برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق تصاویر و همچنین امکان تغییر فوکوس عکس پس از گرفته شدن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اگرچه به کاربردهای این تکنولوژی اشاره کردیم اما برخی از کاربردهای آن عبارتند از: دوربین‌های دوگانه نقشی مهمی در تنظیم روشنایی زمینه دارند، به زوم آسان بدون تار شدن تصویر کمک به‌سزایی می‌کنند و همچنین دنبال کردن سوژه‌های در حال حرکت سریع را نیز برای کاربر فراهم می‌کنند.
در این گزارشات همچنین بیان شده است که این شرکت چهار گزینه را در تولید دوربین‌های دوگانه خود در نظر دارد (تصحیح نور پس‌زمینه، زوم کردن در حین تصویر برداری، سایه و روشن کردن تصویر و عکس برداری سریع). چنین احتمال می‌رود که روند ساخت آن در نیمه دوم سال جاری پایان خواهد یافت و از نیمه نخست سال آینده میلادی می‌توانیم منتظر به کار گیری این دوربین در محصولات سامسونگ باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال