واکنش سامسونگ به پیش فروش ساعت هوشمند اپل

شرکت بزرگ و کره‌ای الاصل سامسونگ همیشه به نوعی متهم به تقلید از شرکت اپل و تولید محصولاتی مشابه محصولات این شرکت بوده است. کره‌ای‌ها عملا پس از عرضه‌ی گلکسی S3 به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین قطب در زمینه تولید گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی برای کاربران سرتاسر کره خاکی شناخته شدند. سامسونگ همیشه اخبار را در روزهای […]

شرکت بزرگ و کره‌ای الاصل سامسونگ همیشه به نوعی متهم به تقلید از شرکت اپل و تولید محصولاتی مشابه محصولات این شرکت بوده است. کره‌ای‌ها عملا پس از عرضه‌ی گلکسی S3 به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین قطب در زمینه تولید گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی برای کاربران سرتاسر کره خاکی شناخته شدند. سامسونگ همیشه اخبار را در روزهای رونمایی آیفون اپل دنبال می‌کرد تا ببیند هربار اهالی کوپرتینو چه میوه‌ای را در دل کاربران می‌کارند تا بتواند در همین رابطه یک ویدئو کلیپ را از نقاط ضعف آن در کانال یوتیوب خود منتشر کند.
اما آن روزها دیگر گذشته است. با وجود اینکه سامسونگ سال گذشته‌ی میلادی را به خوبی سپری نکرد و با مشکلات بسیاری مواجه شد و گزارشات کاهش سود و اوضاع وخیم مالی را برای این شرکت روایت می‌کردند اما معرفی پرچمدار جدید سری کهکشانی سامسونگ ورق را برگرداند و روزنه ‌های امید را برای کره‌ای‌ها به ارمغان آورد. سامسونگ همچنان با اعتماد به نفس به عرضه‌ی محصولات جدید روی می‌آورد و این اعتماد به نفس مقوله تولید ساعت‌های‌هوشمند این شرکت را در بر می‌گیرد.
روز گذشته سامسونگ در رابطه با مسئله پیش‌فروش ساعت هوشمند رقیب دیرینه‌اش، اپل، مصاحبه‌ای با شبکه CNBC داشت. درهمین رابطه Rory O’Neill قائم مقام واحد موبایل سامسونگ در اروپا این‌گونه بیان داشته است:

در حال حاضر نشان‌های تجاری مختلفی در بازار وجود دارند. از جمله‌ی این برند‌ها می‌توان اپل، سامسونگ، آمازون، مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک و تعدادی دیگر از شرکت‌ها را نام برد. حضور این تعداد شرکت در این زمینه نشان از سطح رقابت در بازار دارد. نتیجه‌ این رقابت برندهایی شبیه سامسونگ، سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون دلاری روزانه ما برای تولید و بهره‌برداری از محصولات و سرویس‌های جدید است. آنچه مسلم است این‌است که سرمایه‌گذاری برای طراحی و تولید محصولات جدید قطعا به نفع مشتریان است.

در ادامه وقتی که از وی در مورد ساعت هوشمند اپل سوال شد، او این‌گونه پاسخ داد که:

ما بسیار خوشحالیم که اپل ما را در این بازار دنبال کرد.

این پاسخ سامسونگ و گشاده‌رویی این شرکت قابل تقدیر است. این شرکت روشن ساخته است که اپل تصمیم درست و شایسته‌ای گرفته است. همان‌طور که می‌دانیم سامسونگ از پیشگامان تولید ساعت‌های هوشمند است. براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ ورود به حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند را از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز کرده است. این شرکت پیش از عرضه‌ی گلکسی Gear در سال ۲۰۱۳، محصولی را با نام s9110 به عنوان تلفن مچی در سال ۲۰۰۹ معرفی کرده بود؛ اما اولین تلفن مچی سامسونگ SPH-WP10 نام داشت که در 31 مارس سال 1999 رونمایی شده بود و قابلیت این را داشت که بوسیله آن بتوان تا 90 دقیقه مکالمه انجام داد.
Gear S که در سال 2014 رونمایی شد و از افتخارات سامسونگ به شمار می‌رود، موجب ماندن این شرکت در صدر تکنولوژی‌های مربوط به حوزه خود شد.
با توجه به اینکه سامسونگ پیش از اپل محصولاتی را در حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده، لذا عرضه و پیش‌فروش اپل واچ را مانع کار خود نمی‌داند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال