آخرین پتنت‌های ثبت شده از سامسونگ نشان دهنده‌ی یک گوشی انعطاف پذیر است

کمپانی کره‌ای سامسونگ را همگی با گوشی‌های هوشمند، یخچال‌ها و تلوزیون‌هایش می شناسیم. این شرکت عظیم، بسیاری از قطعات محصولاتش از جمله اسمارت فون‌ها را خود می‌سازد. حتما می‌دانید که سامسونگ صفحه‌نمایش‌های AMOLED را خود تولید کرده و در اسمارت‌فون‌هایش به کار می‌برد. این شرکت کره‌ای جدیدٱ بر روی صفحه نمایش‌های منحنی دار بسیار کار کرده و نمونه‌ی بارز آن Galaxy S6 Edge می‌باشد.

کمپانی کره‌ای سامسونگ را همگی با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، یخچال‌ها و تلوزیون‌هایش می شناسیم. این شرکت عظیم، بسیاری از قطعات محصولاتش از جمله اسمارت فون‌ها را خود می‌سازد. حتما می‌دانید که سامسونگ صفحه‌نمایش‌های AMOLED را خود تولید کرده و در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌هایش به کار می‌برد. این شرکت کره‌ای جدیدا بر روی صفحه نمایش‌های منحنی‌دار بسیار کار کرده و نمونه‌ی بارز آن  Galaxy S6 Edge می‌باشد.

حالا سامسونگ با گرفتن حق انحصاری یک صفحه نمایش انعطاف پذیر قصد دارد غیر ممکن را ممکن کند. این پتنت مربوط به “یک وسیله‌ی الکترونیکی که فریم آن قابلیت انعطاف پذیری بر روی یک محور خاص دارد” می‌شود. داشتن یک تلفن هوشمند انعطاف پذیر می‌تواند آرزوی هر کسی باشد. اما برای برآورده شدن این آرزو سخت افزار‌ مورد استفاده نیز علاوه بر فریم گوشی باید این قابلیت را داشته باشند. بر طبق این پتنت، سامسونگ ممکن است دست به ساخت یک فریم از جنس‌های صمغ مصنوعی، فلز، شیشه و شیشه‌ی فشرده شده توسط پلاستیک  (GFRP) و فیبر کربن فشرده شده‌ی پلیمر  (CFRP) بزند.  گوشی مورد نظر بعد از خم شدن باید قابلیت برگشت به حالت اولیه و صاف را داشته باشد!

سامسونگ  این حق انحصاری را در اواخر سال 2014 در آمریکا ثبت کرده. البته توجه داشته باشید که این فقط یک پتنت می‌باشد و باید منتظر ماند و دید سامسونگ چه برنامه‌ای برای این پتنت دارد. بعید به نظر می‌رسد که فعلا سامسونگ یک گوشی کاملا انعطاف پذیر را معرفی کند و فعلا باید منتظر چنین گجت مدرنی باشیم.

به نظر شما ممکن است به این زودی‌ها شاهد یک گجت با قابلیت انعطاف پذیری بالا باشیم؟ یا اینکه تکنولوژی هنوز به این قابلیت دست نیافته و انتظارات ما بیش از اندازه است؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال