سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین تولیدکننده هاردهای SSD در دنیاست

میزان فروش هاردهای SSD روز به روز در حال افزایش بوده و این موضوع به دلیل سرعت بسیار بالای این هاردها است که برای کامپیوترهای خانگی و همچنین لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با هاردها HDD پدید می‌آورد. شرکت سامسونگ بزرگترین تولید کننده هاردهای SSD و همچنین چیپ‌های NAND به حساب آمده و از طرفی براساس آمار به دست […]

میزان فروش هاردهای SSD روز به روز در حال افزایش بوده و این موضوع به دلیل سرعت بسیار بالای این هاردها است که برای کامپیوترهای خانگی و همچنین لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با هاردها HDD پدید می‌آورد. شرکت سامسونگ بزرگترین تولید کننده هاردهای SSD و همچنین چیپ‌های NAND به حساب آمده و از طرفی براساس آمار به دست آمده از سوی سازمان TrendFocus، این شرکت کره‌ای هم اکنون بخش بسیار بزرگی از بازار فروش هاردهای SSD دنیا را در اختیار خود دارد.

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان TrendFocus، در سه ماهه اول سال 2016 تعداد 30.77 میلیون عدد هارد SSD در دنیا به فروش رفته است که در مقایسه با سه ماهه اول سال 2015 شاهد افزایش 32 درصدی هستیم. شرکت سامسونگ با فروش 12.93 میلیون دستگاه SSD در طی این دوره توانسته است 42 درصد از سهم فروش این محصولات را در اختیار خود بگیرد. در این لیست بعد از سامسونگ به ترتیب شرکت‌های سن‌دیسک با 12.8%، LiteOn با 11.4%، Kingston با 9.3%، Micron با 4.4%، توشیبا با 3.9% و در نهایت شرکت اینتل با 3.7 درصد، سهمی از فروش این هاردها را در بازارهای جهانی از آن خود نموده‌اند.

رشد آمار فروش هاردهای SSD بیشتر مرهون سرمایه‌گذاری‌های انجام شده بر روی این بخش است. در واقع جالب است بدانید که نسبت به سه ماهه اول سال 2015، سرمایه‌گذاری در این بخش به میزان قابل توجه 69 درصد افزایش یافته است. البته جالب است بدانید که براساس آمار منتشر شده شرکت سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2015 توانسته بوده 46.8 درصد این بازار را با فروش 13.82 میلیون عدد هارد SSD در اختیار داشته باشد و در واقع در سه ماهه اول سال 2016 با افت شدیدی روبه‌رو شده است. این در حالی است که فروش کامپیوترهای خانگی نیز هر ساله به میزان 10 درصد کاهش می‌یابد.

سامسونگ نه تنها هاردهای SSD خود را به بزرگترین تولید کنندگان PC نظیر لنوو، اپل و یا اچ‌پی فروخته است بلکه سهم بزرگی از سود این شرکت مربوط به فروش مستقیم آن به مصرف‌کنندگان نیز می‌شود. این شرکت کره‌ای اوایل همین هفته بود که محصول جدید خود در این حوزه با نام 750 EVO SSD را معرفی کرد. علاوه بر آن ماه گذشته نیز از هارد SSD چند ترابایتی به نام Portable SSD T3 رونمایی به عمل آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال