سامسونگ تلویزیون‌های QLED خود را احتمالاً تا دو سال آینده به بازار عرضه می‌کند

بر اساس اطلاعات جدیدی که خبرگزاری Business Korea منتشر ساخته، سامسونگ قصد دارد نسل جدید تلویزیون‌های خود را با نام QLED، تا دو سال آینده وارد بازار نماید. همچنین اخبار منتشر شده نشان می‌‌دهد که Samsung Display کار توسعه مربوط به پنل‌های LCD را متوقف نموده و حتی این احتمال وجود دارد که دیگر شاهد […]

بر اساس اطلاعات جدیدی که خبرگزاری Business Korea منتشر ساخته، سامسونگ قصد دارد نسل جدید تلویزیون‌های خود را با نام QLED، تا دو سال آینده وارد بازار نماید. همچنین اخبار منتشر شده نشان می‌‌دهد که Samsung Display کار توسعه مربوط به پنل‌های LCD را متوقف نموده و حتی این احتمال وجود دارد که دیگر شاهد عرضه شدن تلویزیون‌های OLED نیز توسط سامسونگ نباشیم.

تلویزیون‌های فعلی سامسونگ که به پنل‌های Quantom Dot SUHD مجهز شده‌اند، برای نمایش پیکسل‌ها با حداکثر شدت روشنایی، نیاز به یک صفحه‌ی پشتی دارند که با عرضه شدن تلویزیون‌های QLED، پنل‌‌های OLED با تکنولوژی Quantom Dot ترکیب شده و نیاز به صفحه‌ی پشتی (backlight) از بین خواهد رفت. یکی دیگر از دلایلی که سامسونگ به تولید تلویزیون‌های QLED روی آورده، هزینه‌ی ساخت و مصرف برق پایین‌تر نسبت به تلویزیون‌های OLED اعلام شده است. پنل‌های QLED حتی طول عمر بیشتری نسبت به پنل‌های OLED دارند و همین موضوع باعث شده تا توجه مدیران سامسونگ به این پنل‌ها جلب گردد.

جِیسون هارت‌لاو، مدیر ارشد اجرایی شرکت Nanosys که توانمندترین تولیدکننده پنل‌های مبتنی بر تکنولوژی Quantom Dot در دنیا می‌باشد، اعلام کرده که آنها در حال آزمایش و توسعه تکنولوژی مربوط به این پنل‌ها در تلویزیون‌های QLED هستند و قصد دارند محصولات خود را 3 تا 5 سال آینده وارد بازار نمایند.

احتمالا رقابتی که میان سازندگان مختلف از جمله تلویزیون‌های OLED شرکت LG با تلویزیون‌های QLED سامسونگ وجود خواهد داشت، بسیار جذاب باشد. باید منتظر باشیم و ببینیم که کدام شرکت می‌تواند پنل‌های بهتر و مفیدتری را تولید نماید.