سامسونگ از چیپ‌ رده‌بالا و کم مصرف جدید مخصوص گوشی‌های میان‌رده رونمایی کرد

سامسونگ اعلام کرده که به زودی چیپ‌های 14 نانومتری Exynos 7 Octa 7870 خویش را برای محصولات ارزان‌قیمت‌تر نیز عرضه خواهد نمود. این چیپ‌های 14 نانومتری علاوه بر داشتن قدرت بالا، مصرف برق پایینی نیز داشته و می‌توانند عملکرد محصولات میان‌رده بازار را تا حد زیادی بهبود بخشد. سامسونگ اعلام کرده که مدت‌هاست در حال آماده‌سازی […]

سامسونگ اعلام کرده که به زودی چیپ‌های 14 نانومتری Exynos 7 Octa 7870 خویش را برای محصولات ارزان‌قیمت‌تر نیز عرضه خواهد نمود. این چیپ‌های 14 نانومتری علاوه بر داشتن قدرت بالا، مصرف برق پایینی نیز داشته و می‌توانند عملکرد محصولات میان‌رده بازار را تا حد زیادی بهبود بخشد. سامسونگ اعلام کرده که مدت‌هاست در حال آماده‌سازی این چیپ‌ها و بهینه کردن آنها بوده و به زودی نیز قصد دارد آنها را برای مقابله با شرکت کوآلکام وارد بازار کند.

اینطور که سامسونگ اشاره داشته، هزینه‌های بسیار بالایی که تولید سیستم‌های روی چیپ دارند، باعث شده تا سامسونگ بخواهد از مهندسی ساخت FinFET و تکنولوژی 14 نانومتری برای تولید این چیپ‌های جدید استفاده نماید.

اما در مورد چیپ جدید و قدرتمند Exynos 7 Octa 7870 باید اشاره کنیم که این چیپ با داشتن 8 هسته‌ی پردازشگر و فرکانس 1.6 گیگاهرتز، به مودم LTE نیز مجهز بوده و با تکنولوژی 14 نانومتری که برای محصولات خود به کار گرفته، فدرت این چیپ‌ها را تا حدی بالا برده که آنها را برای ضبط ویدئوها با رزولوشن FullHD و نرخ فریم 60 آماده کند. همچنین این چیپ از دوربین‌هایی با سنسور 16 مگاپیکسلی نیز پشتیبانی می‌نماید و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته باشد.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، سامسونگ تولیدات این چیپ‌ها را از اواخر نیمه‌ی دوم سال 2016 آغاز خواهد نمود و احتمالا بسیاری از محصولات میان‌رده بازار در پایان سال 2016، به این چیپ‌ها مجهز گردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال