در آینده‌ی نزدیک منتظر ورود تلویزیون‌های فوق عریض سامسونگ به بازار باشید

طبق اطلاعات جدیدی که توسط OC3D منتشر شده، شرکت بزرگ سامسونگ قصد وارد کردن اولین نمایشگرهای مجهز به DisplayPort 1.3 به بازار را داشته و می‌خواهد کار را برای دیگر سازندگان سخت کند. رزولوشن نمایشگرهای فوق عریضی که سامسونگ در حال توسعه آنهاست، 3440×1440 بوده و می‌تواند دقت و کیفیتی فوق‌العاده را پیش روی کاربران […]

طبق اطلاعات جدیدی که توسط OC3D منتشر شده، شرکت بزرگ سامسونگ قصد وارد کردن اولین نمایشگرهای مجهز به DisplayPort 1.3 به بازار را داشته و می‌خواهد کار را برای دیگر سازندگان سخت کند. رزولوشن نمایشگرهای فوق عریضی که سامسونگ در حال توسعه آنهاست، 3440×1440 بوده و می‌تواند دقت و کیفیتی فوق‌العاده را پیش روی کاربران قرار دهد.

نمایشگرهای جدید سامسونگ قرار است در اندازه‌های 30 و 35 اینچی با نرخ بازخوانی 144 هرتز و پنل VA وارد بازار گردند و متاسفانه با به کارگیری چنین رزولوشن بالایی، امکان استفاده از پنل‌های IPS وجود نداشته است. البته پنل‌های VA نیز کیفیت بالایی داشته و در واقع نوعی بروز شده از پنل‌های TN هستند.

اما برای استفاده از پنلی که در آن باید 5 میلیون پیکسل با سرعت بازخوانی 144 هرتز به نمایش در بیاید، سامسونگ مجبور به استفاده از کانکتور DisplayPort 1.3 بوده، چیزی که شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد. شاید برخی از افراد در مورد عدم پشتیبانی کارت‌های گرافیک از این کانکتور صحبت کنند که خب این موضوع درست است و بسیاری از کارت‌های گرافیک فعلی بازار از DisplayPort 1.3 پشتیبانی نمی‌کنند. ولی باید بدانید که پشتیبانی از این کانکتور، قرار است ویژگی کلیدی محصولات بعدی AMD و Nvidia باشد و از این پس نیز شاهد عرضه‌ی نمایشگرهای بسیار زیادی با این کانکتور خواهیم بود.

متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد این نمایشگرها در دست نیست و ما تنها می‌دانیم که نسخه‎ی 35 اینچی از این نمایشگر قرار است در سه ماهه‌ی دوم سال جاری و نسخه‌ی 30 اینچی نیز در سه ماهه‌ی سوم وارد بازار شود. این احتمال نیز در مورد این نمایشگرها وجود دارد که سامسونگ با استفاده از تکنولوژی‌های خاص خود بخواهد سرعت بازخوانی اطلاعات را تغییر دهد.

با مشخصات فنی بالایی که در مورد این نمایشگرها می‌دانیم، شکی نیست که قیمت محصولات جدید سامسونگ پایین نخواهد بود. البته یک موضوع دیگر نیز در این میان وجود دارد و آن، علاقه‌ی گیمرها به استفاده از نمایشگرهای فوق‌ عریض می‌باشد. این موضوع می‌تواند سازنده‌ها را به عرضه‌ی بیشتر چنین محصولاتی تشویق کرده و در نهایت، قیمت این دسته از نمایشگرها را در طول زمان کاهش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال