سامسونگ حالا اولین افزایش سود خود را پس از گلکسی S4 تجربه می‌کند

غول کره‌ای تبار دنیای تکنولوژی امروز درآمد سه ماهه سوم سال جاری میلادی شرکت خود را اعلام نمود که چنانچه اوایل این ماه نیز پیش‌بینی شده بود در این دوره شرکت سامسونگ پس از گذشت هفت دوره سه ماهه کاهش،رشد میزان سود عملیاتی خود را تجربه نموده است. به نقل از مسئولان سامسونگ سود عملیاتی […]

غول کره‌ای تبار دنیای تکنولوژی امروز درآمد سه ماهه سوم سال جاری میلادی شرکت خود را اعلام نمود که چنانچه اوایل این ماه نیز پیش‌بینی شده بود در این دوره شرکت سامسونگ پس از گذشت هفت دوره سه ماهه کاهش،رشد میزان سود عملیاتی خود را تجربه نموده است. به نقل از مسئولان سامسونگ سود عملیاتی این شرکت با افزایش سالانه در سه ماهه سوم امسال به 7390000000000 وون کره (معادل 6.42 میلیارد دلار) رسیده است و این در حالی است که سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2014 میلادی تنها توانسته بود به میزان سود 3.6 میلیارد دلاری دست یابد که برای این شرکت ناامیدکننده به حساب می‌آمد.

همچنین سود خالص و سود حاصل از فروش نیز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب از 3.7 میلیارد دلار و 41.7 میلیارد دلار به 4.8 میلیارد دلار و 45.6 میلیارد دلار رسیده است.

این شرکت کره‌ای عنوان داشته است که درآمد عمده این شرکت به طور عمده توسط بخش نیمه‌هادی‌ها و پنل‌های صفحه‌نمایش تامین می‌شود. از سوی دیگر به لطف یک تغییر نرخ اندک بین کره جنوبی و سایر کشورهای کلیدی در زمینه ارز، سود عملیاتی این شرکت توانسته جهش 440 میلیون دلاری داشته باشد.

هرچند سود عملیاتی شرکت سامسونگ نسبت به سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته اما سود خالص این شرکت با اندکی سقوط از 5.06 میلیارد دلار در سه ماهه دوم با کاهش مواجه بوده است.

سامسونگ موبایل رشد خود را از سر گرفته است!

مدل‌های دارای نمایشگر بزرگتر آیفون با رقابت شدید سود بخش موبایل شرکت سامسونگ را کاهش دادند.

samsung-chart

اگرچه بخش موبایل شرکت بزرگ سامسونگ بر میزان سود عملیاتی این سه ماهه کمتر تاثیرگذار بوده اما با این وجود نیز با سودآوری 2.1 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال جاری توانسته نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته و سود 1.54 میلیارد دلاری که کسب کرده بود با شیب ملایمی رشد داشته باشد. البته سود عملیاتی حاصل از این بخش در مقایسه با سه ماهه دوم امسال که مقدار آن برابر با 2.4 میلیارد دلار بود اندکی افت داشته است. سامسونگ چنین اعلام کرده است که رشد “قابل توجهی” از فروش محصولاتی همچون گلکسی نوت 5، گلکسی اس 6 اج پلاس، گلکسی A و گلکسی J در بخش موبایل خود کسب نموده اما عرضه محصولات میان‌رده بسیار با حاشیه سود کم و همچنین کاهش قیمت پرچمداران محبوبش گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از جمله عواملی است که موجب سیر نزولی بخش موبایل سامسونگ شده است.

در ضمن چنانچه ختماً به خاطر دارید در اوایل سال جاری میلادی غول کره‌ای تبار دنیای تکنولوژی در رقابت با اپل و تلاش برای جذب مردم از آیفون به سمت محصولات خود قیمت جدیدترین محصولات سری گلکسی خود را کاهش داد. همچنان که تخفیف 120 دلاری برای مشتریان ایالات متحده نیز قسمتی از طرح و برنامه سامسونگ در تشویق مردم برای خرید محصولاتش بود. شرکت سامسونگ به منظور اینکه بتواند هرچه سریعتر آب رفته را به جوی بازگرداند، اقدام به ارائه پیش از موعد مقرر نوت 5 نمود و یک ماه زودتر از این محصول رونمایی کرد اما ظاهراً این کار نیز نتوانسته است در جبران سود بخش موبایل این شرکت چندان تاثیرگذار باشد.

این شرکت در ادامه چنین افزوده است که انتظار دارد در زمینه گوشی‌های هوشمند بتواند در سه ماهه چهارم قدرتمندتر از سه ماهه قبل ظاهر شود اما آنچه مسلم است رقابت با آیفون‌های اپل و گوشی‌های جدید و ارزان‌قیمت شرکت‌های چینی، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود. سامسونگ همچنین عنوان کرده است که بدون شک سال آینده نیز رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند دشوار خواهد بود و طبق انتظارات این شرکت نرخ رشد بخش موبایل کماکان شیب ملایم و کندی را خواهد داشت. در راستای همین پیش‌بینی‌ها کره‌ای‌ها قصد دارند تا علاوه بر بخش موبایل، قسمتی از تمرکز خود را بر سرویس پرداخت اختصاصی خود، Samsung Pay، گذاشته و همچنین توجه ویژه‌ای به گجت‌های پوشیدنی “متناسب با نیاز بازار” داشته باشد.

این شرکت می‌گوید که نرخ رشد گوشی‌های هوشمند در سال 2016 میلادی تنزل خواهد یافت!

درست است که سود عملیاتی، سالانه و میزان سود خالص برای شرکت سامسونگ در سه ماهه اخیر و تقریباً پس از گذشت مدت زمان دو سال، مثبت بوده است اما این شرکت هشدار داده که به دلیل نوسانات نرخ ارز ممکن است این سودآوری در سه ماهه پایانی سال دستخوش تغییراتی شده و اندکی کاهش یابد.

با وجود اینکه دو گوشی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج پلاس به لطف بررسی‌ها و نقدهای مثبتی که پیرامونشان صورت گرفت، توانستند در بخش موبایل این شرکت سبب افزایش سودآوری شده و نتایج ملال‌انگیز سه ماهه سوم سال 2014 را تا حدودی جبران نمایند؛ باز هم سامسونگ با توجه به عرضه آیفون‌های جدید و کاهش سود فصلی که مطمئناً برای این شرکت رضایت‌بخش نیست، در خصوص بازار گوشی‌های هوشمند خود نیز اظهار نگرانی کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال