سامسونگ سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی خود با فناوری پیسکل دوگانه را معرفی کرد

همانطور که احتمالا می‌دانید، گوشی‌های پرچمدار جدید شرکت سامسونگ، گلکسی اس 7 و اس اج در بخش دوربین خود از بروزرسانی بسیار مناسبی نسبت به نسل پیشین بهره می‌برند. در واقع هم اینک دوربین اصلی این دو گوشی به یک حسگر 12 مگاپیکسلی جدید مجهز است که البته هر دوازده میلیون واحد از پیکسل‌های دریافت […]

همانطور که احتمالا می‌دانید، گوشی‌های پرچمدار جدید شرکت سامسونگ، گلکسی اس 7 و اس اج در بخش دوربین خود از بروزرسانی بسیار مناسبی نسبت به نسل پیشین بهره می‌برند. در واقع هم اینک دوربین اصلی این دو گوشی به یک حسگر 12 مگاپیکسلی جدید مجهز است که البته هر دوازده میلیون واحد از پیکسل‌های دریافت کننده نور این سنسور دارای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز می‌باشند. در واقع این مورد مربوط به همان ویژگی پیکسل‌های دوگانه می‌شود که پیشتر در مورد گوشی‌های پرچمدار این شرکت شنیده بودیم.

حسگری که بیشتر در ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند پرچمدار این شرکت استفاده می‌شد، سنسور IMX260 کمپانی سونی بود اما این بار سامسونگ در این مورد تجدید نظر کرده و از حسگر‌هایی با قابلیت‌هایی مشابه، ساخته شده بدست خود استفاده کرده است. در حقیقت امروز شرکت سامسونگ از حسگر دوازده مگاپیکسلی خود که شباهت بسیار زیادی به سنسور مشابه ژاپنی دارد، رونمایی به عمل آورد. دقت دوازده مگاپیکسل، پیکسل دو گانه به منظور انجام پروسه فوکوس خودکار از نوع تشخیص فاز، پیکسل‌هایی با ابعاد 1.4 میکرون و دیگر موارد این چنینی از دیگز مشخصات فنی مشابه این دو حسگر تصویر می‌باشند. از طرفی حسگر ساخته شده توسط شرکت سامسونگ در کنار قابلیت‌های گفته شده از فناوری ایزوسل انحصاری این شرکت نیز برخوردار بوده و به این طریق از مخلوط شدن رنگ‌های انوار در هنگام رسیدن آنها به خانه‌های پیکسلی و برخورد آنها به پیکسل‌های همسایه جلوگیری می‌کند.

gsmarena_001

در هنگام معرفی این سنسور جدید حرف و گفته خاصی در مورد به کارگیری این محصول در گوشی‌های جدید سری گلکسی اس 7 این شرکت زده نشد اما با توجه به خط تولید انبوه این سنسور، پپیش بینی می‌شود که این شرکت از همین حسگر در دوربین این سری از گوشی‌های خود استفاده نماید. البته تجربه ثابت کرده است که شرکت سامسونگ هیچ گاه به طور کامل از مشارکت شرکت سونی در تولید حسگرهای دوربین گوشی‌های هوشمند خود غافل نخواهد شد و در کنار آن به تولید حسگر‌ها کمک خواهد نمود و در واقع تمامی نیازهای خود را از این راه برطرف خواهد کرد. اتفاقات رخ داده برای گوشی گلکسی اس 6 این شرکت، از جمله مثال‌های بارز در این زمینه می‌باشد. البته می‌بایست این دو حسگر را از نظر کیفی نیز بررسی کرد و در واقع تصاویر ثبت شده از هر کدام آنها را در کنار هم قرار داده و بخش‌های مختلف را به طور کامل زیر ذره‌بین قرار داد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال