سامسونگ آینده‌ی تلویزیون‌های OLED را درخشان نمی‌بیند

شاید تصور کنید که تلویزیون‌های OLED که این روزها تعداد آنها هم کم نیست می‌توانند آینده‌ای کاملا متفاوت داشته و موفقیت‌هایی که پیشتر نمایشگرهای LCD به دست آورده بودند را نیز داشته باشند. اما مدیر بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ، آقای Kim Hyun-suk اعلام کرده که تولید این نمایشگرها علاوه بر هزینه‌بر بودن، پروسه سختی نیز دارند […]

شاید تصور کنید که تلویزیون‌های OLED که این روزها تعداد آنها هم کم نیست می‌توانند آینده‌ای کاملا متفاوت داشته و موفقیت‌هایی که پیشتر نمایشگرهای LCD به دست آورده بودند را نیز داشته باشند. اما مدیر بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ، آقای Kim Hyun-suk اعلام کرده که تولید این نمایشگرها علاوه بر هزینه‌بر بودن، پروسه سختی نیز دارند و واقعا نمی‌توانند آینده‌ی چندان درخشانی داشته باشند.

شرکت سامسونگ از سال 2013 به تولید نمایشگرهای OLED مشغول بوده اما در سال 2014 به صورت رسمی اعلام کرد که دیگر نمی‌خواهد به تولید این نمایشگرها ادامه دهد. حال این مدیر با تجربه اعلام داشته که در ابتدا سامسونگ با هدف ارتقاء سطح تولید این نمایشگرها، تولید آنها را آغاز نمود اما حالا که هزینه‌های تولید بالا رفته و علاوه بر این انجام آن نیز سخت شده، مدیران این شرکت دیگر به تولید این نمایشگرها ادامه نخواهند داد. این پیش‌بینی از سوی مدیران سامسونگ وجود داشت که بتوانند هزینه‌ها را کاهش داده و روند تولید را نیز آسان‌تر کنند، اما این اتفاق نیفتاد و حالا آینده‌ی چندان روشنی پیش روی این نمایشگرها نخواهد بود.

نمایشگرهای OLED به خاطر داشتن کیفیت و دقت بالاتر نسبت به نمایشگرهای LCD، این روزها مورد توجه بسیاری از کاربران قرار داشته و با اینکه در محصولات زیادی همچون گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، به کارگیری آنها در تلویزیون‌ها به خاطر داشتن هزینه‌های بالای تولید به تعویق افتاد.

البته شاید با خود بگویید که سامسونگ در بازاریابی نمایشگرهای OLED در بازار رتبه نخست را در اختیار دارد، اما چرا این شرکت نمی‌خواهد دیگر به تولید نمایشگرهای OLED ادامه دهد؟ سامسونگ اعتقاد دارد که نمایشگرهای با تکنولوژی کوآنتوم دات آنها می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به نمایشگرهای OLED داشته باشند که البته این موضوع از دید بسیاری از افراد هنوز قابل قبول نمی‌باشد.

در حال حاضر شرکت ال‌جی با داشتن سهم 27.5 درصدی از تلویزیون‌های OLED بازار، در رتبه نخست فروش تلویزیون‌های OLED قرار داشته و جایگاه سامسونگ را گرفته است. علت اصلی که سامسونگ امسال نتوانست فروش خوبی را در این زمینه داشته باشد نیز شرکت‌های چینی و محصولاتی که آنها تولید می‌نمایند اعلام شده است.

حال سامسونگ قصد دارد در سال جاری فورش نمایشگرهای با تکنولوژی کوآنتوم‌دات خود را افزایش دهد تا بتواند هزینه فرصت از دست رفته خویش را جبران نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال