سامسونگ هسته‌ پردازنده اختصاصی خود را بر اساس معماری RISC-V می‌سازد

سامسونگ اولین هسته پردازنده اختصاصی خود با چیپست Exynos 8890 را در اوایل سال جاری به نمایش گذاشته و شاید باور نکنید این شرکت تلاش‌های خود برای توسعه این CPU را دو برابر خواهد کرد. ادعا شده بود که بخش توسعه دستگاه سامسونگ به طور اساسی بر روی هسته CPU اختصاصی خود برای میکروکنترلرهای 32 […]

سامسونگ اولین هسته پردازنده اختصاصی خود با چیپست Exynos 8890 را در اوایل سال جاری به نمایش گذاشته و شاید باور نکنید این شرکت تلاش‌های خود برای توسعه این CPU را دو برابر خواهد کرد. ادعا شده بود که بخش توسعه دستگاه سامسونگ به طور اساسی بر روی هسته CPU اختصاصی خود برای میکروکنترلرهای 32 بیت کار می‌کند تراشه‌هایی که قدرت کار کردن با اینترنت اشیا و وسایل پوشیدنی را دارند.

این گزارش اضافه می‌کند که هسته cpu سفارشی بر مبنای مجموعه دستورالعمل‌های معماری RISC-V استوار است که بر عکس معماری‌های بر پایه ARM مانند ARMv6-M یا ARMv8-M، منبع باز است. اگر سامسونگ تصمیم به انجام این کار بگیرد نیاز به پرداخت هیچ هزینه صدور مجوز به ARM نخواهد داشت این یک تغییر عمده در راهبُرد سامسونگ را نشان می­‌دهد که معمولاً مجوز بهره‌برداری کل طراحی cortex CPU را از شرکت ARM می‌­خرید.

شایعاتی وجود دارد که سامسونگ از اوایل سال جاری در حال کار بر روی CPU میکروکنترلر خود شده، وجود دارد، اما هیچ‌چیز واقعی و عینی هنوز محقق نشده است. این انتظار می رود که هسته پردازنده‌های سفارشی ممکن است در اولین محصول تجاری آن‌ها در سال 2017 به کار برود.

بر اساس گزارش‌ها سامسونگ دارای تعدادی ترانزیستور در حدود 10000 تا 20000 است. اگر کمتر از 20000 ترانزیستور داشته باشد، cpu سفارشی دارای قدرتی مشابه با ARM Cortex-M0 خواهد بود، این هسته قدرت طراحی‌شده تا عملکرد 32 بیتی را برای دستگاه‌هایی که پیش تر بر روی مؤلفه‌های 8 بیتی AVR کار می‌کردند به ارمغان بیاورد.

سامسونگ چیزی در مورد برنامه‌هایش به منظور توسعه یک cpu سفارشی بر اساس RISC-V نگفته است لذا فعلاً این‌ها را از ما نشنیده بگیرید تا اطلاعات بیشتری به دست ما برسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال