سامسونگ به دنبال معرفی رقیبی برای محافظ صفحه‌نمایش Gorilla Glass

محافظ‌های صفحه‌نمایش شرکت Corning با نام Gorilla Glass، این روزها در بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دیده می‌شود و شاید کمتر محصولی را بتوان در بازار پیدا کرد که از محافظ‌های Dragontrail Glass شرکت Asahi استفاده نماید. حال اخبار جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکتی از کره‌ی جنوبی، عنوان “Turtle Glass” را به عنوانمحافظ‌های صفحه‌نمایش به […]

محافظ‌های صفحه‌نمایش شرکت Corning با نام Gorilla Glass، این روزها در بسیاری از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دیده می‌شود و شاید کمتر محصولی را بتوان در بازار پیدا کرد که از محافظ‌های Dragontrail Glass شرکت Asahi استفاده نماید.

حال اخبار جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکتی از کره‌ی جنوبی، عنوان “Turtle Glass” را به عنوانمحافظ‌های صفحه‌نمایش به نام خود ثبت کرده که شاید نتوان آن را کسی جز سامسونگ دانست. در سندی که منتشر شده، به وضوح دیده می‌شود که این محصول جدید قرار است به عنوان محافظ صفحه‌نمایش برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌ها، پخش‌کننده‌های موسیقی و … مورد استفاده قرار بگیرد. هر چند، نام این شرکت نیز به خوبی در این تصویر دیده می‌شود.

در حال حاضر، شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین مشتریان Corning به حساب می‌آید و احتمالا همین موضوع باعث شده تا این شرکت بخواهد خود برایتولید محافظ‌ صفحه‌نمایشی برای خود اقدام نماید. و اگر این خبر صحت داشته باشد، جدال سامسونگ و Corning می‌تواند در آینده‌ی هر دو شرکت تاثیر بسیاری گذاشته و بسیار دیدنی باشد.

اما همانطور که از نام Turtle (به معنای لاک‌پشت) مشخص است، لاک این جاندارد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و احتمالا همین موضوع نیز باعث الهام‌گیری سامسونگ شده باشد. و همینطور جالب است که دنیای محافظ‌های صفحه‌نمایش‌، سرشار از نام حیوانات است; گوریل، اژدها و حالا هم لاک‌پشت.

از آنجایی که احتمال به کارگیری Turtle Glass در پرچم‌دار جدید این شرکت، Galaxy S7 بسیار بالاست، برخی منابع نیز معتقدند سامسونگ قصد دارد از این محافظ‌ها در گوشی جدید خود با قابلیت خم شدن (در حال حاضر با نام Project Valley شناخته می‌شود) که در آینده آن را معرفی خواهد نمود، استفاده نماید.

نظر شما چیست؟ آیا سامسونگ همانند دنیای سیستم‌های رو چیپ، می‌تواند یکی دیگر از یکه‌تازان صنعت محصولات الکترونیکی را همانند شرکت کوآلکام، در تنگنا قرار دهد؟ نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال