دو چیپست اگزینوس 7650 و 7880 سامسونگ برای مبارزه با اسنپ‌دراگون 620 سال آینده به میدان خواهند آمد

امسال شرکت سامسونگ تصمیم گرفت در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2015 خود، تماما از تراشه‌های اگزینوس (چیپ‌های تولید شده توسط خود) استفاده کند. البته با نگاهی به دیگر گوشی‌های این شرکت متوجه خواهیم شد که این روند برای گوشی‌های میان‌رده این شرکت نیز در حال رخ دادن است. احتمالا در سال بعد شاهد جدا شدن کامل […]

امسال شرکت سامسونگ تصمیم گرفت در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2015 خود، تماما از تراشه‌های اگزینوس (چیپ‌های تولید شده توسط خود) استفاده کند. البته با نگاهی به دیگر گوشی‌های این شرکت متوجه خواهیم شد که این روند برای گوشی‌های میان‌رده این شرکت نیز در حال رخ دادن است. احتمالا در سال بعد شاهد جدا شدن کامل گوشی‌های سری گلکسی این شرکت از تراشه‌های اسنپدراگون کمپانی کوآلکام خواهیم بود.

دو تراشه اگزینوس 7650 و اگزینوس 7880 سامسونگ از نظر توان پردازشی در کنار چیپ اسنپدراگون 620 کوآلکام قرار می‌گیرند. این دو تراشه دارای معماری big.LITTLE بوده و از هسته‌های کورتکس A72 و کورتکس A53 تشکیل شده‌اند (البته تا به امروز در مورد تعداد هسته‌های موجود در این تراشه‌ها اطلاعات دقیقی وجود ندارد). علاوه بر آن واحد گرافیکی Mali-T860 عمل پردازش‌ اطلاعات گرافیکی این تراشه‌ها را بر عهده خواهد داشت. علاوه بر  آن هر دو تراشه با لیتوگرافی 28 نانومتری ساخته خواهند شد.

تفاوت این دو تراشه در میزان فرکانس کاری آنها خواهد بود که البته به احتمال بسیار زیاد تراشه اگزینوس 7880 در این بخش برتر خواهد بود (ممکن است تعداد هسته‌های این چیپ نیز بیشتر از مدل پایین‌رده خود باشد). علاوه بر آن وجود یک هسته بیشتر در بخش GPU (چهار هسته در برابر سه هسته) و همچنین میزان حافظه RAM سریع‌تر (سرعت انتقال داده‌های 17 در برابر 14.9 گیگابایت بر ثانیه) از دیگر اختلاف‌های بزرگ این دو تراشه خواهند بود.

gsmarena_002

هسته کورتکس A72 موجود در این تراشه‌ها بر پایه معماری ARMv8A بوده و (از نظر طراحی) در واقع نسل بعدی کورتکس A57 به حساب می‌آید. این هسته جدید، عملکرد بسیار بهتر به همراه میزان مصرف انرژی به‌صرفه‌تری را برای تراشه و دستگاه‌های مجهز به آن به همراه خواهد آورد. از نظر واحد گرافیکی نیز این طور به نظر می‌آید که تراشه‌های جدید از بخشی جدید و در واقع از نسلی به‌روزتر نسبت به آنچه در گوشی گلکسی اس 6 سامسونگ است (Mali-T760) بهره‌مند هستند. البته شاید از نظر عملکردی این موضوع خیلی صحت نداشته و برتری با واحد گرافیکی قدیمی‌تر باشد، زیرا تعداد هسته‌های آن در این بخش دو برابر واحد گرافیکی Mali-T860 است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال