سامسونگ هارد SSD پرسرعتی موسوم به 950 Pro را معرفی کرد

غول کره‌ای تبار دنیای فناوری، سامسونگ، از یک هارد SSD جدید، با نام 950 Pro رونمایی کرد. این هارد که سرعتی باورنکردنی دارد، اولین SSD بوده که از فناوری NAND عمودی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند و از فرم ظاهری M.2 برخوردار است. این محصول سامسونگ، در دو ظرفیت 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده […]

غول کره‌ای تبار دنیای فناوری، سامسونگ، از یک هارد SSD جدید، با نام 950 Pro رونمایی کرد. این هارد که سرعتی باورنکردنی دارد، اولین SSD بوده که از فناوری NAND عمودی برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده می‌کند و از فرم ظاهری M.2 برخوردار است.

این محصول سامسونگ، در دو ظرفیت 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده که قیمت آن‌ها به ترتیب 200 و 350 دلار خواهد بود و قرار است از ماه آینده میلادی روانه بازار شود.

به لطف فناوری نسل 3 و X4 Pci به کار گرفته شده در آن، 950 Pro سرعت پردازش داده‌ای را به ارمغان می‌آورد که رویای درایوهای Sata است. بر اساس گزارشات، این SSD عملکرد خوب خود را مدیون تکنولوژی NVMe بوده که به‌جای AHCI استفاده شده است.

نسخه 512 گیگابایتی این هارد، سرعت خواندن متوالی در حدود 2.5 گیگابایت در ثانیه داشته و سرعت نوشتن متوالی آن به 1.5 گیگابایت در ثانیه می‌رسد. در مورد دسترسی غیرمتوالی و اتفاقی هم می‌توان گفت که خواندن و نوشتن آن به‌ترتیب به 300000 و 110000 IOPS خواهد رسید.

همچنین این دستگاه از فناوری 32 لایه‌ای نسل دوم MLC V-NAND سامسونگ برخوردار بوده و مجهز به AES 256 بیتی برای Encryption است. 950 Pro با داشتن فناوری موسوم به Dynamic Thermal Guard (محافظ حرارتی پویا) قادر است که از دستگاه و اطلاعات ذخیره‌شده در آن، در دمای صفر تا 70 درجه سلسیوس محافظت کند.

آن‌طور که مشخص است، سامسونگ هر آنچه را که در توان داشته، در تولید این هارد به کار گرفته تا آن را به یکی از قدرتمند‌ترین محصولات موجود در این دسته، تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال