آیا سامسونگ به دنبال خرید شرکت AMD است؟

کمپانی بزرگ سامسونگ تاکنون در حوزه ساخت و تولید پردازنده‌ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. این کمپانی بخشی از تمرکز و چشم‌انداز خود را در تولید چیپ های پردازنده سرمایه‌گذاری کرده و در تلاش است که با توسعه تولید در این زمینه، یکی از اصلی‌ترین کسب و کارهای خود را بنا […]

کمپانی بزرگ سامسونگ تاکنون در حوزه ساخت و تولید پردازنده‌ها عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. این کمپانی بخشی از تمرکز و چشم‌انداز خود را در تولید چیپ های پردازنده سرمایه‌گذاری کرده و در تلاش است که با توسعه تولید در این زمینه، یکی از اصلی‌ترین کسب و کارهای خود را بنا نهد.

یکی از شایعاتی که امروز منتشر شده، از علاقه سامسونگ و تمایل این کمپانی به خرید کمپانی AMD که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده در دنیاست، حکایت می‌کند. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، دور از انتظار نخواهد بود که سامسونگ به غولی بی‌بدیل در تولید پردازنده تبدیل شده و رقیب جدی برای دو شرکت اینتل و کوالکام خواهد شد.

غول کره‌ای با این حرکت، بخش CPU و GPU ای‌ام‌دی را تصاحب کرده و عهده‌دار خواهد شد. این اقدام تنها برای سامسونگ سودآور نیست و باید توجه داشت که ای‌ام‌دی به منابع سرشار و عظیم مادی سامسونگ متصل می‌شود که بدین وسیله می‌تواند نیازهای خود در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌های اختصاصی را برطرف کند. می‌توان این‌گونه بیان کرد که ای‌ام‌دی به فرصتی بسیار عالی برای خروج از رکود اقتصادی دست پیدا کرده و در این میان منفعت زیادی خواهد کرد، همان‌طور که برای سامسونگ این‌گونه است.

شایان ذکر است کمپانی ای‌ام‌دی در حال حاضر در تولید پردازنده‌های کامپیوتر فعال است که تصاحب آن توسط سامسونگ مسیر جدیدی را در زمینه تولید چیپ‌های نیمه هادی برای سامسونگ باز خواهد کرد.

این مسئله فعلاً یک شایعه بیشتر نیست و هنوز اعلام رسمی از سوی هیچ کدام از طرفین صورت نگرفته است. البته دو طرف تا این لحظه این موضوع را تکذیب هم نکرده‌اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال