آمار فروش سردمداران صنعت گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 2016 چگونه بوده است؟

طبق تحقیقی که اخیراً در رابطه با بازار فروش گوشی‎های هوشمند صورت گرفته، گوشی آیفون اپل در طول 3 ماهه‎ی اول سال 2016 به نسبت همین بازه‎ی زمانی در سال قبل برای اولین بار کاهش دو رقمی در میزان فروش جهانی‎اش داشته است. علاوه بر این، همین گزارش اشاره به این دارد که ویندوزفون مایکروسافت […]

طبق تحقیقی که اخیراً در رابطه با بازار فروش گوشی‎های هوشمند صورت گرفته، گوشی آیفون اپل در طول 3 ماهه‎ی اول سال 2016 به نسبت همین بازه‎ی زمانی در سال قبل برای اولین بار کاهش دو رقمی در میزان فروش جهانی‎اش داشته است. علاوه بر این، همین گزارش اشاره به این دارد که ویندوزفون مایکروسافت تنها سهم جزئی از بازار را در اختیار دارد.

طبق آخرین گزارش صورت گرفته توسط شرکت گارتنر، شرکتی که به بررسی بازار فروش می‎پردازد، سهم جهانی فروش گوشی‎های هوشمند در سه ماهه‎ی اول سال 2016 به 349 میلیون واحد رسیده که در مقایسه با همین بازه‎ی زمانی در سال گذشته به میزان 3.9 درصد رشد داشته است. گارتنر در گزارش خود ادعا می‎کند که میزان تقاضا برای گوشی‎های هوشمند ارزان‎‏قیمت و گوشی‎های هوشمندی که قیمت مناسب به همراه پشتیبانی از شبکه‎ی 4G داشته باشند، عاملان اصلی این رشد بوده‎اند.

با نگاه به میزان فروش 5 شرکت مهم تولید گوشی‎های هوشمند در جهان در طول سه ماهه‎ی اول سال 2016، متوجه می‎شویم که سامسونگ به نظر در مقایسه با همین بازه‎ی زمانی در سال گذشته، سرعت رشد ثابتی را حفظ کرده است. در واقع میزان فروش این شرکت در سه ماهه‎ی اول سال 2015 مشابه با فروش سه ماهه‎ی اول سال 2016 بوده که مقدار آن برابر با اندکی بیش از 81 میلیون گوشی‎ هوشمند در جهان است. طبق گفته‎ی گارتنر، این مقدار فروش 23 درصد سهم بازار را خود اختصاص می‎دهد که به نسبت سال گذشته در همین زمان که 24.1 درصد بوده اندکی کمتر است.

از طرف دیگر، شرکت اپل روندی که سال 2015 در پیش گرفته بود را نتوانسته است حفظ کند. در حقیقت، این گزارش اعلام می‎کند که فروش جهانی گوشی آیفون این شرکت از سالی به سال دیگر برای اولین بار کاهش دو رقمی داشته است. گارتنر تخمین می‎زند که اپل در سه ماهه‎ی اول سال 2015 سهم بازار گوشی‎های هوشمند را به میزان 17.9 درصد در اختیار داشته، ولی گوشی آیفون در همین بازه‎ی زمانی در سال 2016 تنها 14.8 درصد فروش جهانی گوشی‎های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

جایگاه سوم در این لیست متعلق به شرکت چینی هوآوی است که تخمین زده شده مقدار 8.3 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. میزان تقاضای زیاد برای گوشی‎های این شرکت در قاره‎های اروپا، آمریکا و آفریقا باعث شده که فروش جهانی گوشی‎های هوشمند هو‎آوی به نسبت سه ماهه‎ی اول سال 2015 در سال جدید میلادی رشد 60 درصدی داشته باشد.

شرکتی که بهترین عملکرد را در سه ماهه‎ی اول 2016 داشته، شرکت Oppo است که تخمین زده شده میزان فروش آن رشد 145 درصدی داشته است. این شرکت چینی در عرصه‎ی رقابت با سایرین جایگاه چهارم را به خود اختصاص می‎دهد و شرکت لنوو را از بین 5 شرکت اول از دور خارج می‎کند. لنوو کاهش 33 درصدی در فروش جهانی گوشی‎های هوشمند خود داشته و عملکرد آن در بازار قویاً تحت تأثیر رقابت موجود در کشور چین است، محلی که شرکت مادر موتورولا سخت در حال رقابت با تولیدکنندگان بومی این شرکت است.

در بحث آمار مربوط به سیستم‎عامل‎ها، اندروید به نسبت هر رقیب دیگری در سهم بازار موفق‎تر بوده است. سیستم‎عامل موبایل گوگل در سه ماهه‎ی اول سال 2016 بر روی 84.1 درصد گوشی‎های هوشمند فروخته شده نصب شده است که این آمار در همین محدوده‎ی زمانی در سال 2015 برابر با 78.8 درصد بوده است. سیستم‎عامل iOS اپل افتی از 17.9 درصد به 14.8 درصد داشته است.

این گزارش هم‎چنین اشاره به این دارد که گوشی هوشمند ویندوزفون مایکروسافت تنها 0.7 درصد از فروش گوشی‎های هوشمند را کسب کرده که به نسبت سال قبل که برابر با 2.5 درصد بوده، افت بارزی داشته است. با نگاه به این ارقام سخت می‎توان تصور کرد که مایکروسافت بتواند سهم ناچیز خود از بازار را تغییر داده و ویندوز 10 موبایل را به یک سیستم‎عامل مناسب تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال