سامسونگ در خطوط تولید چیپست‎های 10 و 7 نانومتری 7 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری می‎کند

سامسونگ به زودی اولین گوشی‎هوشمند خود مجهز به چیپست ساخته شده با فرآیند 10 نانومتری را عرضه می‎کند، یعنی گوشی Galaxy S8 که بسته به بازار فروش مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 یا اگزینوس 8895 است. این شرکت کره‎ای برنامه‎های بزرگی برای خط تولید خود دارد چون اعلام کرده است که 6.98 میلیارد دلار برای […]

سامسونگ به زودی اولین گوشی‎هوشمند خود مجهز به چیپست ساخته شده با فرآیند 10 نانومتری را عرضه می‎کند، یعنی گوشی Galaxy S8 که بسته به بازار فروش مجهز به چیپست اسنپ‎دراگون 835 یا اگزینوس 8895 است. این شرکت کره‎ای برنامه‎های بزرگی برای خط تولید خود دارد چون اعلام کرده است که 6.98 میلیارد دلار برای توسعه‎ی این خطوط سرمایه‎گذاری و کارخانه‎های جدید تولید چیپست‎های 7 نانومتری را در سال 2018 تاسیس خواهد کرد.

منابع آگاه از اخبار صنعت موبایل اظهار داشته‎اند که در تاریخ 23 اسفندماه شرکت Samsung Electronics تصمیم مهمی برای توسعه‎ی خطوط تولید نیمه‎هادی سیستم 10 نانومتری خود در شهر صنعتی Hwaseong، 40 کیلومتری جنوب غربی سئول، گرفته است. این شرکت در حال حاضر تجهیزات مورد نظر را از همکاران بومی و خارجی خود سفارش داده است که در اردیبهشت‎ماه آن‎ها را دریافت خواهد کرد. در نیمه‎ی دوم سال جاری میلادی، این شرکت کره‎ای 2.18 میلیارد دلار صرف سرمایه‎گذاری برای ساخت چیپست‎های 10 نانومتری خود خواهد کرد. خطوط تولید این شرکت هم چیپست اسنپ‎دراگون 835 کوالکام و هم سیستم روی چیپ خود سامسونگ یعنی اگزینوس 9 را خواهند ساخت.

این غول دنیای فناوری کره هم‎چنین ممکن است برنامه‎های زیادی برای تولید چیپ‎های 7 نانومتری داشته باشد که در قلب گوشی‎های هوشمند مدل 2018 این شرکت قرار خواهند گرفت. کارخانه‎های جدید در کنار 17 Line قرار خواهند گرفت، مکانی که کارخانه‎های سامسونگ واقع شده‎اند. دلیل این تغییر مهم شرکت TSMC است. رقیب اصلی سامسونگ موفق به اخذ قرارداد با اپل برای ساخت پردازنده‎های A10 و A10x آن‎ها شد که برای شرکت‎ کره‎ای سنگین بود. سامسونگ سایر مبلغ سرمایه‎گذاری (5.23 میلیارد دلار) را برای تولید 30 هزار عدد ویفر 7 نانومتری در هر ماه هزینه خواهد کرد.

نمایندگان شرکت سامسونگ در گفتگو با منابع خبری اظهار داشته‎اند که اگر این شرکت موفق به اخذ قرارداد با اپل شود، مبلغ سرمایه‎گذاری احتمالا افزایش می‎یابد. این افزایش البته به تدریج خواهد بود چون میزان تقاضا برای چیپست‎های 10 نانومتری هنوز بالا نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال